ואדי סברה Wadi Sabra - טיולים ואתגרים

ואדי סברה Wadi Sabra

ואדי סברה: Wadi Sabra

מיקום: ואדי סברה שוכן בסמוך לפטרה, אחד מהאתרים הארכיאולוגיים המפורסמים בעולם. שוכן בסמוך לבירת הנבט העתיקה, ואדי סברה ראה מעבר של ציוויליזציות רבות, מותיר אחריו שטיח של חפצים וסיפורים היסטוריים.
נקודת כניסה: נקודת ההתחלה לחיפושים לתוך ואדי סברה היא בדרך כלל ליד פטרה הקטנה, הידועה גם בשם אל-בידה או "סיק אל-בריד". מיקום זה מספק גישה נוחה לוואדי ומהווה הקדמה למתחם פטרה הגדול יותר.
נקודת יציאה: בהתאם לשביל הספציפי שנלקח, יציאה עשויה להוביל חזרה לכניסה ליד פטרה הקטנה, או שהיא עשויה לצאת קרוב יותר לאתר פטרה הראשי. חלק מהמסלולים מתחברים ישירות לשבילי פטרה הראשיים.
מרחק: המרחק המדויק משתנה בהתאם למסלול הנבחר, אך בממוצע, הטרקים בתוך ואדי סברה נעים בין 5 ל-12 קילומטרים.
מים: כמו ואדי מדבר רבים, ואדי צבר בדרך כלל יבש. עם זאת, לאחר גשמים עונתיים, עשויים להיות נחלים או בריכות חולפות. חיוני להביא אספקת מים מספקת בעת טיול באזור זה.
תיאור: ואדי צבר מציע למטיילים שילוב ייחודי של יופי טבעי ופלא ארכיאולוגי. תצורות הסלע של הוואדי, הדומות במובנים רבים לפטרה, משובצות בשרידים של אדריכלות וגילופים נבטים עתיקים. חקר ואדי צבר מרגיש כמו מסע אחורה בזמן, כשצועדים בין שרידי תרבויות עתיקות, גנים מדורגים וקברים. הוואדי מציג גם תעלות מים ובורות מים מורכבים, מהדהדים את מערכת ניהול המים המתוחכמת של פטרה.
החי והצומח: המגוון הביולוגי בוואדי צבר אופייני לקניוני המדבר באזור. בעוד שבעלי החיים דלים יחסית, אתה עלול להיתקל במינים מותאמים למדבר כמו שועלים, מכרסמים וזוחלים שונים. הצמחייה מורכבת בעיקר משיחים מדבריים עמידים, כאשר עצי שיטה מזדמנים מספקים צל.
לאור משמעותו ההיסטורית והקרבה לפטרה, ואדי סברה הוא יעד מרגש הן לחובבי ההיסטוריה והן לחובבי הטבע. כדי להבין באופן מלא את ההקשר ההיסטורי והמשמעות של החפצים והמבנים בוואדי, שכירת מדריך מקומי יכולה להיות לא יסולא בפז. הקשר השורשי שלהם לאזור ולהיסטוריה שלו יכול להציע תובנות שאחרת היו מתגעגעים.

 

 

 



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו