בית חבד סלנטו בקולומביה - טיולים ואתגרים

בית חבד סלנטו בקולומביה

בית חבד סלנטו בקולומביה

 

בלב עמק הקפה הקסום של קולומביה, נצבע בית חב"ד סלנטו בצבעים של רוחניות וחמימות. בראשותם של הרב שמואל ולאה פרידמן, שהגיעו לעיירה בכ"ב שבט תשפ"ב (ינואר 2021), הוקם מוקד יהודי נוצץ, שזכה להיות פונדק לנפש ומקום מפגש לקהילה היהודית הנודדת והמקומית כאחד.

ההתמקדות במגבלות הגשמיות כהקדמה לסיפורם איננה אלא רקע להדגמת תעצומת הנפש והמסירות הבלתי נלאית של הזוג המסור. משכורתם הראשונה היתה בדירת Airbnb קטנה, ומהר מאוד הפכה למוקד אש של חיים יהודיים. כיום, בית חב"ד סלנטו נמצא במקום חדש, גדול ומרכזי יותר, כאשר המרחב הגופני המורחב משקף את הרחבת הפעילות וההשפעה.

הסעודות השבתיות וחגיגות המועדים הן רק חלק מהאופן בו הרב שמואל ולאה מקרינים אור יהדות ואהבת ישראל. פעילויות אלו מהוות מטרה כפולה: הן מזמנות חוויה קהילתית חמה ומשמעותית למטיילים היהודים, וכן מהוות גשר לחיבור עמוק יותר למורשת ולערכי היהדות. המעבר מהאירוח הפיזי להפצת אור היהדות מעיד על הבנה עמוקה של המשימה הרוחנית הכרוכה בשליחות זו.

בית חב"ד בסלנטו הוא דוגמא בולטת למודל החדשני של חב"ד, המציב במרכזו את האדם ואת הקהילה. פועלו של בית חב"ד מעבר לספק מקום לתפילה או ללימוד, הוא ליצור מרחב של קבלה ואהבה, כאשר כל אד

ם מוזמן להיות חלק ממשפחה גדולה יותר.

השליחות של הרבי מלובביץ', להפוך כל פינה בעולם למקום שבו היהדות יכולה לפרוח, מתגלמת באופן המופלא ביותר בבית חב"ד סלנטו. הרב שמואל ולאה פרידמן, באמצעות מסירותם ואהבתם הבלתי מתפשרת, ממשיכים לפעול להביא את האור והחום של היהדות לכל מי שמחפש משמעות רוחנית, תחושת שייכות ובית.

בית חב"ד סלנטו, בכל פעילותו וקיומו, הוא מגדלור של אור ואהבה, מוכיח שהרוחניות והחיבור האנושי הם המפתח לחיים מלאים ומשמעותיים. הוא מסמל את היכולת להביא את הגאולה קרוב יותר, צעד אחד בכל פעם, על ידי פעולה אחת של אהבה וחמימות בכל פעם.

 

מה ניתן לעשות בסלנטו

סלנטו, פנינה קסומה הטמונה בלב עמק הקפה של קולומביה, היא לא רק יעד מושלם לחובבי קפה וטבע, אלא גם נקודת מוצא אידיאלית למגוון טיולים והרפתקאות באזור. עם רחובותיה הצבעוניים, הבתים העתיקים והנוף ההררי המרהיב, סלנטו מציעה חוויה קולומביאנית אותנטית ומרתקת.
### טיולים בסביבת סלנטו:
1. **עמק קוקורה (Valle de Cocora):**
   עמק קוקורה, שמורת טבע עוצרת נשימה הנמצאת כ-30 דקות נסיעה מסלנטו, מפורסמת בעצי הענק שלה, הפלמה דה קרה (Palma de Cera), עץ הלאור הלאומי של קולומביה. מסלולי ההליכה בעמק מתאימים לכל רמות הקושי, החל מטיולים קלים ועד למסלולים ארוכים יותר שמציעים נופים עוצרי נשימה של ההרים והעמקים.
2. **מסלול הקפה (Coffee Tour):**
   הגעתם ללב ליבו של אזור הקפה של קולומביה, ולכן חוויית סיור בחוות קפה היא חובה. סיורים אלו מאפשרים למבקרים ללמוד על תהליך הגידול, הקטיף והייצור של קפה, וכמובן, לטעום מהקפה הטרי והאיכותי ביותר.
3. **הרי לוס נוואדוס (Los Nevados National Park):**
   לחובבי ההרים וההרפתקאות, פארק לאומי לוס נוואדוס מציע מסלולי טרקים מרהיבים ביופיים שעוברים דרך נופי וולקנים ושדות שלג. זהו אתגר מתגמל שדורש הכנה מתאימה ולעיתים גם מדריך מקצועי.
4. **סנטה רוזה דה קאבאל ומפלי המים:**
   בטיול יום מסלנ
טו ניתן להגיע לסנטה רוזה דה קאבאל, שם תוכלו להתרווח באמבטי המים החמים הטבעיים ולבקר במפלים המרהיבים שבאזור. מפלי המים, הממוקמים ביער גשם טרופי, מהווים פלא טבע אמיתי.
5. **טיולי רכיבה וקייאקינג:**
   עבור אלו שמחפשים פעילות אדרנלינית, סלנטו מציעה גם טיולי רכיבה בשבילי ההרים וקייאקינג בנהרות הסביבה. פעילויות אלו מאפשרות להתחבר לטבע בצורה ישירה ומרגשת.
סלנטו וסביבתה מציעות חוויות טבע והרפתקאות שאין למצוא בשום מקום אחר. היא מספקת למטייל המודרני מגוון רחב של פעילויות המתאימות לכל גיל ולכל רמת קושי. התמסרות ליופי הטבעי, התרבות העשירה והקפה המעולה יוצרת ממנה יעד חובה לכל מי שביקור בקולומביה עומד באג'נדה שלו.

 

 

 



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו