ים המלח ההיווצרות - טיולים ואתגרים

ים המלח ההיווצרות

ים המלח ההיווצרות

היווצרות ים המלח היא תוצאה של תהליכים גיאולוגיים מורכבים שהתרחשו במשך מיליוני שנים. ישנן שתי השערות עיקריות לגבי מקור הגובה הנמוך שלה:
תיאוריית אזור הבקע: ההשערה הישנה יותר מציעה כי ים המלח נמצא באזור בקע אמיתי, הרחבה של בקע הים האדום, או אפילו של עמק הבקע הגדול של מזרח אפריקה.
תיאוריית  ההיווצרות   צעד-על-אי-רציפות: השערה עדכנית יותר מציעה כי אגן ים המלח הוא תוצאה של אי-רציפות "צעד מעל" לאורך התמרת ים המלח, שיצרה הרחבה של הקרום המוביל לשקיעתו.
במהלך הפליוקן המאוחר עד הפלייסטוקן הקדום, לפני כ-3.7 מיליון שנים, האזור הידוע כיום כעמק נהר הירדן, ים המלח וצפון ואדי ערבה הוצף במימי הים התיכון, ויצר את לגונת סדום. לגונה זו הייתה מחוברת לים דרך מה שהוא כיום עמק יזרעאל.
בלגונת סדום שקעו אדים, המורכבים בעיקר ממלח סלע, שהגיעו לעובי של כ-2.3 ק"מ על רצפת האגן הישנה, באזור הר סדום של היום.
לפני כשני מיליון שנה עלתה האדמה בין בקעת הירדן לים התיכון, ומנעה מהאוקיינוס להציף את האזור, ובכך הפכה את הלגונה הארוכה לאגם ללא חוף. זה הוליד את אגם אמורה, ואחריו אגם ליסן, ובסופו של דבר ים המלח.

Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו