ואדי רום Wadi Rum - טיולים ואתגרים

ואדי רום Wadi Rum

ואדי רום: Wadi Rum

מיקום: ואדי רום, המכונה לעתים קרובות "עמק הירח", הוא שממה מדברית דרמטית בחלקה הדרומי של ירדן. הנופים המדהימים של תצורות סלע מסיביות, פטרוגליפים עתיקים ודיונות חול אדומות זיכו אותו כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.
נקודת כניסה: השער העיקרי לחקר ואדי רום הוא דרך כפר ואדי רום, המשמש כנקודת המוצא העיקרית לרוב הטיולים. כפר זה משמש כמרכז לתיירים והוא המקום שבו יושבים מדריכים בדואים ומפעילי טיולים רבים.
נקודת יציאה: המרחב העצום של ואדי רום מבטיח שאין נקודת יציאה אחת. במקום זאת, בהתאם לטרק או לסיור, אתה עלול להגיע למקומות שונים. חלק מהסיורים מסתיימים באתרי קמפינג ספציפיים ללינת לילה מתחת לכוכבים, בעוד שאחרים עשויים לחזור לכפר.
מרחק: המדבר משתרע על פני כ-720 קמ"ר. אורך וקושי הטרק משתנים באופן משמעותי בהתאם למסלול הנבחר. טיולי יום יכולים לנוע בין 5 ל-15 קילומטרים, בעוד טיולים יומיים מכסים מרחקים גדולים יותר, מתפתלים בין ציוני דרך שונים.
מים: אמנם יש כמה נחלים ומעיינות עונתיים בוואדי רום, אבל זו בעיקר סביבה מדברית. כתוצאה מכך, זמינות המים מוגבלת. קחו תמיד מספיק מים, במיוחד אם אתם יוצאים ללא סיור מודרך.
תיאור: ואדי רום הוא עדות עוצרת נשימה לכוחו הגולמי והיופי של הטבע. ג'בלים נישאים (תצורות סלע) מתנשאות במלכותיות מקרקעית המדבר, ומטילים את צלם על החולות האדמדמים. פטרוגליפים עתיקים שנחרטו על פני הסלע מספקים צוהר לחייהם של תרבויות עברו. דיונות החול, המפוסלות על ידי הרוחות, מציעות טיפוס הרפתקני עם נופים מתגמלים. משחקי האור והצל, במיוחד בזמן הזריחה והשקיעה, צובעים את הנוף בגוונים שהם חלומו של צלם. בלילה, שמי המדבר הופכים לפנורמה כוכבית, כאשר שביל החלב נראה לעתים קרובות בבירור.
צמחייה ובעלי חיים: הסביבה המדברית הקשה של ואדי רום מכילה צמחייה עמידה כמו עצי שיטה ושיחים מדבריים שונים. חיות הבר, אם כי אינן בשפע, כוללות יצורים כמו האוריקס הערבי, שועלי מדבר ומינים שונים של לטאות וציפורים.
לכל מי שמבקר בוואדי רום מומלץ לרוב סיור מודרך. המדריכים הבדואים, עם הידע וההבנה המעמיקים שלהם במדבר, מעצימים את מגוון החוויה. בין אם ברגל, גמל או רכבי 4X4, המיסטיקה של ואדי רום חייבת להשאיר חותם בל יימחה על ליבו של כל מטייל.
ואדי רום, הידוע גם בשם עמק הירח, היה מיקום צילום פופולרי לסרטים רבים בשל נופיו המדבריים המדהימים והאחרים. כמה סרטים בולטים שצולמו בוואדי רום כוללים:
"לורנס של ערב" (1962) – בבימויו של דייוויד לין ובכיכובו של פיטר אוטול, הסרט ההיסטורי האפי הזה צולם בהרחבה בוואדי רום כדי ללכוד את הנופים העצומים והדרמטיים של המדבר הערבי. המיקום נבחר בשל האותנטיות והנוף המדברי עוצר הנשימה שלו.
"The Martian" (2015) – בבימויו של רידלי סקוט ובכיכובו של מאט דיימון, סרט המדע הבדיוני הזה השתמש בוואדי רום כדי לתאר את פני המאדים. השטח הייחודי של המדבר והגוונים האדמדמים דומים מאוד לנוף המאדים, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית לתפאורה של הסרט.
"פרומתאוס" (2012) – סרט נוסף של רידלי סקוט, מותחן מדע בדיוני זה השתמש בוואדי רום כדי לייצג כוכב לכת זר. תצורות הסלע הסוריאליסטיות והנופים השוממים של ואדי רום תרמו לאווירה המפחידה והזרה של הסרט.
"רובוטריקים: נקמת הנופלים" (2009) – בבימויו של מייקל ביי, סרט ההמשך עתיר האקשן הזה השתמש בוואדי רום כדי לתאר מדבר מצרי. דיונות החול העצומות ותצורות הסלע הייחודיות היוו רקע מרשים לקטעי האקשן הגבוהים של הסרט.
"תיב" (2014) – הסרט הירדני הזה בבימויו של נאג'י אבו נוואר צולם בעיקר בוואדי רום. הוא מספר סיפור התבגרות המתרחש במדבר הערבי במהלך מלחמת העולם הראשונה, וליופי הטבעי של ואדי רום היה תפקיד משמעותי בתיאור אותנטי של הנוף המדברי.
הסיבות לבחירה בוואדי רום כמקום צילום הן רב-גוניות:
יופי נופי: הנופים המדבריים המדהימים של ואדי רום, המסומנים על ידי צוקי אבן חול נישאים, דיונות חול רחבות ידיים ותצורות סלע ייחודיות, מספקים רקע בולט חזותי ושובה לב לז'אנרים שונים של סרטים.
צדדיות: השטח המגוון של ואדי רום מאפשר ליוצרי סרטים לתאר מגוון רחב של הגדרות, ממדבריות צחיחים ועד כוכבי לכת זרים. הרבגוניות שלו הופכת אותו לבחירה אטרקטיבית עבור יוצרי קולנוע המחפשים מיקומים ניתנים להתאמה ומובחנים מבחינה ויזואלית.
בידוד: מיקומו המרוחק של ואדי רום מציע תחושה של בידוד והתבודדות, שיכולים להיות חיוניים ליצירת סביבות והגדרות קולנועיות סוחפות.
תשתית תומכת: ירדן קידמה באופן פעיל את תעשיית הקולנוע שלה ומציעה תמריצים ותמיכה ליוצרי קולנוע. המחויבות של המדינה להקל על יצירת סרטים תרמה לפופולריות של ואדי רום כמקום צילום.
לסיכום, היופי הטבעי של ואדי רום, הרבגוניות, הבידוד והתמיכה שמספקת תעשיית הקולנוע של ירדן הפכו אותו לבחירה מועדפת עבור יוצרי קולנוע המחפשים נופים מדבריים ייחודיים ומדהימים מבחינה ויזואלית לסרטיהם.

 

 

 



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו