קירגיסטן - ידע כללי - טיולים ואתגרים

קירגיסטן – ידע כללי

ידע כללי

Map and national symbols of Kyrgyzstan

שם רשמי: הרפובליקה הקירגיזית

מיקום: קירגיזסטן ממוקם במרכז אסיה, הגובלת קזחסטן מצפון, אוזבקיסטן ממערב, טג'יקיסטן מדרום מערב, סין לדרום מזרח. רוב המדינה היא הררית, עם טווח טיאן שאן תופסת את רוב החלק המרכזי של המדינה. זה עושה קירגיזסטן מקום יפה להפליא לטיולים רגועים בטבע. למרות קירגיזסטן הוא רחוק מן האוקיינוס, חופי אגם Issyk-Kul לעשות חופשה החוף האידיאלי. האקלים היבשתי אומר כי הקיץ יכול להיות חם למדי, ממוצעים סביב 30 מעלות צלזיוס (86 מעלות פרנהייט) בערים, מה שהופך שחייה בריחה ההר הצורך, בעוד החורף מביא שלג וטמפרטורות קריר (ממוצע סביב הקפאה), מושלם עבור סקי אחרים ספורט חורף. המבקרים יכולים גם לחוות את האירוח המפורסם של מרכז אסיה, לטבול את עצמם בתרבות הקירגיזית. השיר האפי הארוך בעולם, האפוס של מנאס, משחק תפקיד מרכזי בתרבות הקירגיזית, והוא מוצג על ציוני דרך רבים ומונומנטים.

הרפובליקה של קירגיז משתרעת על 900 ק"מ ממזרח למערב ו 410 ק"מ מצפון לדרום, והוא ממוקם בין 39 ° N ו 43 ° N רוחב קו רוחב.השטח הכולל הוא כמעט 200 אלף קמ"ר.

ארץ גבולות: 4,573 ק"מ
סין 1063 km, קזחסטן 1,212 km, טג'יקיסטן 984 km, אוזבקיסטן 1,314 km

אוכלוסייה: כ -6 מיליון
בישקק: 900,000
אוש: 210,000
ג'לאל-עבאד: 70 אלף 
קרקול: 65,000
Tokmok: 60,000

הון: בישקק הוא המרכז הפוליטי, הכלכלי והמנהלי של קירגיזסטן, כמו גם מקום בעל חשיבות היסטורית ותרבותית. העיר היא ביתם של משרדי ממשלה רבים, משלחות דיפלומטיות ונציגי ארגונים בינלאומיים. בישקק נוסד בשנת 1878, והוא בירתו מאז 1926. לצד משרדי ממשלה ושגרירויות יש פארקים ובתי קפה רבים, כמו גם מוזיאונים ומרכזי קניות. נכון לשנת 2015, כמיליון בני אדם התקשרו לבית בישקק.

שפות: השפה הרשמית העיקרית היא קירגיזית, אם כי רוסית גם הוכרה כשפה רשמית. עניינים עסקיים ופוליטיים רבים מתבצע ברוסית, אם כי קירגיז הוא דיבר נרחב מאוד ברחבי הארץ ועכשיו את השפה של הפרלמנט. אוזבקיסטן, אם כי לא השפה הרשמית, נפוצה בחלק הדרומי של המדינה. קירגיז נכתב באלפבית קירילי שונה. לסטודנטים יש אפשרות ללכת לבתי ספר רוסיים, קירגיזים או אוזבקים.

קירגיז היא שפה טורקית, והיא קשורה קשר הדוק עם קזחסטאן ו Karakalpak, ועוד יותר רחוק הקשורים לשפות טורקיות אחרות, כמו טורקית, אוזבקי, טורקמני, ו Uighur. אנשים רבים בקירגיסטאן דו לשוניים או רב לשוניים.

דת: כ -80% מהאוכלוסייה הם מוסלמים שאינם דתיים, עם עוד 15% בעקבות הרוסית האורתודוכסית, והשאר אחרי דתות אחרות. עם זאת, אמונות דתיות אינן שכיחות במיוחד בחיי היומיום, ובמקום זאת הן חלק מהתרבות וקשורות לאתניות ולמסורת. הדת, ובמיוחד האיסלאם, מתחילה למלא תפקיד גדול יותר בחיים הציבוריים והפוליטיים, במיוחד כאשר העניין גדל בדת וברוחניות לאחר העצמאות מהברית הסובייטית האתאיסטית. ממשלת קירגיזסטן היא חילונית, אם כי היא מפקחת ומטילה הגבלות מסוימות על ארגונים דתיים.

צורת הממשל: קירגיזסטן היא רפובליקה פרלמנטרית יחידה.

גופים ממשלתיים: הפרלמנט של קירגיזסטן נקרא ג'וגורקו קנש, ומפקד המדינה הוא הנשיא, בעוד ראש הממשלה הוא ראש הממשלה.

מחוזות ומחוזות : קירגיזסטן מורכבת משבעה מחוזות ושתי ערים עצמאיות בעלות מעמד זהה לפרובינציות. המחוזות הם Batken, Osh, Jalal-Abad, Naryn, Issyk Kul, Chuy, ו Talas, ושתי הערים הן בישק ואוש.

מטבע: Kyrgyz som (KGS) הוא המטבע הרשמי, והוא מתחלק 100 tyiyn. השטרות במחזור הם ב זרמים של 20, 50, 100, 200, 500, 1000, ו 5000 som, בעוד מטבעות הם כתות של 1, 3, 5, ו 10 סום. Tyiyn הם נדיר לראות בשימוש.

סמל המדינה: דגל קירגיז, סמל קירגיז

טיולי עומק לקירגיסטן

דגל קירגיז: הדגל כולל טונדוק צהוב עם 40 קרני שמש מסתובבות סביבו על רקע אדום. Tunduk הוא מסורתי החלק העליון עגול של יורט, ומסמל את הבית ואת היקום. קרני השמש מייצגות את 40 שבטי קירגיזסטן.

סמל קירגיז: הסמל כולל נץ המכה את כנפיו מול פנורמה של טיאן שאן ושמש עולה. הצבע הבולט ביותר הוא כחול בהיר, אשר מסמל באופן מסורתי אומץ ונדיבות.



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו