ואדי אל-מתן  Wadi al-Ma'tan - טיולים ואתגרים

ואדי אל-מתן  Wadi al-Ma'tan

ואדי אל-מתן  Wadi al-Matan

שוכן באזור מצפון לעקבה, ואדי אל-מתן הוא תענוג של חוקר. עם מספר מסלולי טרקים לבחירה, הואדי זה משמש כיעד רב-תכליתי, המשרת גם מטיילים מזדמנים וגם הרפתקנים ותיקים. נופיה המגוונים, מדיונות חול גליות ועד קניונים מוקשחים, עוטפים את רוח השממה הירדני.
המסע שלכם מתחיל לצפון עקבה, עיר נמל שוקקת, הידועה במים התכולים ובחיים הימיים התוססים שלה. כשאתה מתרחק מהקסם החופי של עקבה ונכנס לממלכת ואדי אל-מתן, הנוף משתנה באופן דרמטי. נעלמו קולות הגלים; במקום זאת, השקט של המדבר שורר.
ואדי אל-מתן מאופיין ברשת השבילים הסבוכה שלו. חלק מהשבילים הטיולים היטב, אידיאליים למתחילים או לאלו המחפשים טיול רגוע בתוך הטבע. שבילים אלו עשויים להוביל אתכם לנווה מדבר נסתרים, שבהם נוצרות בריכות מים קטנות, במיוחד לאחר גשם מדברי נדיר. כאן, עצי דקל מספקים צל, והמים, בניגוד מוחלט לחולות הזהובים, משקפים את השמים הכחולים שמעל.
עבור ההרפתקנים יותר, ישנם מסלולים מאתגרים הדורשים סיבולת ומיומנות. שבילים אלו מתפתלים בקניונים צרים, מטפסים על מחשופי סלע ומציעים תצפיות פנורמיות על המרחב המדברי העצום. בדרכים כאלה, לא נדיר להיתקל בשרידים של תרבויות עתיקות – בין אם מדובר בחריפות סלע, חורבות ישנות או אפילו שבילים נשכחים.
לאורך כל הטרק שלכם, תוכלו להבחין בצמחייה ובעלי החיים הייחודיים שהסתגלו לתנאי המדבר הקשים. משיחים עמידים ועד לשועל מדברי או לטאה מדי פעם, החיים בוואדי אל-מתן משגשגים כנגד הסיכויים.
כשהשמש מתחילה לשקוע, מטילה צללים ארוכים ורוחצת את המדבר בגוון חם וזהוב, תמצאו מקומות מושלמים למחנה ללילה. שמי המדבר הצלולים, נטולי זיהום האור, יוצרים חווית צפייה בכוכבים שאין כמותה באמת.
לסיכום, ואדי אל-מתן הוא יותר מסתם יעד לטרקים. זהו מסע בזמן, חיבור עם הטבע, ועדות לרוח החיים המתמשכת בתנאים הקשים ביותר. בין אם אתה שם ליום או לשבוע, הזיכרונות שאתה יוצר בוואדי אל-מתן ימשכו הרבה אחרי שהשארת את השבילים החוליים שלו מאחור.

 

מפת דרכים מעקבה

 

 



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו