הכסף בקוסטה ריקה - טיולים ואתגרים

הכסף בקוסטה ריקה

הכסף בקוסטה ריקה

עידן פרה-קולוניאלי:
לפני הגעתם של המתיישבים הספרדים, שבטים ילידים בקוסטה ריקה השתמשו במערכת חליפין למסחר. הם החליפו סחורות ושירותים ללא מטבע מתוקנן.
קולוניזציה ספרדית:
בתקופת הקולוניזציה הספרדית, קוסטה ריקה אימצה את הריאל הספרדי כמטבע הרשמי שלה. מטבעות ספרדיים, כמו אסקודו אמיתי כסף וזהב, הסתובבו לצד סחר חליפין וסחר בסחורות.
עצמאות מטבע:
לאחר שקוסטה ריקה קיבלה עצמאות מספרד ב-1821, המדינה המשיכה להשתמש בריאל הספרדי כמטבע שלה עד 1850. הרפובליקה המרכז-אמריקנית הציגה את המטבע הקוסטה-ריקאי הראשון, המכונה "פסו", אשר חולק לשמונה ריאלים.
אימוץ הקולון:
בשנת 1896, קוסטה ריקה אימצה את הקולון הקוסטה ריקני כמטבע הרשמי שלה. השם "קולון" נותן כבוד לכריסטופר קולומבוס. שער החליפין הראשוני נקבע על 1 קולון עד 100 סנטאבוס. מטבעות הקולון הראשונים הונפקו בערכים של זהב וכסף.
יציבות מוניטרית:
במהלך השנים, המטבע של קוסטה ריקה חווה תנודות עקב שינויים כלכליים ופוליטיים. עם זאת, נעשו מאמצים לשמור על יציבות מוניטרית. בשנת 1950 הוקם הבנק המרכזי של קוסטה ריקה (Banco Central de Costa Rica) כדי לפקח על המדיניות המוניטרית של המדינה.
מערכת מטבעות מודרנית:
הקולון (₡) נותר המטבע הרשמי של קוסטה ריקה. הוא מחולק ל-100 יחידות הנקראות centavos. הקולון מסומן בסמל "₡" או "CRC" בהמרת מטבעות בינלאומית. השטרות זמינים בערכים של ₡1,000, ₡2,000, ₡5,000, ₡10,000, ₡20,000 ו-₡50,000. מטבעות זמינים בערכים של ₡5, ₡10, ₡25, ₡50, ₡100, ₡500 ו-₡1,000.
מערכת מטבעות כפולה:
חשוב לציין שבעוד שהקולון הוא המטבע הרשמי, הדולר האמריקאי (USD) מקובל ונמצא בשימוש נרחב לעסקאות רבות ברחבי המדינה, במיוחד באזורי תיירות ובסחר בינלאומי. למעשה, במקומות מסוימים, המחירים מוצגים הן בקולונים והן בדולרים, ולעתים קרובות יש למבקרים אפשרות לשלם בכל אחד מהמטבעות.
החלפה ונגישות:
שירותי המרת מט"ח זמינים בנמלי תעופה, בנקים ומשרדי חליפין מורשים ברחבי קוסטה ריקה. כרטיסי אשראי עיקריים מקובלים באופן נרחב בבתי מלון, מסעדות וחנויות. כספומטים נפוצים גם, המאפשרים לך למשוך קולונים או דולרים באמצעות כרטיס החיוב או האשראי שלך.
ראוי להזכיר ששער החליפין בין הקולון למטבעות אחרים, במיוחד הדולר האמריקאי, עשוי להשתנות. לכן, מומלץ לבדוק את שערי החליפין הנוכחיים ואת עמלות העסקה לפני החלפת כסף או ביצוע רכישות.
על ידי הבנת ההיסטוריה ומערכת המטבעות של קוסטה ריקה, אתה יכול לנווט בנוף הכספי שלה בקלות ולקבל החלטות מושכלות במהלך ביקורך.


x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו