מה הם העונות הטובות לטייל בקובה - טיולים ואתגרים

מה הם העונות הטובות לטייל בקובה

מה הם העונות הטובות לטייל בקובה

אקלים בקובה

ראשית, אין זמן לא נכון לבקר בקובה, ככזו. אבל יש כמה גורמים שיש לקחת בחשבון, והעיקרי שבהם הוא מזג האוויר. בקובה יש אקלים טרופי חם ושטוף שמש, עם עונות יבשות ורטובות: העונה היבשה נמשכת מנובמבר עד אפריל; העונה הרטובה ממאי עד ספטמבר. עם זאת, אפילו במהלך העונה הרטובה, עדיין תוכלו לצפות לטמפרטורות שפלות, ושפלות הגשם לעולם לא נמשכות זמן כה רב. אבל בהנחה שאתה רוצה את כמות הגשם הנמוכה ביותר ואת כמות השמש הגדולה ביותר, העונה היבשה היא בדרך כלל התקופה הטובה ביותר של השנה לבקר בקובה.

החודש הכי טוב לבקר בקובה

באופן כללי, מבחינת גשמים וטמפרטורה, חודשי העונה היבשה של מרץ ואפריל הם החודשים הטובים ביותר לביקור בקובה. יבש וחם בתקופה זו, כאשר הטמפרטורות הממוצעות יושבות על 27-29 מעלות צלזיוס במהלך היום, ונוחות בלילה בסביבות 19-21˚C.

שיקולים אחרים המשפיעים מתי לנסוע לקובה

ישנם גורמים מלבד מזג האוויר שיש לקחת בחשבון כדי להבין מתי לבקר בקובה. עונת התיירות השיא בקובה נמשכת בערך מאמצע דצמבר עד אמצע מרץ, וכל יולי-אוגוסט. המחירים הם הגבוהים ביותר וההמונים עבים ביותר בקיץ, כשמתקבלת תקופת החגים של הקובנים.

מכיוון שהאווירה של אתרי הנופש הקטנים יותר נוצרת על ידי תיירים, קובנים וזרים, מחוץ לעונה הם יכולים להיראות מעט משעממים – אם כי תפיק תועלת ממחירים נמוכים יותר. הערים, במיוחד   הערים הוואנה וסנטיגו דה קובה  , תמיד הם מזמזמים ולהציע ערך טוב לכסף לאורך כל השנה.

בהשוואה לחגיגות המוחלטות במדינות אחרות, חג המולד הוא עניין של קוף נמוך, בדגש על חגיגה משפחתית פרטית. הסילבסטר, גם ערב יום השנה למהפכה, נחגג בלהט הרבה יותר. ואם אתם מתכוונים לבסס את הטיול שלכם סביב אירוע מפתח אחד, קרנבל בסנטיאגו, שנערך בכל שנה ביולי, אסור להחליט.

נגינה בגיטרה בטרינידד, קובה © אלי מטסנובה / Shutterstock

ביקור בקובה בעונה היבשה

העונה היבשה בקובה נופלת בערך מאמצע נובמבר עד אפריל. זה כאשר מזג האוויר היבש תואם לימים שטופי שמש וטמפרטורות חמות ברחבי האי. אז אם הוא רטוב וקר במקום שאתה נמצא ואתה מחפש להפשיר, זה הזמן הטוב ביותר לנסוע לקובה.

ביקור בקובה בדצמבר – פברואר

בחודשי החורף של ינואר ופברואר הכספית יכולה לרדת עד 15 מעלות צלזיוס, ואף נמוכה יותר בלילה. אם אתה מתכוון לצאת להרים רצוי לארוז משהו חם יותר מאשר חולצת טריקו. הטמפרטורות הקרות יותר מאפשרות סיור טוב, אם כי זה פחות אידיאלי עבור מתפללי השמש שמקווים לאפות על אחד החופים החוליים הרכים של קובה.

ינואר ופברואר הם חודשים מצוינים לבקר , עם הטמפרטורות יושבות מסביב לא 28C חריף מדי.

זכור כי המחירים עולים בתקופת חג המולד ותצטרך להזמין מקום טוב אם אתה מתכנן לנסוע לקובה בשלב זה.

מבחינת אירועים  שמתרחשים כעת, ישנם כמה גדולים. פסטיבל הסרטים בן עשרה הימים (פסטיבל Internacional del Nuevo Cine Latinoamericano) מתחיל בהוואנה בתחילת דצמבר והוא אחד האירועים המובילים של קובה, והביאנלה דה לה הבנה (ביאנלה של הוואנה) מציגה את הטוב ביותר באמנות חזותית. הקובנים יוצאים לדרך לקראת השנה החדשה, החוגגת גם את ניצחונה של המהפכה הקובנית, ואמצע חודש ינואר רואים את פסטיבל הג'אז הבינלאומי המצוין של הוואנה. 

מרץ ואפריל הם החודשים הטובים ביותר לבקר בימים ארוכים של שמש ומזג אוויר יבש. זה הזמן המושלם להניח את המגבת שלך על אחד החופים המושלמים בתמונה של קובה, כמו פלאיה אנקון, או פלאיה לוס פינוס בקאיו סבינאל – או אם אתה מחפש סצינה מלאת חיים, ורדרו.

 

ביקור בקובה בעונה הגשומה

אם אתה מבקר בקיץ, ובאופן רחב יותר בין מאי לאוקטובר, הנחשבת לעונה הרטובה, צפה שירד גשם לפחות על כמה ימים מעל שבועיים. אבל אל תתנו לזה לדחות אתכם. למרות שזה יורד קשה ומהר, לעתים רחוקות גשם נשאר לאורך זמן רב בקובה, והעננים נשברים במהרה כדי לאפשר לאור שמש לייבש את הכל החוצה. יש אולי גם חילופי דברים טובים: גשם פירושו פחות מבקרים – כך שתוכלו להיות ספונטניים יותר בכל מה שקשור להזמנת סיורים, לינה וכדומה. ואם אתה מעדיף זמן שקט יותר במהלך הטיול שלך, זה מצב win-win.

מזרח קובה נוטה להיות חמה יותר ולחה יותר במהלך חלק זה של השנה,י.

ביקור בקובה בחודשים מאי – אוגוסט

העונה הגשומה מתחילה רק בחודש מאי, אך לא ממש יוצאת לדרך עד סוף יולי או תחילת אוגוסט. גם אז סביר להניח שעדיין תקבלו המון ימים בהירים. ואם תרצו להיכנס לפעולה כלשהי בחוף סביר להניח שתמנעו מהגשם אם תגיעו לשם מוקדם יותר ביום. הטמפרטורות במאי ויוני מאפשרות נסיעה נוחה.

ביקור בקובה בספטמבר – נובמבר

ספטמבר ואוקטובר הם החודשים המאיימים ביותר בעונת ההוריקן השנתית הנמשכת בין יוני לנובמבר, במיוחד באזורי החוף. בהשוואה לאיים הקריביים האחרים וכמה מדינות מרכז אמריקה, קובה עד כה החזיקה מעמד יחסית אפילו בעוצמת ההוריקנים. זכור כי אזורים כפריים פגיעים יותר והוריקנים יכולים לגרום לסגירת שבילי הרים ופארקים לאומיים.

מזג אוויר רטוב, לחות והוריקנים הצידה, אם אתה עוקב אחר העלות ואולי רוצה לחוות את קובה בחודשים השקטים יותר, ספטמבר ואוקטובר הם תקופות טובות לבקר בהן. אתה יכול לחפש מבצעים הגונים על כל דבר, החל מטיסות ואירוח, לסיורים.

 

 



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו