טיול משפחות נחל יצהר - טיולים ואתגרים

נחל יצהר ומערת המתבודד  מסלול טיול שטח קליל בסביבת ירכא

מרבית האנשים מגיעים לירכא למטרת חווית קניות ייחודית ומרוכזת.

אך אתם לא חייבים להיות "רוב האנשים"!

פרגנו לעצמכם גיחה למסלול הטיול הקסום הזה שנמצא ממש כאן – מתחת לאף. חוויה משלימה ומושלמת לפתוח או לסגור יום קניות או סתם כך , להעביר שבת בכיף בטבע הקסום של הגליל.

דקות ספורות של נסיעה מכפר ג'וליס, מובילים אותנו למסלול טיול קליל וקסום שטומן בחובו את אחד מסיפורי היווסדותה של הדת הדרוזית והתפתחותה בגליל!

המסלול  בנחל יצהר לעבר מערת המתבודד הינו מסלול קל,מוצל ונעים אשר מתאים לכל המשפחה . אורכו כשעה בהליכה מהנה .  בצידי

( הדרך תמצאו ספסלים ושולחנות למנוחה והתרעננות (אל תשכחו לקחת את הפסולת עמכם

המסלול בנחל יצהר מתחיל בחוויה אדירה ומיוחדת להורים ולילדים כאחד- כאן אנחנו מחנים את הרכב ונכסים "למנהרת הזמן"  – צינור גדול מימדים אשר מוטמן בתוך האדמה וניתן להתהלך בו בגב זקוף לאורך כ-200 מטר ! הילדים ישמעו את ההד של עצמם והמראה של “האור בקצה המנהרה” משעשע ונחמד גם למבוגרים ולקשוחים שביננו!  המנהרה מובילה אותנו ממקום החניה לעבר  תחילת המסלול. כאשר "תצאו אל האור" תתגלה לעינכם שמורת טבע מרהיבה ביופיה ,משופעת בצמחיה ירוקה , פריחה וציוץ ציפורים.

בהמשך ההליכה נגיע למערת המתבודד. זוהי מערה קראסטית/ מערת נטיפים- עשויה מאבן גיר אשר חלחול המים יצר בה את התופעה של זקיפים ונטיפים ואת צורתה ומיקומה היחודי.

מערך של סולמות אנכיים ,בטוחים לטיפוס, יזמינו אתכם לטפס לגובה של 15 מטרים אל פתח המערה. עכשיו מה שנשאר לכם להתבונן על תקרת המערה ולהתבונן בחלחול המיים ויצירת הנטיפים – כמובן שחל איסור לגעת בנטיפים – אנא כבדו את הטבע ואת פלאיו!  . שבו בקצה המנהרה וצפו אל הנוף המרהיב של שמורת נחל יצהר !

ניתן להמשיך את המסלול במעלה השביל לעבר הישוב פלך או לחזור על עקבותיכם עד הפעם הבאה !

הקשר בין נחל יצהר, מערת המתבודד והדת הדרוזית-

השנה היא 1704. לפני כ 300 שנה. בכפר ירכא גדל ילד בשם עלי פארס. אימו של עלי הולכת לעולמה בטרם עת ואביו, מתחתן עם אישה אחרת. כאשר אדם נושא אישה שניHה, היא נקראת – ח'אלתי / דודתי- במטרה לתת לה את הכבוד והקירבה של הכנסתה לחיק המשפחה למרות שנכנסה אליה מן החוץ. למרות התואר מקרב הלבבות, עלי מתקשה להשתלב בחיק המשפחה החדשה של אביו. מתחילים מאבקי כח וריבים עם האחים החדשים שמצטרפים למשפחה ועלי פארס מחליט לנטוש את בית אביו וצועד לכיוון ג'וליס והולך בשבילים שכיום הם שבילי נחל יצהר בו אנו מטיילים. הנחל נקרא בפי המקומיים גם – ואדי סמאכ/ נחל הדגים בשל מאובני דגים שנמצאו בו. עלי מגיע לוואדי ומוצא בו את המערה אשר נמצאת על צוק בגובה של כ15 מטרים מעל הקרקע. הוא חוצב לו דרך בסלע ובתושייה ואנרגיה של נער מרדן, מצליח לטפס בתנאי השטח הקשים ומתמקם במערה בה הוא מוצא מחסה ומשתקע בה מספר שבועות.

באותם ימים מתגוררת בכפר ג'וליס משפחה מיוחדת – משפחת טריף ,אשר שומעת את הסיפור על הנער שגלה ממשפחתו בעקבות סכסוך .המשפחה מחליטה לצאת לחפש אחרי עלי ולהשיבו לחברה. הם מגיעים למערה ומשכנעים אותו לחזור עימם לכפר. לאחר חזרתו, ברבות הימים , מקבל עלי פארס פיקוד על הכפר ועל העדה והופך לפוסק ההלכה המוביל ולמשורר הידוע בחכמתו בחברה הדרוזית. מספרים על פוסק הלכה צנוע וטוב שעזר להרבה אנשים.

שייח עלי פארס נפטר בגיל חמישים וניתן לבקר בקברו אשר בכפר ג'וליס אשר הינו מוקד עליה לרגל עד היום הזה. מאז מותו ועד עצם היום הזה , משפחת טריף, אותה המשפחה שהחזירה את עלי לכפר,  היא הפוסקת מבחינה דתית ואתנית.

משימה ליום טיול- חפשו את העכנאי

העכנאי אשר פורח בעיצומו של אביב הוא צמח עשבוני חד-שנתי לביד ומאפיר, מכוסה כולו זיפים. הוא מתנשא לגובה של עד 50 ס"מ.

הראו לילדים את תמונת הפרח וצאו לחפשו

סוד קטן על העכנאי- חלקי הפרח הורודים מספרים לנו שהחרקים עדיין לא האביקו את הפרח. ברגע שהם יעשו זאת יהפכו הפרחים לסגולים!.

לדף הבית טיולים ואתגרים

הטיולים החדשים

ממליצים עלינו

Comments are closed.



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו