מידע על דליאן בטורקיה - טיולים ואתגרים

מידע על דליאן בטורקיה

מידע על דליאן

גן העדן הטורקי 

דליאן היא עיר קסומה השוכנת בחוף הדרום מערבי של טורקיה, עם נופי הטבע עוצרי הנשימה והמורשת התרבותית העשירה שלה. פנינה נסתרת זו של טורקיה היא מקום מצוין להרפתקנים, לחובבי היסטוריה ולחובבי טבע כאחד.
אחת האטרקציות המפורסמות ביותר בדליאן היא נהר דליאן, המהווה יעד מושלם לשייט בנהר. תוכלו לצאת למסע במורד הנהר המתפתל, מוקף בצמחייה השופעת של הדלתא של דאליאן. לאורך הדרך, תראו נופים מרהיבים של קברי הסלע הליקיים המפורסמים החצובים בצוקים, אשר מתוארכים למאה ה-4 לפני הספירה. תקבל גם הזדמנות לצפות בחיות הבר השופעות, כולל צבים וציפורים, השוכנות בדלתא.
אטרקציה נוספת שחובה לראות בדליאן היא חוף Iztuzu, הידוע כאחד החופים היפים בעולם. זהו שטח קינון של צבי הים הבולטים בסכנת הכחדה, והחוף מוגן מפיתוח לשימור בית הגידול של הצבים. המבקרים יכולים לספוג את השמש בחולות הזהובים או לטבול במים הצלולים של הים האגאי.
לחובבי ההיסטוריה, העיר העתיקה קובנוס היא יעד חובה לבקר בו. זהו אתר עתיק השוכן על גדות נהר דליאן, המתוארך למאה ה-10 לפני הספירה. המבקרים יכולים לחקור את חורבות העיר, כולל התיאטרון המרשים, המקדשים והמרחצאות הציבוריים.
כדי לשקוע במלואו בתרבות של דאליאן, תוכלו לבקר בשווקים המקומיים, המציעים מגוון רחב של עבודות יד בעבודת יד, טקסטיל ותוצרת טרייה. תוכלו גם להתפנק עם המטבח המקומי הטעים, הכולל פירות ים טריים, בשרים על האש ומזות טורקיות מלוחות.
אם אתם מחפשים מסלול טיול, תוכלו להתחיל את היום עם שייט בנהר במורד נהר דליאן, תוך התבוננות מהנופים המדהימים של קברי הסלע והדלתא. לאחר מכן, לכו לחוף Iztuzu כדי לספוג את השמש ולחזות בצבי הים המקננים. אחר הצהריים, חקור את העיר העתיקה קובנוס והתפעל מהמשמעות ההיסטורית שלה. בערב, התפנקו בארוחה טורקית טעימה וקנו מזכרות בשווקים המקומיים.
דליאן היא עיר מרגשת וקסומה המציעה שילוב מושלם של יופי טבעי, היסטוריה עשירה וחוויות תרבותיות. זהו יעד שישאיר אתכם עם זיכרונות בלתי נשכחים והערכה לאבני החן הנסתרות של טורקיה.
דברים שניתן לעשות סביב דליאן
Medalya, הידועה גם בשם Manavgat, היא עיר יפה הממוקמת במחוז אנטליה שבטורקיה. הנה כמה מהאטרקציות המובילות בטווח של 100 ק"מ ממדליה:
תיאטרון אספנדוס: תיאטרון אספנדוס הוא תיאטרון רומי עתיק שמור היטב הממוקם בסריק, כ-25 ק"מ ממדליה. הוא נחשב לאחד מהתיאטראות הרומיים השמורים ביותר בעולם, ומשמש עד היום לאירועי תרבות והופעות.
מפל Manavgat: מפל Manavgat ממוקם כ-3 ק"מ ממרכז העיר מדליה, ומהווה אטרקציה פופולרית לתיירים. גובה המפל כ-15 מטר ורוחבו 40 מטר, והוא מוקף בפארק יפהפה עם אזורי פיקניק ושבילי הליכה.
סייד עתיקה סיטי: סייד עתיקה סיטי היא עיר עתיקה השוכנת על חוף הים התיכון, כ-25 ק"מ מדליה. העיר הייתה נמל ומרכז מסחרי חשוב בימי קדם, וכיום המבקרים יכולים לחקור את חורבות העיר, כולל מקדש אפולו, התיאטרון העתיק וחומות העיר.
הקניון הירוק: הקניון הירוק הוא אטרקציה טבעית יפהפייה הממוקמת כ-30 ק"מ מדליה, וידועה בנוף המדהים שלו ובמים הכחולים והצלולים. המבקרים יכולים לצאת לסיור בסירה דרך הקניון וליהנות מהנופים היפים.
מפלי דודן: מפלי דודן הם סדרה של מפלים הנמצאים באנטליה, כ-60 ק"מ ממדליה. המפלים מוקפים בפארק יפהפה עם אזורי פיקניק ושבילי הליכה, והמבקרים יכולים גם לצאת לסיור בסירה כדי לחקור את האזור.
הפארק הלאומי קניון Köprülü: הפארק הלאומי קניון Köprülü הוא פארק טבעי יפהפה הממוקם כ-70 ק"מ ממדליה. הפארק ידוע בנוף המדהים שלו, כולל קניון Köprülü ונהר Köprüçay. המבקרים יכולים ליהנות מפעילויות כגון רפטינג, קיאקים וטיולי הליכה.
העיר העתיקה של טרמסוס: העיר העתיקה של טרמסוס היא עיר עתיקה השוכנת בהרי הטאורוס, כ-90 ק"מ ממדליה. העיר נבנתה בגובה של 1,050 מטר וידועה בחורבותיה השמורים היטב, כולל חומות העיר, האגורה והתיאטרון. האתר מציע גם נופים יפים של ההרים שמסביב.

 

 

 



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו