מידע קוסטה ריקה - טיולים ואתגרים

מידע קוסטה ריקה

   טיול ענק וייחודי לחברת טיולים ואתגרים .

    קוסטה ריקה, הגובלת בפנמה מדרום ובניקרגואה מצפון, היא גן עדן לחובבי טבע, בעליי חיים, גלישה וספורט ימי. המדינה עצמה נמצאת בשורה הראשונה בכל מה שקשור לשמירת טבע ומבחר בעלי החיים והצמחים שבה הוא עצום. כל זה בשילוב עם חיי לילה ורמת פשיעה נמוכה יחסית למדינות לטיניות אחרות, הופכת את קוסטה ריקה לחלום שהתגשם.

אזורים ומחוזות

ערים וישובים חשובים

  • סאן חוזה – עיר הבירה, משמשת כתחנת מעבר חשובה עבור מטיילים.
  • אלחואלה – כחצי שעת נסיעה מסאן חוזה. כאן ממוקם "שדה התעופה הבינלאומי של קוסטה ריקה חואן סנטה מריה".
  • קרתגו – הבירה הראשונה של קוסטה ריקה
  • פונטארנאס – עיר דייגים בצפון החוף הפסיפי. משמשת כתחנת מעבר לחצי האי ניקוייה.
  • קפוס – עיירה בחוף הפסיפי. משמשת כתחנת כניסה לפארק הלאומי "מנואל אנטוניו".
  • פוארטו חימנז – עיירונת קטנה בחצי האי אוסה בדרום המדינה בצד הפסיפי. משמשת כתחנה אחרונה לפני הכניסה לפארק הלאומי קורקובדו.
  • פוארטו לימון – העיר הגדולה בחוף הקריבי.
  • סאן איסידרו – ממוקמת לא רחוק מהחוף הפסיפי בדרום המדינה. תחנה חשובה להחלפת אוטובוסים.
  • תמרינדו – עיירת חוף פופלארית מאוד בחצי האי ניקויה.

הגעה ועזיבה

טיסה

חואן סנטה מריה הינו שדה התעופה הראשי של קוסטה ריקה. טיסות מקשרות את המדינה עם יעדים רבים בהם ספרד (איבריה), ארה"ב (דלתא, קונטיננטאל, אמריקאן אירליינס), קנדה, הולנד ומדינות רבות במרכז אמריקה. קוסטה ריקה היא חלק מחברת התעופה המאוחדת "גרופו טאקא".

 

 

Costa Rica Colibrì

אוטובוס

אוטובוסים מקשרים את קוסטה ריקה עם כל מדינות מרכז אמריקה. ניתן לקנות כרטיס ישיר מקוסטה ריקה ולהגיע ליעדים כמו גואטמאלה,דרום מכסיקוהונדורס ומדינות נוספות.

מעבר הגבול הנוח ביותר לפנמה וממנה, נמצא בסחיאולה, בדרום החוף הקאריבי, כשעה מקאוויטה.

רכב]

כביש האינטר-אמריקאנה חוצה את קוסטה ריקה לאורכה מגבול ניקרגואה שבצפון ועד לגבול פנמה שבדרום. הכניסות הראשיות למדינה הם דרך פניאס בלאנקאס מניקרגואה ופאסקו קנואס לפנמה. קחו בחשבון שפנמה תהיה התחנה האחרונה שלכם, מהסיבה שאין כביש שמחבר אותה עם קולומביה. עוד יש לשכלל את מצב הכבישים הרעוע משהו ואת המחסור בשילוט עוזר. מומלץ להצטייד במפה טובה.

דרך הים

תחבורה פנימית

השכרת רכב ונהיגה בקוסטה ריקה

לנסוע במהירות המותרת בחוק ,קנסות על מהירות עלולים להגיע עד 800 דולר ויותר דרכון או לפחות עותק של הדרכון המראה תאריך כניסה לקוסטה ריקהות לך בקנס של 500 דולר לנוסע.

רוב הכבישים בקוסטה ריקה די טובים, אבל עדיין מחוץ לאזור מיושב ובמקומות המרוחקים יותר יש כבישים גרועים, מהמורות רבות ותמיד לשים דגש בעונה הרטובה שלפעמים מפולת בוץ יכולה לעשות חור בכביש.
טבע בכביש : יש נחשים על הכביש, עצלנים.. פרות סוסים ועוד.. סעו בזהירות.. במידה וראיתם עצלן חוצה את הכביש( במיוחד באיזור הקריבי של קוסטה ריקה) אנא האטו ותנו לחיה לעבור.. בשום פנים ואופן לא לגעת בעצלן… תצלמו בכייף רק לא לגעת.

מומלץ לקחת GPS זה יכול לחסוך לכם זמן וכאב ראש אבל בכל מקרה שתהיה מפת נייר מצורפת הGPS עלול לאבד את האות בכמה אזורים מרוחקים,חלק מחברות השכרת הרכב מספקות מפת נייר בחינם.

שימוש בהיגיון שלכם, לא לחצות נהר גועש… בדקו את תוואי השטח… והמנעו מנהיגה בשעות החשיכה ( חושך יורד מוקדם בסביבות 17:00-17:30) בשטחים לא מיושבים הכל חשוך… יש פרות שעוברות… בורות ועוד הפתעות לא נעימות. צפו בסרטון המצורף על טיפים והמלצות לנהיגה בקוסטה ריקה : https://www.youtube.com/watch?v=EhbYwUbO_eo

טיסה

natureair ו- sansa הן חברות התעופה הלאומיות והן מקשרות את סאן חוזה עם רוב היעדים במדינה. טיסות אינן מומלצות למטיילים חסכנים ו/או לבעלי כמות זמן סבירה. אומנם מערך הכבישים בקוסטה ריקה הוא לא מהמוצלחים בעולם, אך קוסטה ריקה היא מדינה קטנה ובהחלט ניתן לחסוך כסף ולהשתמש באוטובוסים.

תחבורה ציבורית

לעיניים מערביות תראה רשת התחבורה הציבורית של קוסטה ריקה מעט מסובכת. בניגוד למקובל במערב (ואפילו שקוסטה ריקה הינה מדינה כמעט מערבית לחלוטין), אין ברוב הערים הגדולות טרמינל אוטובוסים ראשי (תחנה מרכזית) שמאגד בתוכו את כל חברות האוטובסים, אלא לכל חברת אוטובוסים יש תחנת יציאה משלה. או שכמה תחנות נמצאות בנקודה מסויימת בעוד אחרות במקום אחר.

דבר זה מסבך כמובן את העניינים וכדי להקל עליכם, מומלץ להצטייד במדריך טיולים מעודכן או להוועץ באחת מנקודות המודיעין באתרי התיירות ובערים הגדולות.

הבעיה הגדולה ביותר בקוסטה ריקה היא מחסור בכבישים מהירים, דבר שיגרום לכם ללא מעט כאב ראש ולבזבוז זמן שיש לקחת בחשבון. לפעמים יהיה עליכם להגיע לסאן חוזה, להחליף אוטובוס ומשם להמשיך ליעד המקורי. רוב הפעמים כנראה שלא תספיקו לתפוס את האוטובוס שלכם ותאלצו להשאר לשון בעיר. סאן חוזה היא תחנת מעבר בלתי נמנעת. כך לדוגמא, אם ברצונכם לנסוע מפוארטו וייחו דה טלמאנקה שנמצאת בדרום החוף הקריבי, אל הכפר טורטוגרו שנמצא בצפון החוף הקריבי לא תוכלו לעשות זאת! יהיה עלייכם לנסוע עד לסאן חוזה (מה שאומר לחצות את כל שרשרת ההרים של מרכז המדינה) ומשם להמשיך לטורטוגרו. כל כיוון כזה לוקח בערך 5 שעות, בעוד שכביש מהיר היה חוסך לכם חצי דרך שלמה!

מוניות

המוניות הרשמיות הינן בצבע אדום עם משלוש צהוב בצד. המונה נקרא "לה מריה" ויש לבקש מהנהג להפעילו מיד כאשר עולים לרכב. במוניות ללא מונה יש לקבוע את המחיר מראש.

אם את אישה, מומלץ לנסוע בספסל האחורי. נסיעה מקדימה עלולה להראות "מזמינה". בכלל כדאי לשמור על עירנות (למרות שבדרך כלל אין בעיות) בריאה, ולא לתת לנהג להעלות נוסעים נוספים בדרך, או לעלות למונית ספיישל כשכבר יש נוסע נוסף בפנים.

בערים הגדולות ובמיוחד במרכז סאן חוזה, מומלץ תמיד לנוע במוניות לאחר רדת החשכה.

התעריפים בתוך הערים זולים והנהגים לרוב מכירים את הדרכים היטב.

בנוסף לכך, ניתן להזמין במלונות הגדולים שירותי מונית ספיישל בין עירוני שעשוי לעלות כ-$30, אך לחסוך זמן.

מעבר בסירה

לחלק המקומות בקוסטה ריקה יש צורך במעבר בסירה, לדוגמא טורטוגרו שמחייב הגעה בעזרת סירה, דוגמא נוספת היא הגעה דרך סיירפה לפארק הלאומי קורקובדו בסירה.

טרמפים

האנשים בקוסטה ריקה אדיבים, בעיקר באיזורים הכפריים. ולא תהיה בעיה בדרך כלל לתפוס טרמפ. כמובן שיש לבחון היטב את הנהג לפני שעולים לרכב, במיוחד לנשים בגפן. בסוף הנסיעה מומלץ להציע לנהג מעט כסף בתמורה ומתוך נימוס, לרוב ההצעה תידחה.

שפה

השפה הרשמית היא ספרדית.

ביטוי הנפוץ בקוסטה ריקה בלבד הוא "pura vida" שמשמעותו היא "חיים טהורים". צמד מילים זה ישמש אתכם לברך אנשים, לומר תודה וכברכת שלום ולהתראות.

השימיוש במילה "tu" (אתה/את) הינו נפוץ, אך יש אנשים שיחשבו אותו מעט פוגעני ויעדיפו להשתמש ב "usted" (כבודו) גם כאשר הם מדברים עם אדם קרוב.

בעקבות "גל הפנסיונרים" האמריקנים שהחלו קונים נדל"ן קוסטהריקני בקצב מסחרר לטובת פרישה בארץ השופעת, האנגלית החלה להיות נפוצה יחסית למדינות האיזור האחרות.

פעילויות כלליות   

לראות

כמו שכבר נאמר, קוסטה ריקה היא גן עדן לחובבי טבע והיא מציעה מגוון רחב של בתי גידול: מיערות עננים, ג'ונגלים- אם פנימיים ואם על שפת החוף. ועד להרי געש בזלטיים עם מזג אוויר קריר יותר.

מגוון בעלי החיים הוא עצום:

דו חיים– כ170 סוגים נמצאו בתחומי המדינה עד היום. ביניהם צפרדעים ארסיות אדומות, כחולות, צהובות, ירוקות ובצבעים נוספים שעלולות לגרום למוות מהיר בכל המנסה לאכול אותן.

ציפורים – בקוסטה ריקה נצפו למעלה מ-850 סוגים של ציפורים יותר מכל הציפורים שיש באוסטרליה או אירופה! בין הציפורים ניתן למצוא זנים נדירים ביותר כגון תוכי מסוג ארה סקארלט, 15 זני תוכים נוספים ושישה זני טוקנים. בנוסף לזה ניתן למצוא פה את הציפור הנדירה והססגונית מסוג ה"קצאל" ואת העיט הנדיר "harpy eagle". ועוד לא הזכרנו 50 זנים של יונקי דבש, מעל 70 זנים של ציפור החטפית וכ-50 סוגי טנג'יר. וזה לא נגמר פה!

חרקים – לנגעלים מבינכם כדאי לחשוב פעמיים. לפחות 35,000 סוגי חרקים תועדו עד היום בקוסטה ריקה. ביניהן עכבישים רבים, גחליליות, תולעים, זחלים, חיפושיות, נמלים, פרפרים ומה לא.

הפרפר המרשים מכולם הוא המורפו הכחול מטאלי, שמוטת כנפיו עשויה להגיע עד לכ-20 ס"מ ובמעופו הוא נוצץ בכל צבעי הקשת.

זוחלים – כ-220 סוגים מתקיימים כאן, מחציתם נחשים. בין הנחשים ניתן למצוא סוגים קטלניים ביותר כגון הבוש-מאסטר, הפר-דה-לאנס, ופתן אלמוגי. בנוסף יש כאן גם חנק מסוג בואה קונסטריקטור שמסוגל לעבור בגודלו את ה-3 מטרים. קוסטה ריקה היא מקום קינון מועדף על צבי ים רבים מסוגים גלדיים, ירוקים, חומים ועוד כ-11 סוגים נוספים של צבים הן בים והן ביבשה.

גם תנינים, איגואנות, לטאות בזיליסק (שנקראות גם "לטאות ישו" בגלל יכולתם לרוץ על פני המים) ועוד סוגים רבים אחרים.

יונקים – קופי עכביש, קפוצ'ין, שאגן וקופי סנאי לצד 2 מיני עצלנים, היגואר, טפירים, שועלים, סנאים, ארמדילים, דובי נמלים, בואשים, חזירי בר ועוד סוגים רבים של יונקים מגיעים יחדיו לכיותר מ-200 סוגים. בין היונקים גם יונקים ימיים שחיים בקרבת החוף כגון פרת הים וכ-20 מינים של דולפינים וליוויתנים.

בנוסף לבעלי החיים ניתן לראות במדינה נופים מגוונים והררים וכך גם הרי געש, חלקם פעילים. כמו כן המדינה עצמה שופעת מים ונהרות זורמים.

החופים בקוסטה ריקה הפכו לשם דבר – חלקם חופים עם חול וולקני שחור וחלקם חופים לבנים. ברוב החופים ישנם תנאים טובים לגלישה.

לעשות

צפרות – שמורה מומלצת לצפרות היא הפארק הלאומי קורקובאדו. ניתן להעזר במדריכים מנוסים בשמורות רבות בקוסטה ריקה ובכך להגדיל את הסיכוי לראות ציפורים רבות יותר.

גלישה – חופים מומלצים הם דומיניקאל, האיזור שלפני הכניסה לפארק הלאומי קורקובדופאבונס – חוף ידוע ביותר בגליו הנישברים שמאלה ויכולים להמשך עד כ-3 דקות, השבירה הארוכה בעולם! וקאוויטה שבדרום החוף הקאריבי.

מסלולי טיול (טרקים) – אפשרויות רבות ביניהן הפארק הלאומי קורקובאדו, או טיפוס להר הגבוה בקוסטה ריקה בפארק הלאומי צ'ריפו.

צפיה בהר געש – הר הגעש ארנל שנמצא בקרבת העיירה לה פורטונה אינו פעיל כבעבר ,משנת 2010 הוא במצב רדום, אין לבה שגולשת אך עדיין המראה מרהיב בהחלט

בנוסף לכל אלה ניתן כמובן לצפות בבעלי חיים רבים, להתנדב באחת משמורות הטבע או במוסדות אחרים, לגלוש באומגות מעל צמרות הג'ונגל (בעיקר בעיירה מונטוורדה), לעסוק בספורט מים כגון דייג מעמקים, לרכב על סוסים, רכיבה על אופני הרים באיזורים כמו חצי האי ניקויהארנאל ואיראזו, להינות מחיי הלילה בעיירות הבילוי ולרבוץ על חופים מבודדים.

קניות וכסף

רוב המזכרות סובבות סביב חולצות עם תמונות של בעלי חיים או מוצרים עם הלוגו של הבירה המקומית "אימפריאל". המטבע המקומי הוא קולון ונכון לאפריל 2007, 515 קולונס הם דולר אמריקאי אחד.

השימוש בדולר נפוץ מאוד וכשמדובר בסכומים גדולים יחסית (קניית טיולים או תשלום על לינה ואפילו כרטיסי אוטובוס בינעירוניים) ניתן לשלם בדולרים. תמיד טוב להחזיק קולונס לטובת קניות בסופר, לנסיעות עירונייות ולקניות קטנות בכלל.

ניתן לסמוך על הכספומטים הקוסטהריקנים, רק אל תשכחו להוציא לעצמכם כרטיס אשראי בינלאומי.

אוכל

המאכל הלאומי נקרא "גאיו פינטו" – תערובת של שעועית שחורה ואורז.

המסעדות העממיות נקראות "סודה", הן יראו לכם פשוטות ומוזנחות במבט ראשון, אבל תתפלאו כמה האוכל בהן טעים. ניתן להשיג פירות טובים במחירים נמוכים. באיזורי החוף ניתן להשיג מאכלי ים מעולים במחירים הוגנים.

בקוסטה ריקה גם תוכלו למצוא מזון בינלאומי, מרשתות המזון מהיר הגדולות ועד למסעדות סיניות מסורתיות.

בריאות

חלקים נרחבים מהמדינה הם בסיכון למלריה ולכן יש להצטייד בתרופה נוגדת מראש. יש להוועץ ברופא מומחה למחלות גיאוגרפיות. בין החיסונים המומלצים כדאי לעשות צהבת A ו- B, קדחת צהובה, טיפוס, פוליו וכלבת.

המים טובים לשתיה ברוב המקומות, אבל תמיד כדאי לשקול שתיה מבקבוקים באיזורים יותר נידחים.

קדחת הדנגיי התפרצה בשנת 2006 במחוז לימון, ויש לפנות לשגרירות קוסטה ריקה לבירור המצב לפני כניסה לאיזור.

יש להשמר במיוחד ממין לא מוגן!

בטחון אישי

בקוסטה ריקה אין צבא והמשטרה לא תמיד מספקת את הסחורה ולכן יש לשמור על עירנות.

רוב הבעיות הבטחוניות סובבות לרוב סביב כייסות באיזורים הומי אדם.

גניבות רחוב וגניבות מרכב (נפוץ שמשות ולקיחת כל הבא ליד) נפוצות כאן מאוד, לעולם אל תשאירו את חפצי הערך או את המסמכים שלכם ברכב.

לעולם אל תסתובבו במרכז סאן חוזה לבד לאחר רדת החשכה, ויש להמנע כמה שיותר מהסתובבות לבד בחושך בכל מקום באופן כללי . מיותר לציין ששימוש בסמים יוכל לסדר לכם לראות את תא הכלא מבפנים לזמן לא מוגבל – הזהרו!

לנשים שמטיילות בגפן רצוי להשתמש בחשדנות בריאה ולא להתלוות לאנשים זרים. בנוגע לבטיחות במוניות ובטרמפים ראו פרק תחבורה פנימית.

אל תתפתו לכל מיני דילים ושטיקים שאנשים ינסו למכור לכם בתחנות האוטובוס, קנו טיולים וכרטיסים למיניהם רק במשרדים שעושים רושם רציני, ולא מאנשים ברחוב.

ולסיום – משפט חכם אומר: חברים חדשים לא פוגשים בתחנה הציבורית! אל תפתחו שיחות ותנדבו פרטים לכל מיני זרים "נחמדים להפליא" שפגשתם במקרה, גם אם הם לבושים יפה ועושים רושם לא מזיק – הם עלולים להסיח את דעתכם בזמן שחבר שלהם מכייס אתכם.

כאן יש להוסיף כי קוסטה ריקה היא מדינה יחסית בטוחה, הרבה יותר ממדינות לטיניות אחרות, ואם תשמרו על עיירנות כללית ולא תחפשו צרות, צפוי לכם טיול שקט ומהנה כמו לרובם המכריע של המטיילים!

יעדים

קוסטה ריקה מלאה ביעדים רבים ומגוונים. לפניכם רשימה חלקית.

סאן חוזה

Nuvola kdict glass.png ערך מורחב – סאן חוזה

סאן חוזה, עיר הבירה של קוסטה ריקה, היא יעד מעבר בלתי נמנע בקוסטה ריקה, אם לאחר הנחיתה ואם תוך כדי הנסיעה.

לבעלי זמן מוגבל, מומלץ להשאר כמה שפחות בעיר המזוהמת משהו. למטיילים שזמנם בידם, סאן חוזה היא מקום טוב למנוחה לקראת הטיול הבא או סתם לספיגת ציוויליזציה.

לה פורטונה (ארנל)

la fortuna היא עיירה נחמדה למרגלות הר הגעש ארנאל, הממוקם במרכז קוסטה ריקה צפונית לסאן חוזה. הר הגעש הוא האטרקציה המרכזית ,חשוב להזכיר משנת 2010 הר הגעש רדום, הוא פעיל אך לבה אינה זורמת במורד ההר לה פורטונה עצמה קטנה מאוד ואת כל הטיולים ניתן להשיג בסוכנויות הנסיעות שממוקמות במרחק הליכה זו מזו.

הטיול המומלץ ביותר הוא טיול לילי לצפיה בהתפרצויות ומשם נסיעה למעיינות החמים "באלדי". העסק מעט יקר (ניתן לוותר על המעיינות) אבל מומלץ ביותר.

כדאי לצאת ביום עם ראות טובה אחרת הצפיה בלבה העשוייה להפוך קשה מאוד.

עוד באיזור ניתן לעשות ראפטינג, רכיבה על סוסים, טיול למפל או רכיבה על אופניים.

מומלץ להשאר כאן בין יומיים לשלושה ימים.

מונטוורדה

עיירה מאובקת מעט אבל עם הרבה פעילויות, מערבית ללה פורטונה בחלק הצפוני של מרכז קוסטה ריקה.

הדרך הקלה ביותר להגיע לכאן מלה פורטונה היא בעזרת "ג'יפ סירה ג'יפ", ניתן לקנות את הנסיעה המשולבת הזאת בסוכנויות הנסיעות בלה פורטונה ובכך לחסוך כאב ראש ונסיעות ארוכות באוטובוס.

הפעילות המפורסמת ביותר כאן היא האומגות מעל צמרות יער העננים. ישנן כמה חברות שמוציאות את הטיול. חברה מומלצת היא sky trek, שלה יש כ-13 אומגות כשהארוכה בנייהן היא כקילומטר!- לא לפספס בשום אופן!

בנוסף ניתן לטייל בין חוות בעלי החיים בעיירה. יש כאן זוחליה, חוות צפרדעים, חוות חרקים, חוות סחלבים ובכניסה לשמורת מונטוורדה יש חוות יונקי דבש.

מכאן ניתן לנסוע לסאן חוזה או לפונטארנאס, עיירת דייגים בחוף הפסיפי שתקשר אתכם למקומות כמו חצי האי ניקויה או יעדים אחרים באיזור.

פוארטו וייחו דה טלמאנקה[

עיירה קאריבית בדרום קוסטה ריקה. עיירה זו היא מקום מעולה להירגע בו על החוף וליהנות ממאכלי ים טובים ומחיי לילה. התיירים באים לכאן בהמונייהם, ככה שחברה לא תהיה הבעיה שלכם.

ניתן לשכור אופנים ולנסוע על הכביש שנוסע דרומה, לעצור בכל מיני חופים בדרך ולראות את הנוף. החוף כאן לא מטורף, אך בהחלט מספיק לרגיעה מכל ההסתובבויות.

בקרבת מקום נמצאת גם העיירה קאוויטה ולידה הפארק שופע בעלי החיים שנושא את אותו השם.

האוכלוסיה באיזור זה מגוונת מאוד וחוץ מקוסטהריקנים דוברי ספרדית, תוכלו למצוא גם אוכלוסיה קריאולית שדוברת אנגלית קריאולית. אך אל תשמחו מהר מדי, אתם לא הולכים להבין את האנגלית שלהם. מומלץ להגיע לשהות של לילה או שניים.

קאוויטה

כ-20 דקות דרומית לפוארטו וייחו נמצא הכפר השקט קאוויטה, שהוא גם שער הכניסה אל הפארק הלאומי קאוויטה. הכפר עצמו גם מתאים לרגיעה בחוף הים בדיוק כמו שכנו מהצפון, אך בניגוד לפוארטו וייחו, כאן הרבה יותר שקט. בנוסף לזה, הגלים פה לא רעים בכלל ובעונה מגיעים לכאן גולשים לנסות לרכב עליהם. המקום עצמו רגוע מאוד ולא מפוצץ בתיירים.

מומלץ בחום לעשות את השביל של הפארק הלאומי, שאורך כ-6 שעות הליכה. בדרך יהיו לכם מדי פעם מפרצונים קטנים שבהם תוכלו לשחות, ושלל בעלי חיים ילווה את צעידתכם. בין החיות שאולי תראו כאן יהיו, חוטמנים, עצלנים משני מינים, כמה סוגי קופים, המון עכבישים, רקונים ולטאות.

לא מומלץ להסתובב עם שקיות ניילון – הקופים יודעים בדיוק מה יש לכם בפנים. קחו הכל בתיק הגב שלכם.

כל הזמן תסתכלו למעלה – עצלנים לא חסרים כאן. גם בעיירה עצמה יש עצלנים על העצים, צריך רק לחפש.

תוכלו לשאול בעיירה על חוות ההצלה לעצלנים שנמצאת בקרבת מקום. הכניסה יקרה להחריד (אבל הכסף הולך לתרומה) ואין הרבה מה לראות.

ניתן לנסוע מכאן למעבר הגבול סחיאולה אם ברצונכם לעבור לפנמה. ניתן גם לנסוע באוטובוס שעובר בפוארטו וייחו ונוסע לסאן חוזה.

הפארק הלאומי קורקובאדו

Nuvola kdict glass.png ערך מורחב – הפארק הלאומי קורקובאדו

פארק זה ממוקם בחצי האי אוסה בדרום מערב המדינה ואם אתם אוהבים טבע ובעלי חיים, כדאי לכם מאוד לסבול את הטירטור ולהגיע לכאן. העיירה ממנה תתארגנו לכניסה אל הפארק היא פוארטו חימנז, למרות שיש עוד דרכים (קשות יותר) להגיע אליו. המקום עצמו הוא מהקשים להגעה במדינה ויהיה עליכם לסבול נסיעה של כ-10 שעות מסאן חוזה, יומיים של סידורים והכנות שכוללים בין השאר שכירת אוהל וקניית אוכל, להכין לעצמכם את התיק – כי הוא עומד להיות לכם על הגב רוב הזמן אבל גם להכין את המצלמה, כי טבע כזה על נופיו, צמחיו ובעלי החיים שבו, כנראה שעוד לא ראיתם.



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו