מכת שמש, מכת חום – מה ההבדל ביניהם ? - טיולים ואתגרים

מכת שמש, מכת חום – מה ההבדל ביניהם ?

מכת שמש, מכת חום – מה ההבדל ביניהם ?

מכת שמש – פוגעת באנשים החשופים שעות ארוכות תחת השמש הקופחת. הנפגעים סובלים בעיקר מכוויות בעור, אדמומיות, התקלפות מוגברת של העור, חולשה כללית, קשיים בכושר השיפוט, כאבי ראש וכאבי שרירים. אנשים אלה נחשפים לסכנות של התייבשות ושינוי ברמת המלחים בגוף עד כדי סכנת חיים. ד"ר אורה ביטרמן, רופאת עור בבית החולים, מדגישה כי חשיפה לא מבוקרת לשמש עלולה לגרום לנזקים בריאותיים מצטברים כמו: קמטים, כתמים, כוויות, נמשים ואף לנגעים סרטניים בעור. ד"ר ביטרמן מדגישה גם, כי ניתן למנוע בקלות את התופעה על ידי הימנעות מחשיפה לשמש בין השעות 12:00 עד 16:00, הגנת העור על ידי לבוש הכולל כובע ומשקפי שמש ושימוש באמצעי הגנה כמו קרמים ומסנני קרינה.

 מכת חום  התייבשות – פוגעת בתפקוד מרכז בקרת החום במוח. במוח ישנו מעין "וסת" האחראי לכך שמידות החום של גופינו יהיו במידת הסביר ולא יעברו שינויים קיצוניים לכאן או לכאן. מכת חום נגרמת על ידי כך שהגוף אוגר חום במידה מוגזמת מבלי יכולת להיפטר ממנו. הרקמות, בעיקר העדינות שבהן, אינן עומדות בעומס ונהרסות. הדבר גורם להפרעה במצב ההכרה, חולשה כללית, כאבי שרירים, כאבי ראש. כל אלה יכולים להוביל לכדי סכנת חיים.

 ניתן למנוע את שתי הבעיות על ידי התנהגות מונעת נכונה, כמו למשל הגבלת השהייה בשמש ושתייה מרובה (מומלץ לצרוך כשלושה ליטר של נוזלים ביום). במקרה של מכת חום או מכת שמש יש לפעול על פי הכללים הבאים: לשים את הנפגע באזור מוצל. אם הוא בהכרה יש להשקותו בהדרגה מים בלבד. יש להימנע מלתת לנפגע מזון מוצק. יש למדוד חום ואם המד מראה על חום גבוה (מעל 38) יש לנסות ולהוריד את החום על ידי קירור באמצעות מים קרים או מגבות לחות וכן בעזרת מאווררים. אם הנפגע אינו מגלה סימני התאוששות יש לפנותו בהקדם למרכז רפואי קרוב.

כללי זהב

  1. יש לקחת מספיק מים ע"פ תנאי  מזג האוויר,אורך המסלול ,אופי המסלול
  2. בימים חמים חובה לכסות כמה שיותר חלקי גוף חשופים. ודבר הראשון זה כיסוי הראש.
  3. שימו לב שאתם מתפנים בממוצע בכל שעה וחצי
  4. שימו לב לצבע השתן. ככל שהשתן כהה יותר כך אתם חייבים לשתות יותר
  5. שימו לב לריח השתן,ככל שריח השתן חריף יותר כך אתם זקוקים ליותר שתייה
  6. במידה ואתם מרגישים שאתם בסכנת חום או התייבשות נסו למצא עץ אשל ולשבת תחתיו. היתרון הוא הורדת הטמפרטורה ב כ  7  מעלות.
  7. במידה ואיבדתם כ 10% ממישקל גופכם נוזלים אתם בסכנה ממשית
  8. במידה ותאבדו 12% אחוז נוזלים ממשקל גופכם  . אתם עשויים לאבד את חייכם

דף הבית

הטיולים החדשים

הטיולים לחו"ל

אודותינו

 

 



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו