פורוטוגל מידע כללי - טיולים ואתגרים

פורוטוגל מידע כללי

פורוטוגל מידע כללי

פורטוגל, המכונה רשמית הרפובליקה הפורטוגלית, היא מדינה הממוקמת בדרום מערב אירופה בחצי האי האיברי. זוהי אחת המדינות העתיקות באירופה, עם היסטוריה עשירה ומורשת תרבותית מגוונת. הנה רקע מפורט על פורטוגל:

1. גיאוגרפיה:
פורטוגל מאופיינת בנוף מגוון הכולל הרים, מישורים וקו חוף ארוך לאורך האוקיינוס האטלנטי. גבולה המערבי מוגדר על ידי האוקיינוס האטלנטי, אשר השפיע על ההיסטוריה והתרבות הימית של המדינה. המדינה חולקת את הגבול היבשתי היחיד שלה עם ספרד במזרח ובצפון.

2. היסטוריה:
ההיסטוריה של פורטוגל מתחילה בתחילת המאה ה-12 כאשר היא הפכה למדינת לאום מוכרת. אחת הדמויות ההיסטוריות המפורסמות ביותר שלה היא הנסיך הנרי הנווט, שמילא תפקיד מכריע בעידן הגילויים של פורטוגל. במהלך תקופה זו (מאות 15 עד 17), מגלי ארצות פורטוגל, כמו ואסקו דה גאמה ופרדיננד מגלן, הקימו נתיבי מסחר וחקרו ארצות רחוקות, כולל ברזיל, אפריקה, הודו וחלקים מדרום מזרח אסיה. האימפריה של פורטוגל הייתה אחת הגדולות בעולם בתקופה זו.

3. האימפריה הקולוניאלית:
האימפריה הקולוניאלית של פורטוגל השתרעה על פני ארבע יבשות וכללה טריטוריות כמו ברזיל, מוזמביק, אנגולה, גואה (בהודו), מקאו (בסין) וחלקים מאינדונזיה של ימינו. לאימפריה הפורטוגזית הייתה השפעה משמעותית על התרבויות, השפות והכלכלות של אזורים אלה.

4. דחייה ושחזור:
עד המאה ה-17, הדומיננטיות העולמית של פורטוגל החלה לרדת. בשנת 1755, ליסבון נהרסה ברעידת אדמה אדירה, שהחלישה עוד יותר את המדינה. מלחמת חצי האי (1807-1814) ראתה את פורטוגל פלשה על ידי כוחות נפוליאון. ב-1820 התרחשה מהפכה ליברלית, שהובילה בסופו של דבר להקמת מונרכיה חוקתית.

5. רפובליקה והיסטוריה מודרנית:
פורטוגל הפכה לרפובליקה ב-1910, מה שהוביל לביטול המלוכה. המאה ה-20 התאפיינה בחוסר יציבות פוליטית, כולל דיקטטורה בפיקודו של אנטוניו דה אוליביירה סלזאר, שנמשכה עד 1968. מהפכת הציפורנים ב-1974 הביאה לקיצה של הדיקטטורה, והובילה להקמת ממשלה דמוקרטית.

6. האיחוד האירופי ונאט"ו:
פורטוגל חברה באיחוד האירופי (EU) מאז 1986 וחברה בארגון האמנה הצפון-אטלנטית (NATO) מאז 1949. חברות אלו תרמו ליציבותה הפוליטית, לצמיחה כלכלית ולמודרניזציה שלה.

7. תרבות ושפה:
התרבות הפורטוגלית מגוונת ומושפעת מההיסטוריה הקולוניאלית שלה, עם קשרים חזקים לברזיל, מוזמביק ומושבות אחרות לשעבר. השפה הרשמית היא פורטוגזית, ולמדינה יש מסורת ספרותית עשירה. פאדו, ז'אנר מוזיקה מלנכולי ומלא נשמה, הוא חלק חשוב מהתרבות הפורטוגזית.

8. כלכלה:
כלכלת פורטוגל התפתחה מכלכלה אגררית בעיקרה לכלכלה מודרנית ומגוונת עם מגזרים כמו תיירות, שירותים, ייצור וחקלאות. המדינה ידועה בייצור היין שלה, במיוחד יין פורט ו-Vinho Verde. התיירות היא גם תורם משמעותי לכלכלה, כאשר מבקרים נמשכים לערים ההיסטוריות של פורטוגל, לנופים היפים ולאתרי הנופש על החוף.

9. הממשלה:
פורטוגל היא רפובליקה פרלמנטרית עם נשיא כראש המדינה וראש ממשלה כראש הממשלה. הפרלמנט הפורטוגלי, המכונה אספת הרפובליקה, אחראי על עשיית חוקים.

10. זהות אירופאית:
פורטוגל אימצה את זהותה האירופית תוך שמירה על קשרים תרבותיים חזקים עם המושבות הקודמות שלה. הוא ידוע באנשים מסבירי פנים, נופים ציוריים וסצנה תרבותית תוססת.

1. חשמל בפורטוגל:
לפורטוגל יש תשתית חשמל מפותחת ומודרנית. המדינה מסתמכת בעיקר על תמהיל של מקורות אנרגיה לייצור חשמל, עם דגש הולך וגובר על אנרגיה מתחדשת. פורטוגל עשתה התקדמות משמעותית בהגברת השימוש שלה במקורות מתחדשים כמו רוח, שמש וכוח הידרואלקטרי. ההולכה והחלוקה של החשמל מנוהלות על ידי מפעילת הרשת הלאומית, Redes Energéticas Nacionais (REN). פורטוגל מחוברת לרשת החשמל האירופית, מה שמקל על חילופי אנרגיה עם מדינות שכנות.
2. כסף בפורטוגל:
פורטוגל משתמשת באירו (EUR) כמטבע הרשמי שלה. האירו הוא המטבע המשותף של גוש האירו, קבוצה של מדינות החברות באיחוד האירופי (האיחוד האירופי) שאימצו את האירו. שטרות ומטבעות הנקובים באירו משמשים לעסקאות יומיומיות. לפורטוגל יש מגזר בנקאי מבוסס עם מספר רב של בנקים ומוסדות פיננסיים המשרתים לקוחות מקומיים ובינלאומיים כאחד. כרטיסי אשראי וכרטיסי חיוב מקובלים באופן נרחב, ושירותי בנקאות אלקטרוניים משמשים בדרך כלל לעסקאות מקוונות ותשלומי חשבונות.
3. תקשורת בפורטוגל:
לפורטוגל יש תשתית תקשורת מודרנית ויעילה. להלן כמה היבטים מרכזיים:
א. **טלקומוניקציה:** לפורטוגל יש רשת תקשורת מפותחת, כולל קווים ושירותי טלפון ניידים. ספקי טלקום גדולים מציעים אינטרנט מהיר ושירותי נתונים ניידים עם כיסוי נרחב.
ב. **אינטרנט:** אינטרנט בפס רחב מהיר זמין באופן נרחב באזורים עירוניים וכפריים. לפורטוגל רשת סיבים אופטיים הולכת וגדלה, המספקת חיבורי אינטרנט מהירים לבתים ועסקים.
ג. **טלוויזיה ורדיו:** בפורטוגל יש שידורי טלוויזיה ורדיו ציבוריים ופרטיים כאחד. שירותי טלוויזיה בכבלים ובלוויין הם גם פופולריים, ומציעים מגוון רחב של ערוצים מקומיים ובינלאומיים.
ד. **שירותי דואר:** CTT – Correios de Portugal היא ספקית שירותי הדואר הלאומית, המציעה שירותי משלוח דואר וחבילות בכל הארץ.
ה. **מדיה:** לפורטוגל יש נוף תקשורתי תוסס עם עיתונים, מגזינים, פורטלי חדשות מקוונים ואמצעי שידור המספקים תוכן חדשותי ובידור.
4. תחבורה בפורטוגל:
התחבורה בפורטוגל מפותחת היטב, ומציעה אפשרויות שונות לנסיעות מקומיות ובינלאומיות כאחד:
א. **תחבורה בכבישים:** לפורטוגל יש רשת נרחבת של כבישים וכבישים מהירים, מה שמקל על הנסיעה ברכב או באוטובוס בתוך המדינה. הכביש המהיר A1 מחבר בין ליסבון לפורטו, שתי הערים הגדולות ביותר.
ב. **תחבורה ברכבת:** מערכת הרכבות הפורטוגזית מחברת בין ערים ואזורים מרכזיים. רכבות מהירות כמו אלפא פנדלר מספקות נסיעה יעילה ברכבת.
ג. **תחבורה ימית:** קו החוף של פורטוגל ונמלים רבים תומכים בהובלה ימית ובמסחר. מעבורות פועלות כדי לחבר את היבשת עם האיים האזוריים ומדיירה.
ד. **תעופה:** בפורטוגל יש מספר שדות תעופה בינלאומיים, כאשר נמל התעופה של ליסבון ונמל התעופה של פורטו הם הגדולים ביותר. TAP אייר פורטוגל היא חברת התעופה הלאומית.
ה. **תחבורה ציבורית:** בערים הגדולות כמו ליסבון ופורטו יש מערכות תחבורה ציבורית יעילות, כולל חשמליות, אוטובוסים ושירותי מטרו.
ו. **מוניות ושיתוף נסיעות:** מוניות ושירותי שיתוף נסיעות כמו Uber זמינים בקלות באזורים עירוניים.
ז. **מגמות מתעוררות:** פורטוגל בוחנת גם אפשרויות תחבורה בת קיימא, כולל אוטובוסים חשמליים ורשת הולכת וגדלה של עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים.
בסך הכל, פורטוגל מציעה תשתית תחבורה ותקשורת מקושרת ויעילה לתושבים ולמבקרים כאחד.

לסיכום, פורטוגל היא מדינה עם היסטוריה עשירה של חקר ובניית אימפריות, מורשת תרבותית מגוונת וחברה מודרנית ודמוקרטית. הגיאוגרפיה, התרבות והמורשת ההיסטורית שלו הופכים אותו לחלק ייחודי ומרתק מאירופה.

 



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו