מוכניות ויטרז' בקובה - טיולים ואתגרים

מוכניות ויטרז' בקובה

מכוניות קלאסיות והקובנים שממשיכים אותם לנסוע

מכוניות בקובה

טיול לקובה

מכוניות אמריקאיות יובאו לקובה במשך כחמישים שנה, החל סמוך לתחילת המאה העשרים. לאחר המהפכה הקובנית הוקם האמברגו האמריקני וקסטרו אסר על יבוא מכוניות אמריקאיות וחלקים מכניים. זו הסיבה שקובה היא כמו שהיא היום – בעצם מוזיאון חי למכוניות קלאסיות. המכוניות האמריקאיות הישנות לרוב ממשיכות לרוץ עם חלקים ופיסות שמעולם לא נועדו להם. זה לא נדיר למצוא שברולט יפהפה משנות החמישים עם מנוע רוסי – משהו שייחשב כקרבה לאספני מכוניות רציניים.

מבין המכוניות שיובאו מאז 1959, לאדאס מתוצרת רוסיה היא הנפוצה ביותר. תראה את המכוניות הקטנות והמתאגרפות האלה בכל מקום שאתה הולך. לאחרונה נכנסו לזירה ג'יילס, סיטרואנס וניסן הסיניים. הג'אליס הם מכונית שכורה פופולרית ותראו תיירים שמסיעים אותם ברחבי רוב קובה. המכוניות נראות ונוסעות בסדר, אך הן מעט אמינות ואינן עמידות במיוחד.

מכוניות בקובה

מכוניות בקובה

הממשלה איפשרה לרכוש מכוניות קדם-מהפכניות בחופשיות במשך כמה עשורים. בעבר מכוניות נחמדות היו שמורות לרופאים, פקידים קומוניסטים, כוכבי ספורט וכדומה. עם זאת, נכון לשנת 2011, קובנים הורשו לקנות ולמכור מכוניות בחופשיות. זה סימן שיפור משמעותי בשוק הרכב הקובני.

עם זאת, הממשלה שולטת בחוזקה בשוק הרכב החדש וגובה מחירים גבוהים מאוד. לדוגמה, פולקסווגן עשויה לעלות 70,000 דולר ואילו פיג'ו חדשה עשויה למכור ב -250,000 דולר. למותר לציין שזה לא משתלם לחלוטין עבור רוב הקובנים, שמרוויחים כ 20 $ לחודש. אף על פי כן, קיים מעמד ביניים קובני הולך וגדל שיכול להרשות לעצמו מכוניות יוקרה, כולל מרצדס, אאודיס ו- BMW. מדי פעם תוכלו לראות את המכוניות האלו עפות לאורך הכביש ועוברות מכות ישנות המשתלשלות בנתיב הימני.

מכוניות בקובה

מכוניות בקובה

אשף מכני

בימינו יש בקובה כ- 60,000 מכוניות אמריקאיות קלאסיות. מומחים מעריכים כי כמחצית מהמכוניות הללו באו משנות החמישים ואילו 25 אחוז הם משנות הארבעים וכ -25 אחוזים הם משנות השלושים. המכוניות הן לרוב ירושות משפחתיות, שהועברו מדור לדור.

כשאתה מסתובב בקובה, תראה גברים מכווצים מעל מכוניות, מתקנים מנועים ומתקנים מערכות פליטה. מכיוון שלמדינה אין חלקי חילוף ובמקרים מסוימים הכלים הדרושים לתיקון כלי הרכב, המקומיים הם ערמומי ומיומנים בתיקונם. בפשטות, ההמצאה הקובנית החזיקה מכוניות אמריקאיות ישנות על הכביש. מכניקה מוצאת דרכים להשתמש בחלקים לא מושלמים ולהשאיר את הדברים פעילים.

מכוניות בקובה

מכוניות בקובה

במקרים מסוימים, הקובנים אף נאלצו ליצור חומרים מאפס כדי לשמור על מכוניתם בחיים. מכוניות רוסיות – בדרך כלל לאדאס וולגאס – נתחכות לחלקיהן השימושיים, וקישוטי מכסה המוצעים לעיתים בעבודת יד מגרוטאות מתכת. מכניקה קובנית הם באמת הקוסמים והמקגייברס של עולם הרכב.

מכוניות בקובה

מכוניות בקובה

במכוניות ישנות רבות יתכן והחלונות לא יתגלגלו, והחלק החיצוני עשוי להיות נגוע בכמה שכבות צבע. המנועים המקוריים כמעט תמיד מצויצים, ולמכוניות רבות יש מנועים סובייטיים המופעלים על ידי דיזל. אם אין אפשרות לתקן מכונית, ניתן לפרק אותה לחלקי רכיבים המשמשים אז לשחזור מכוניות קלאסיות אחרות.

רכיבה במכוניות קלאסיות

מטיילים יכולים לצאת לסיורי נהיגה במכוניות קלאסיות, במיוחד באזורים תיירותיים יותר כמו  הוואנה במקומות אלו יש בדרך כלל שורות של מכוניות יפות המסודרות לביקור במבקרים. רבים מהמכוניות הינם להמרה, המושלמים לשייט לאט ולהצטלם.

כדי לצאת לסיור במכונית קלאסית, פשוט מצא את המכונית שאתה הכי אוהב וספר לנהג כמה זמן תרצה לנסוע. לעתים קרובות הם ימליצו על מסלול, אך אתם גם חופשיים לכוון אותם לאן תרצו להגיע. אם אתם ,הוואנה  נעים לנסוע לאורך Malecón מול הים – השקיעה היא זמן יפה במיוחד ביום לשייט באזור זה של העיר.

מכוניות בקובה

מכוניות בקובה

בדרך כלל תשלם תעריפי שעה קבוע עבור סיורים אלה. רובם CUC25 – CUC40 לשעה. לפני שאתה יוצא לסיבוב ההופעות שלך, קפוץ מאחורי ההגה וקבל מישהו שיצמד כמה תמונות שלך ליד ההגה. כל החברים שלך בבית ישתגעו ברגע שהם יראו אותך מאחורי ההגה של שברולט משנת 1956.

רבים מהמוניות בקובה הן גם מכוניות קלאסיות. כלי רכב אלה נוטים להיות במצב גרוע בהרבה מאשר המכוניות המכוונות לתיירים, ולעיתים קרובות משמשים להובלת מקומיים ברחבי העיר. המוניות משותפות ולעיתים קרובות סוחבים יותר אנשים ממה שהמכונית נועדה להחזיק. זה מביא לסטרס מוגבר על המכונית וגורם לרכב לדרוש תחזוקה תכופה יותר.

מכוניות בקובה

מכוניות בקובה

נסיעה במוניות אלה מציעה למטיילים מבט מעניין נוסף על תרבות הרכב הקלאסית בקובה. תוכלו לראות את הבלאי שהמכוניות לקחו במהלך השנים, ותצפו בכמה מהדרכים המרשימות שהם מוחזקים יחד. אם אתה מעוניין במכונאות, בקש מהנהג שלך לספר לך על המכונית שלו – רוב הסיכויים שהוא יהיה גאה בדרכים הערמומיות שהוא הצליח להחזיק את מכוניתו על הכביש.

מכוניות בקובה

מכוניות בקובה

עוד דבר טוב נוסף בלקחת מוניות רכב קלאסיות: מלבד מוניות אופניים, הן אפשרות התחבורה הזולה ביותר שיש בקובה.

קונה מכוניות קלאסיות קובניות

חובבי מכוניות אמריקאיות נוהגים לפטום כדי לשים יד על מכוניות קלאסיות בקובה. גם אם אמברגו הסחר יוסר לחלוטין, החוק הקובני הנוכחי אוסר על סילוק המכוניות מהאי. זה עשוי להשתנות ביום מן הימים.

בלי קשר, לטענת חלק מאנשי המקצוע של מכוניות, לאספני רכב רציניים מוטב לנסות למצוא רכב וינטג 'בארצות הברית, מכיוון שרוב המכוניות בקובה לא קיבלו את הטיפול הטוב ביותר. כפי שכבר הסברנו, מרבית המכוניות הקובניות המשיכו לרוץ באמצעות חלפים זרים שיכולים להשפיע על תפקודו וערכו של הרכב.

מכוניות בקובה

מכוניות בקובה

ועדיין, כמה אספנים אמריקאים עשויים להתעניין ברכישת מכוניות קובניות על מנת להחזיק פיסת היסטוריה קובנית. אבל זה רק השפשוף – המכוניות האלה הן חלק מהזהות הקובנית, וגם אם האמברגו מורם, קשה לדמיין את כולם עוזבים את האי. זה ישנה באופן דרמטי את המרקם התרבותי ואת האסתטיקה הרכב של קובה, שרגילה לכך שהמכוניות הוותיקות הללו מסתובבות בדרכיה.

אם האמברגו יוסר, שוק הרכב הקובני היה מוצף בחלקי חילוף ובמדריכי תיקון. זו תהיה התוצאה המשמעותית ביותר שיכולה להיות הרמת האמברגו על תרבות המכוניות בקובה. ניתן לתקן מכוניות ישנות כראוי ולהישמר בכבישים במשך עשרות שנים.

מכוניות בקובה

מכוניות בקובה



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו