ואדי חימארה המפל הגבוה ביותר בירדן - טיולים ואתגרים

ואדי חימארה המפל הגבוה ביותר בירדן

ואדי חימארה

ואדי חימארה המפל הגבוה ביותר בירדן

עמק זה מהווה דגם ייחודי לשבעת עמקי ים המלח המרכזיים.
עמק זה לבאים מעירת הבירה, עמאן, עשוי להוות יעד לחובבי הרפתקאות בשל קרבתו לים המלח , כמו לאחר הליכה של כשלושה קילומטרים, ואחרי אזור המלונות וחוף התיירות של עמאן, הכניסה ל נראה העמק רחב הידיים, ובצדדיו קצוות אבן חול בצבעים יפים שנצבעו על ידי תחמוצות ברזל. צִבעוֹנִי.
הליכה על פלגי המים הזורמים על ההריסות החלקות שהתפצלו ונשברו על ידי המים היוצאים מהמעיינות, שהיו רבים והצטמצמו לשישה מעיינות בלבד, והם יוצאים מהאדמה בצורת נקודות ב. שהם שוברים ומאפשרים למים לצאת מהצדדים שלהם.
המים בארבעת מעיינות העמק, מתוך ששת המעיינות, הם מים קרים, ושני המעיינות האחרים חמים בטמפרטורה של 40 מעלות צלזיוס.
הסלעים שהופקדו ממעיינות קרים ידועים בשם "TOFA", שהוא שם נרדף לסלעי טרוורטין, שעדיין נכפים בחוזקה בכל פעם שהם חודרים לעמק. בולדרים שונים בקוטר של 1 עד 20 מטר. 100 מטר בעמק, והדקל הזה, בגודלו הגדול ומספריו הרבים, נראה כמו גנים ירוקים התלויים בראש העמק.
לאחר הליכה בעמק והתגברות על מכשולים רבים, ביניהם הצורה המזכירה את הטרסות שאנו רואים בערים ארכיאולוגיות כמו אמפיתיאטרון עמאן-פילדלפיה, ואולי הנופים היפים ביותר הם קבוצת הבריכות שהתאספו בעמק, כולל בריכת מפלים ענקית, שהיא המפל הגבוה ביותר בירדן, והיא זורמת מכביש הפנורמה ים המלח באורך 80 מטר. זהו אחד המפלים הנפלאים והיפים עם הטמפרטורות הנמוכות, והטמפרטורה שלו נעה בין 8 ל-6 מעלות צלזיוס בקיץ ובחורף.
למרות שבר הסלעים והופעתם של מיצרים גדולים, חלק מהמעברים הצרים הללו אפשרו את מיקום הסלעים הוולקניים בהם בצורת חותכות אנכיות של סלע בזלת, כדי לתת צבע פלסטי חדש בין האדום, החום והצהוב. צבעים, שהם צבעים המייצגים את הסלעים החוליים בעמק, ואולי כדאי להזכיר שבעמק יש הרבה צפרדעים ירוקות וסרטנים בצבע ורוד-חום, בנוסף למין שחור יפהפה.
צפיפות העצים והשיחים, במיוחד אלו הגדלים באביב, פיתתה בעלי משק חי רבים להביא את משקיהם למרעה בתוך שטח העמק.
לקניון יש תצורות כמו דפנות חצי מעגליות שעשויות לאלץ את ההרפתקן להשתמש באמצעי טיפוס כדי לטפס לרמות המדורגות הגבוהות יותר, וזו הסיבה שהקניון מהווה יעד לתיירות טיפוס חבלים.
כדי להבטיח את קיימות החיים בעמק, הוקם באזור גשר סביבתי, בסמוך לפנורמה ולמוזיאון ים המלח הנמצא בראש העמק. הוא נותן הסבר מפורט על היווצרות הבקע ושיעור מעשי לגיאולוגיה וסביבתו של האזור, והגשר הסביבתי בגובה 80 מטר.
התחקיר:
ואדי קרוב לעמאן: שעה נסיעה בלבד להתפעל (מלמטה) מהמפל הגבוה ביותר בירדן, חייבים להודות שלפחות כדאי לחשוב עליו. ולמי שרוצה לברוח לכמה שעות ממלונות היוקרה של ים המלח, הגישה לוואדי הימארה נמצאת במרחק של פחות מ-10 דקות נסיעה מאזור המלונות :-). אז תחשוב אחרת, תחשוב על הטבע!

אורך : 2 אפשרויות. 5.3 ק"מ הלוך ושוב אם כוללים ביקור של סיק קטן), 4 ק"מ אחרת.

משך : 2 עד 3 שעות עם המשפחה שלך, כולל ארוחת צהריים
גובה : +150 מ' D+. התחלה – 384 מ', סוף -221 מ'.
דרגת קושי : קלה, גם אם אתם עם ילדים צעירים, עד שתגיעו למפל בגובה 4 מטרים עם בריכה קטנה מתחת. נדרש מצב רע מאוד לאחר מכן, מכיוון שיש חבל מסוקס לטיפוס.
סיבוב : קשה לעלות מהוואדי- היזהרו כשיש סכנת גשם, גם אם הוואדי הזה רחב מספיק כדי לא להיות מסוכן מדי.

 

 

 

 

 

 

60896109



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו