קובה המדינה,הארץ,התושבים, וכל מה שצריך לדעת - טיולים ואתגרים

קובה המדינה,הארץ,התושבים, וכל מה שצריך לדעת

קובה המדינה,הארץ,התושבים, וכל מה שצריך לדעת

 

נוסעים לראשונה לקובה? המשך לקרוא על כל מה שאתה צריך לדעת לפני שאתה מבקר בקובה.

אי הקסום הזה מסגיר את גזעי הגלובוס כבר עשרות שנים והוא ממשיך להיות בראש רשימת "דגלי החובה לבקר" של מטיילים ברחבי העולם. זו מדינה מדהימה, מלאת חיים, מגוונת, מרתקת, אבל בהחלט יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני היציאה לקובה.

קבל מסלול טיול קובה בחינם כדי לעזור בתכנון החופשה ו / או ליצור איתי קשר לקביעת ייעוץ נסיעות אישי כדי להפוך את טיול החלומות שלך למציאות!

  1. 1. קובה אינה המקום הקל ביותר לטייל בו

הגישה לאינטרנט אינה אמינה, כרטיסי אשראי אינם מתקבלים, מערכת מטבע כפול קיימת, הונאות רחוב שופעות, המכוניות הקלאסיות האיקוניות מתפרקות לעיתים קרובות, ומערכת התחבורה מבלבלת. הוסף לכך חוסר בהירות לגבי כמעט כל דבר, שכן מדיניות כתובה, לוחות זמנים ופרטים בדרך כלל אינם קיימים, כך שלעיתים קרובות העובדים והמקומיים נותנים מידע סותר. קובה אינה המקום הקל ביותר לטייל בו.

נסיעה דרך קובה אפשרית ויכולה להיות פנטסטית לחלוטין, פשוט גש לטיול שלך בידיעה שצריך תכנון רב מהרגיל וייתכן מאוד שדברים עשויים להשתנות אחרת מהמתוכנן, כך שתצטרך להסתגל. אם תרצה לעזור בתכנון מראש בטיול שלך כדי למזער אתגרים פוטנציאליים, אנא צור איתי קשר .

  1. 2. קובה היא מדינה בטוחה

קובה היא מדינה בטוחה בצורה יוצאת דופן והסיכון לתקיפה גופנית הוא נמוך מאוד. באופן כללי, קובה מאוד בטוחה, כולל למטיילות בודדות . גניבה זעירה אכן מתרחשת, במיוחד באזורים תיירותיים צפופים, אז נזהה באותה זהירות שהיית בכל מדינה אחרת: סחוב רק כמה מזומנים שאתה צריך באותו יום, שמור את הארנק / הארנק קרוב אליך ורק קח מוניות מהימנות (במיוחד אם נהנית מאחד מוג'יטואים יותר מדי!)

  1. 3. ייתכן שהאינטרנט לא יעבוד

גישה לאינטרנט אמנם קיימת וגישה ל- WiFi בקובה השתפרה באופן דרמטי בשנים האחרונות, אך היא עדיין לא כמעט רחבה או אמינה כמו ברוב המדינות. כרטיסי אינטרנט מגרדים נדרשים כדי להתחבר ל- WiFi והם נמכרים בדרך כלל בתוספות לפי שעה. מרבית הקובנים והתיירים מתחברים לאינטרנט במלונות ובמוקדי WiFi ציבוריים חמים, אם כי מספר גדל והולך של קזות קובניים מתגאים בחיבור WiFi משלהם.

 

מטיילים רבים נהנים ממסע של הרגע – לחפש פעילויות לאותו יום, לבדוק ביקורות על מסעדות וסיורים, לחקור טיולי יום ספונטניים, להחליף תוכניות בגלל מזג אוויר גרוע וכו '. בהתחשב בגישה לאינטרנט WiFi לקוי, קשה מאוד לעשות זאת קובה כך שנדרש הרבה תכנון מקדים.

 

בנוסף, לא ניתן להוריד אפליקציות טלפון רבות בקובה, אך הן יפעלו אם תוריד אותן מראש, אם כי פונקציות מסוימות עשויות לא לעבוד כלל. למידע נוסף בפוסט בבלוג זה בנושא 25 דברים שכדאי לדעת על גישה לאינטרנט WiFi בקובה .

 

 

" EscapingNY סיפק שירות שימושי מאוד, מאוד מותאם אישית, והתאים אותנו ליצרן סרטים דוקומנטריים ששימש כבקר תנועה אווירית עם דעה. EscapingNY הפך את זה לחוויית נסיעות מעניינת מאוד וההמלצות של קסנדרה מצאו אותנו במקומות נחמדים מאוד עם אנשים שהיא באופן אישי אימצה. אתה לא יכול להשתבש עם EscapingNY! "

– מריל מ., טאקהואה, ניו יורק

עמק וינאלס, ארץ הטבק

עמק וינאלס, ארץ הטבק

 

" EscapeingNY תכנן בילוי בנות שבוע לקובה. זה עזר כל כך לדעת בדיוק לאן אנחנו הולכים ושאנחנו מגיעים לשם עם אנשים מהימנים. כל בעלי הקאסה היו נפלאים ונהג המונית שלנו העניק לנו חוויה פנטסטית, מלאה במידע על כל אזור בו ביקרנו. הוא באמת חיפש אותנו כמו אבא, והיינו כל כך עצובים להיפרד ממנו! "

– קמבר ס., וושינגטון, די.סי.

  1. 4. מזומנים הם קינג

למרות שמספר מפעלים מקבלים כרטיסי אשראי (בעיקר אתרי נופש גדולים), זה עדיין מאוד נדיר. כמו כן, שים לב שגם אם בדרך כלל מקובלים כרטיסי אשראי איפשהו, כרטיסים שהונפקו על ידי ארה"ב לא יתקבלו. מכונות כספומט קיימות אך לא יקבלו כרטיסי בנק שהונפקו על ידי ארה"ב. ככזה, הביא איתך את כל המזומנים שאתה מצפה שתזדקק להם במהלך הטיול. למרות שניתן להחליף דולרים אמריקאיים בקובה, הם נפגעים עם קנס של 10%, כך שאמריקאים רבים בוחרים להחליף את הדולר האמריקני שלהם בדולרים קנדיים או אירו לפני שהם מגיעים לקובה.

 

  1. 5. כיצד להחליף כסף בקובה

החלף רק כסף בבתי מלון, בבנקים ובבורסות כסף, המכונים CaDeCas (קיצור של " Casas de Cambio" ). אל תחליף כסף ברחוב. נהגי מוניות, מארחים, מדריכי טיולים ואנשים אקראיים ככל הנראה יציעו להחליף את כספכם בשער חליפין טוב יותר מכפי שהבנקים ו- CaDeCas יכולים להציע, אך אתם מסתכנים בסיכום לקבל שטרות מזויפים.

 

  1. 6. הבנת CUC לעומת CUP

ישנם כיום שני סוגים של מטבעות בקובה, הפזו להמרה (CUC) והפסו הקובני (CUP). CUC הצבעונית, הידועה גם בשם divisa, נקשרת בערך לדולר האמריקני וזה מה שרוב התיירים משתמשים בקובה בכדי לשלם עבור מלונות, מסיבות קאסאס , מוניות וארוחות מסעדה. ה- CUP, הידוע גם בשם moneda nacional , שווה רק את ה -1 / 24 של ה- CUC, וזה מה שקובנים משתמשים בחיי היומיום שלהם כדי לשלם את חשבונות השירות שלהם ולקנות תוצרת בשווקים של איכרים.

הדרך הטובה ביותר להבחין בין שני המטבעות היא להסתכל על הסימון העיקרי על השטר. CUC ( divisa ) מציגה אנדרטאות ופסלים ואילו CUP ( moneda nacional ) מציגה את פניהם של גיבורים מהפכניים כמו קמילו סיינפוגוס וצ'ה גווארה.

מרבית התיירים מסתדרים מצוין רק באמצעות CUCs, אך אם אתם מתכוונים לקחת קולקטיבוס קובני (תחבורה משותפת), לאכול במסעדות זולות המוצעות על ידי קובנים, או לנסוע לערים לא תיירותיות, הקפידו להביא כמה CUPs.

  1. 7. השארת קובה בכסף

אסור להשאיר את קובה עם כסף קובני כלשהו. מטיילים רבים חוסכים כמה מטוסי CUC לבזבוז על רום, סיגרים ומזכרות אחרות בשדה התעופה, אך חלק מהמטיילים נתפסו (וכמעט התגעגעו לטיסתם!) בגלל שניסו לעזוב את המדינה עם אנשי CUC.

אסור לעזוב את קובה עם יותר מ -5,000 דולר ארה"ב. אם אתה מגיע לקובה עם כמות כה גדולה של מזומנים, חיוני לרשום את המזומנים בטופס הצהרת מכס כשתגיע לקובה. לאחר מכן תוכל לעזוב את קובה עם מזומנים רבים כפי שהצהרת עם הכניסה.

  1. 8. ארזו את כל מה שתצטרכו במהלך הטיול

הרבה "פריטים יומיומיים" פשוט אינם זמינים בקובה, אז הביא את כל מה שאתה חושב שאתה לא יכול לחיות בלעדיו במהלך הטיול שלך. זה נכון במיוחד לגבי תרופות ומוצרי טיפוח. אריזה נכונה לביקורכם בקובה משנה את ההבדל בכמות שתיהנו מהטיול. למידע נוסף בפוסט בבלוג זה בנושא כיצד לארוז לקובה .

לרשימה של כל מוצרי הנסיעות האהובים עלי, כולל כל מה שאני אורז לטיול בקובה, עבור לחנות הנסיעות שלי , או מצא רשימות אריזה מסודרות בחנות Amazon.com שלי .

 

  1. 9. חבילה אור

אני מבין שההצעה הזו נוגדת את הטיפ האחרון של "לארוז את כל מה שתזדקק לו", אבל זה לא. הביאו את כל התרופות והמוצרי טיפוח שתצטרכו, אך אל תביאו 5 זוגות נעליים ושלושה כובעי שמש ענקיים. מזוודות משובצות ניתנות לעיכוב בצורה ידועה לשמצה בקובה (ההתאמה הטובה ביותר של כל דבר למטען שלך) ורחובות המרוצפים, הפתחים הצרים והתקני ההליכה אינם מתאימים למזוודות גדולות וכבדות.

 

  1. 10. ויזות ודרכונים

דרכון תקף נדרש בכניסה לקובה.

כל המטיילים נדרשים להחזיק בכרטיס / ויזה לתייר, אותו ניתן לקבל מחברת התעופה שלך או מסוכנות הנסיעות ממנה רכשת את נסיעתך. שמור על כרטיס / ויזה תייר זה בבטחה מכיוון שהוא נדרש לצאת מהארץ. לפי מגבלות הנסיעות שהופקו לאחרונה , האמריקנים יצטרכו לבחור מבין אחת מ 12 קטגוריות הוויזה . למידע נוסף בפוסט זה בבלוג בנושא כיצד אמריקאים יכולים לנסוע לקובה באופן חוקי .

" EscapingNY ארגן מסלול טיול פנטסטי למשפחתנו המונה 5 הכולל לינה מעולה, ארוחות ופעילויות. היה לנו כל כך כיף בקובה! הידיעה שאיש מקצוע מטפל בכל הפרטים ובדיקה איתנו ועם המארחים והנהגים שלנו לאורך כל הטיול, אפשרה טיול רגוע יותר והעניקה לנו חוש רוח כהורים. "

11. נדרש ביטוח בריאות

הוכחת ביטוח בריאות נדרשת בכניסה לקובה. נציגי שדות תעופה בודקים מדי פעם הוכחות לביטוח, ואם אינך יכול לספק תיעוד, תידרש לרכוש אותו במקום.

שימו לב שכל חברות התעופה האמריקאיות כוללות את ביטוח הבריאות הנדרש במחיר טיסה. שמור את כרטיס העלייה למטוס שלך כהוכחה לביטוח בריאות, מכיוון שתתבקש לספק אותו בבית החולים אם תצטרך לפנות לטיפול. ביטוח זה טוב במשך 30 יום, כך שאם אתה מתכוון להיות שם יותר זמן, תידרש לרכוש פוליסה נפרדת. אני תמיד רוכש ביטוח נסיעות World Nomads וממליץ עליו לכל לקוחותי. זה כולל את ביטוח הבריאות הנדרש וגם הגנה מפני גניבה, אובדן, טיסות מעוכבות וביטולים הקשורים לבריאות / חירום. למידע נוסף כאן מדוע עליכם לרכוש ביטוח בריאות .

 

12 . CASAS PARTICULARES לעומת מלונות

בתי הקזינו הם בתים פרטיים שבהם משפחות שוכרות חדרים בודדים או דירות שלמות כלינה בסגנון לינה וארוחת בוקר. בדרך כלל, פרטני Casas מציעים את התמורה הטובה ביותר מבחינת האיכות והשירות. רישיונות קזאס מורשים יציגו סמל דמוי עוגן כחול מחוץ לביתם שאולי אומר " דיוויסה ", המתייחס ל- CUC (פזו קובני). עוגנים אדומים מצביעים על כך שהבית מורשה רק לארח קובנים, שישלמו ב" moneda nacional "(CUP).

 

מלונות בקובה נעים בין תקציב למותרות, כולל מלונות ברמת 5 כוכבים, אם כי יש להפחית את הכוכב בכוכב אחד או שניים לצורך הדירוג בכמות סטנדרטית בינלאומית. מלונות הכל כלול על חוף הים פופולריים בקרב תיירים אך לעתים קרובות הם לא מאפשרים למטיילים לפגוש הרבה קובנים יומיומיים או ללמוד על התרבות. חלק מהמלונות ניתן להזמין באופן מקוון ולשלם באמצעות כרטיס אשראי, אם כי הרוב הם מחוץ לתחום לאמריקאים ( שבכל מקרה לא יכולים לשלם באמצעות כרטיס האשראי שלהם), ולכן אני נוטה להציע casas particuliers .

 

  1. 13. מה לדעת על AIRBNB בקובה

AirBnB פועלת בקובה מאז 2016 ועבור מטיילים רבים זו דרך קלה למצוא מקומות לינה, מבונגלוס מציאה ועד וילות מפוארות. משתמשים יכולים לשלם מראש באמצעות כרטיס האשראי שלהם, תוך ביטול הצורך להביא מזומנים נוספים לקובה (אתגר מיוחד עבור האמריקנים). משתמשי AirBnB חדשים יכולים לנצל את קוד ההנחה של 40 $ שלי וכל אחד יכול למצוא כמה מה- AirBnBs האהובים עלי בקובה כאן!

 

שים לב שיש הרבה אתגרים משמעותיים בשימוש ב- AirBnB בקובה. אפליקציית AirBnB אינה פועלת כראוי בקובה כך שלא ניתן לבצע הזמנות חדשות מתוך קובה ותכונת המפה שגויה לעתים קרובות. חשבונות רבים מנוהלים על ידי אנשים שגרים במדינות אחרות והמתקנים הרשומים נוטים להיות מוגזמים ולכן לעיתים קרובות יש תקשורת שגויה והציפיות לא תמיד עונות על המציאות. למידע נוסף בפוסט בבלוג זה על מה לדעת לפני שמזמינים AirBnB בקובה.

 

AirBnB מציב אתגרים ייחודיים בקובה

AirBnB מציב אתגרים ייחודיים בקובה

 

מתגלגל בצ'יינה טאון של הוואנה

מתגלגל בצ'יינה טאון של הוואנה

 

  1. 14. ג'ינטרוס : הוסטלרים ברחוב קובה

ג'ינטרוס הם הוסטלרים / תאי רחוב הידועים כטרף תיירים. ג'ינטרוס מזוהים בצורה הטובה ביותר עם קריאה לזרים עם "מאיפה אתה?" המוכח או מציעים לעזור להם למצוא מונית, מלון, מועדון לילה, מזכרת, מסעדה, סיגרים (מזויפים) וכו '. רוב הג'ינייטרים ידידותיים ולא מזיקים אבל ההתמדה שלהם יכולה להיות מאוד מעצבנת. יש רבים ללא עבודה רשמית ו מסתמכים על תיירים לקנות מזון והמשקאות שלהם ולשלם הדמים למועדונים שלהם. אם אתה מרגיש שעשית חבר ואתה רוצה לקנות אותם לארוחת ערב, שם לא בסדר כלום עם זאת, אני עושה את אותו הדבר! רק דעו כי לא מעט מטיילים מוצאים עצמם מוציאים הרבה יותר כסף ממה שנועד, רק כדי לחוש שמנצלים אותם אחר כך.

 

  1. 15. אזהרה לנשים: צפו להתמודד

למרות שקובה היא מדינה בטוחה מאוד, הרי שההתקפות נפוצה ביותר . נשים קובניות וזרות כולן מקבלות קטלוגים, שריקה ונשיקות – בלי קשר לתלבושת שלהן. זה כמעט בלתי אפשרי ללכת יום בלי שמישהו יקרא לך "לינדה" (יפה). אם אתם מחפשים חבר, אתם תאהבו את קובה (אם כי הביוב החדש שלכם פשוט מחפש כסף). לרוע המזל הדרך היחידה שמצאתי להימנע ממנה לחלוטין היא להיות מלווה בגבר. למידע נוסף על הפוסט בבלוג שלי בנושא טיפים למטיילות בודדות בקובה .

 

  1. 16. הסעות בקובה

אוטובוסים לסיורים

צי האוטובוסים הממלכתי של קובה, צי האוטובוסים הממוזגים , ויזול , הוא צורת התחבורה המהימנה ביותר בקובה לנסיעות בין ערים למחוזות (חשבו שהוואנה לווינאלס, טרינידד להולגוין, סנטיאגו לגואנטנמו וכו '). שימו לב שיש מערכת אוטובוס קובנית בלבד שהיא מחוץ לתחום לתיירים. אם מסלול ויזול מלא (ולעיתים קרובות זה בתקופות שיא), אסור לך לנסוע באוטובוסים הקובניים. בערים מסוימות (כמו הוואנה), האוטובוסים הקובניים והתיירים נמצאים בטרמינלים שונים.

 

מוניות פרטיות

ברוב הערים, מוניות פרטיות הן הדרך הקלה ביותר להתמצאות. כמו בכל מדינה, לעתים קרובות זרים טעונים יתר על המידה, אך מטיילים שרגילים לשלם עבור מוניות באירופה, ארה"ב או קנדה, עדיין ימצאו את התעריפים סבירים מאוד. ניתן לצרף מוניות ברחוב או למצוא אותן מול מלונות גדולים, כיכר ציבוריות, פארקים ומקומות מפגש פופולריים. מוניות רשמיות יכולות להיות מוניות צהובות מסורתיות או מכוניות קלאסיות חשובות של קובה. מוניות אופניים, או bicitaxis , גם הן נפוצות ביותר והן בדרך כלל בטוחות (אם אתה מרגיש שהנהג שלך פזיז, צא החוצה!)

 

קולקטיבוס

Colectivos הם מוניות משותפות, המכונות גם " maquinas" (מכונות) או " almendrones". מכוניות קלאסיות אמריקאיות אלו מעבירות אנשים בדרך קבועה, הן בתוך ערים ברחבי האי והן בין ערים. הם יכולים להיות מבלבלים מאוד עבור מטיילים חסרי ניסיון שאינם דוברי ספרדית, אך הם אפשרות נהדרת לכל מי שמבלה יותר זמן בקובה ומחפש לחסוך כסף ולטייל עם תושבים מקומיים.

 

 

 

 

 

  1. 17. טרמפים

טרמפים בקובה נפוצים מאוד ונוטים להיות בטוחים מאוד. רוב הטרמפיסטים הם קובנים יומיומיים המקווים למצוא טרמפ לעבודה או למחוז אחר לבקר משפחה. אם אתם נוסעים בין ערים מרכזיות בקובה, אתם בטוח תוכלו לראות עשרות אנשים עומדים בצד הדרך, לעיתים קרובות בצל שמתחת למעברים, לפעמים במשך שעות ארוכות. אמנם טרמפים בקובה הם בטוחים וטרמתי על עצמי ברחבי קובה פעמים רבות, אני רק ממליץ על זה למטיילים הרפתקנים מאוד עם הרבה זמן על הידיים. יתכן שתמתין שעות לנסיעה שאולי אפילו לא תוכל להגיע אל כל היעד שלך, אבל זו בהחלט דרך לפגוש אנשים וליהנות מנוף ייחודי של קובה.

 

  1. 18. חשמל בקובה

המטבע בקובה הוא בעיקר 110 וולט (זהה לצפון אמריקה), אם כי ברוב המלונות המודרניים יש שקעים של 110 ו 220 וולט בחדרים. בדרך כלל מחברים מזגנים לשקע 220 וולט ואילו שקעי 110 וולט משמשים לטעינת טלפונים וסוללות קטנות אחרות.

 

תקעים בסגנון צפון אמריקה (שני שקעים שטוחים ומקבילים) הם הנורמה, כך שאם המכשירים שלך לא נכללים בקטגוריה זו (האזינו לאירופאים, אפריקאים ואסייתים!), הביא איתך מתאם.

 

  1. 19. איפה לאכול בקובה

בואו נודה בזה קובה אינה ידועה במזונותיה ורוב האוכל הקובני כלל אינו דומה לאוכל הקובני המצוי בארצות הברית.

 

אוכל משובח נדיר בקובה, אך אוכל טוב מאוד ניתן למצוא בפלאדרים יוקרתיים (מסעדות המנוהלות באופן פרטי) בערים בהן פוקדים המון תיירים (הוואנה, טרינידד, ורדרו וכו '). לערים גדולות ובירות מחוזיות יש את המבחר הרחב ביותר של מסעדות, סופרמרקטים ודוכני אוכל, אך אפילו בעיירות הקטנות ביותר יש דוכני דרך המוכרים כריכי חזיר ופיצה. שימו לב כי מרבית המשקאות הנמכרים על ידי רוכלים ומסעדות המספקות לקובנים, כולל משקאות מוגזים, מיצים ומילקשייק, משתמשים במים לא מסוננים שעלולים לא להיות בטוחים לתיירים לצרוך.

 

בהוואנה ובטרינידד יש כמה מסעדות מצוינות, אך בערים קטנות יותר, האוכל בקאזה המסוים שלכם הוא לעתים קרובות האופציה הנוחה ביותר והטעימה ביותר. בעלי קאסה קונים מרכיבים טריים בכל בוקר ושמחים מאוד להכיל אותם. בתי קזינו הם האפשרות הטובה ביותר לכל מי שיש לו אלרגיה או מגבלה תזונתית.

 

האוכל הקובני כבד מאוד על בשר (בשר חזיר, בפרט) ועמילן (בעיקר אורז, כוכבי ליבה, יוקה ושאר ירקות שורש). אוכלים על בסיס צמחים צריכים לבדוק את הפוסט בבלוג שלי בנושא How to be Vegans in Kuba ויכול להוריד את מדריך Survival הטבעוני שלי .

 

נסיעה קלאסית במכונית דרך הוואנה

 

 

  1. 20. חדרי רחצה ציבוריים

שירותים ציבוריים מעטים ורחוקים ביניהם, אך ניתן למצוא אותם בתחנות אוטובוס ורכבות ובמלונות גדולים. בשירותים קובניים רבים אין נייר טואלט, סבון או מים זורמים ולכן נשיאת נייר טואלט וחיטוי ידיים חיונית. יש גם לבצע שינוי קטן (0.25 סנט ומתחת) לדיילות האמבטיה.

 

מרבית השירותים הקובניים אינם יכולים להכיל נייר טואלט שיכול לסתום את צינור הביוב. אם אתה רואה סל קטן ליד האסלה, הפקיד את נייר הטואלט שלך שם. יש מטיילים שמרגישים לא בנוח לעשות זאת אך קצת אי נוחות עדיפה על סתימת השירותים של מישהו אחר, במיוחד אם לאדם הזה חסר בוכנה!

 

  1. 21. בטיחות + הונאות

כאמור, קובה היא מדינה בטוחה מאוד אך עליכם לנקוט באותה זהירות ושכל ישר שתשתמשו במקום אחר.

 

בטיחות נפוצה

אל תניסי תכשיטים נוצצים או תביאי כמויות גדולות של מזומנים. השגיח תמיד על המצלמה והטלפון שלך.

 

הונאות כסף

תיירים שלא התוודעו להבדל בין שטרות CUC ו- CUP עשויים לסחור בשטר של 100 דולר ארה"ב ומקווים להחזיר 92 דולר ארה"ב CUC, שיעור נוח בהרבה מ -86 דולר CUC שהוצעו ב- CaDeCa . במקום זאת, יתכן שיעניקו לו moneda nacional, או 92 דולר CUP, בשווי של 1/24 של ה- CUC, בערך 4 דולר. אותו הדבר יכול לקרות במסעדות ובחנויות. התבונן היטב בשינוי שניתן לך וודא שבשטרות שאתה מקבל מונומנטים עליהם ולא פרצופים.

 

תרמית החלב

המולה נפוצה נוספת המכוונת לתיירים היא "תרמית החלב". למרות שממשלת קובה מספקת חלב לכל המשפחות עם ילדים מתחת לגיל 9, תיירים רבים מתיידדים עם המקומיים שמבקשים מהם לקנות חלב לילדם. במקרים מסוימים, התייר נלקח לחנות וגובהו פי 2-3 ממחיר החלב, כאשר הרווח מתחלק בין הפקיד ל"הורה ". במקרים אחרים, ההוסטלר ימכור את החלב מייד לשוק.

 

הונאות סיגרים

הסיגרים הטובים ביותר נמצאים בוינאלס, שם החקלאים המקומיים מוכרים אותם ישירות לצרכנים לפני שהם שולחים את שארית קצירם למדינה כדי להפוך ל- Cohibas, Monticristos, Romeo y Juliet, ומותגים אחרים שנמכרים בחנויות סיגרים רשמיות בערים הגדולות ו שדות תעופה.

 

סיגרים מזויפים מוצעים לתיירים ברחובות ברחבי האי, אך הוואנה ידועה במספר גבוה במיוחד של הונאות יצירתיות הקשורות לסיגרים. הונאת סיגרים פופולרית היא "פסטיבל הסיגרים". תושבי העיר ניגשים לתיירים ומודיעים להם איזה מזל שהם מבקרים בהוואנה במהלך "פסטיבל הסיגרים" (שכביכול מסתיים באותו יום). בהתחשב בעובדה שקובה ידועה בסיגרים, הסיבוב נראה מתקבל על הדעת, ותיירים חסרי חשד מוצעים להם קופסא שאותה קנה המקומי המבצע לעצמם מהפסטיבל, אך כבר לא זקוק להם, או שהם מובלים לביתו של מישהו, שם הם מוצעים סיגרים.

 

בשנת 2015 פנו אלי בהוואנה העתיקה מישהו שאמר לי שהממשלה הקובנית מציעה מבצע מיוחד לתושבים המקומיים באותו סוף שבוע. נאמר לי שעובדים במפעלים לסיגרים קיבלו אישור למכור קופסאות סיגרים לתיירים ובתמורה לכל קופסה שנמכרה יקבלו להם שקית אוכל למשפחתם. זה היה סיפור אחורי יצירתי במיוחד שלא שמעתי בעבר ולכן התקשרתי לחברים מקומיים, שהבטיחו לי שלא קיים שום הסדר כזה ושהסיגרים ודאי היו מזויפים.

 

 

  1. 22. קובה לא כל כך זולה

תיירים רבים מניחים שלא בצדק כי קובה היא יעד מציאה. כן, תוכלו למצוא חדרים ללינה בהם 20 $ ללילה ותוכלו לאכול ספגטי קובני לארוחת ערב במחיר של $ 1, אך סביר להניח שהחדרים לא יהיו כל כך נחמדים והאטריות העגומות יובלו ברוטב ללא טעם. מוניות אספנות עולות שבריר מאוטובוסים לתיירים אך לרוב המטיילים מתקשים למצוא אותם או בסופו של דבר מחכים כמה שעות עד שהמכונית תתמלא לפני שהיא תמריא. אה, המכונית עשויה להישבר באמצע הדרך.

 

נסיעות תקציביות לקובה אפשריות בהחלט אך הן מציאותיות רק למטיילים מנוסים שיש להם הרבה זמן לחסוך. אם אתם מתכננים טיול קצר לקובה (פחות מחודש), אינכם מדברים ספרדית ולא נסעתם הרבה באמריקה הלטינית, צפו לשלם יותר עבור הנוחות, הנוחות והביטחון. אם אתם מתכננים ללכת "דרך לא מוכתמת" לביקור ביעדים שאפשר להגיע אליהם קשה, תצטרך לעתים קרובות לשכור מונית פרטית ומדריך.

 

  1. 23. הורד אפליקציות טלפון לפני ההגעה לקובה

זכור שלמרות שאפשר להשתמש ביישומי טלפון רבים בקובה, הם לא יכולים להוריד מהארץ. כמה מאפליקציות הטלפון המועילות ביותר להורדה לפני הנסיעה כוללות: WhatsApp , Maps.Me ו- AirBnB . מצא אפליקציות מועילות יותר ומידע כללי על אינטרנט וטכנולוגיה בקובה כאן .

 

  1. 24. הזמן הטוב ביותר לנסוע לקובה

דצמבר – פברואר הוא הזמן הטוב ביותר לבקר בקובה אם תרצו להימנע מחום קיצוני. זה לא סוד ולכן זו גם התקופה הפופולרית ביותר לבקר בקובה אז צפו לרחובות צפופים יותר ומחירים גבוהים יותר. מאי הוא בדרך כלל חודש גשום, אך מעשי השפל הכבדים ביותר מתרחשים בעונת ההוריקנים (אוגוסט-אוקטובר הוא שיא). תכנן בהתאם.

 

  1. 25. למד קצת ספרדית

רוב הקובנים אינם דוברי אנגלית מספקת בכדי לנהל שיחה או לספק הוראות או מידע מפורט באנגלית. ולמה עליהם? זו מדינה דוברת ספרדית! קובנים רבים אכן מדברים אנגלית אך דוברי האנגלית שאתה סביר להניח שהם נתקלים בהם הם הוסטלרים ג'ינסטרו שהוזכרו קודם . רוב פרטני הקאסה רגילים מאוד לארח אורחים שאינם דוברי ספרדית והם מסתדרים מצוין. עם זאת, תמיד מועיל ללמוד כמה ביטויי מפתח והמקומיים יעריכו את המאמץ.

 

  1. 26. תרומות להביא

רואים פריטים בסיסיים יכול להיות בלתי אפשרי עבור קובנים רבים לרכוש, לשקול להביא כמה תרומות שישאירו אחריהם (מיכלי פלסטיק ושקיות לשימוש חוזר, סוללות, תרופות, מוצרי טיפוח, ביגוד, עטים וערכות תפירה יוצרים מתנות נהדרות). מטיילים רבים משאירים מאחוריהם מתנות לארח שלהם, אך שימו לב שמארחים, מדריכים, נהגים וכל מי שעוסק בתיירות נוטה להיות טוב בהרבה מהקובה הממוצע.

 

אני נוטה להעניק מתנות לרוכלים העומדים בצד הדרך בין ערים, בעיירות קטנטנות שמעולם לא רואות תיירים. אם אתה מעדיף, אתה יכול גם פשוט לתת שקית פריטים למישהו ברחוב שנראה כאילו הוא יזדקק לו, או שתוכל לבקר בבית ספר ולתרום תרומה למורה, שתפיץ אותם לפי הצורך. אל תדאג לפגוע באיש על ידי הצעת תרומות; זה מאוד נפוץ ותמיד מוערך. מצא טיפים נוספים לתרומות להביא לקובה כאן .

 

  1. 27. תרומות שלא להביא

הימנע מלהביא כל דבר עם אנטנה (כמו מכשיר קשר או רדיו), מל"טים והתקני GPS (אם כי טלפונים ניידים המותאמים ל- GPS הם לגמרי בסדר). אל תביא צלחת חמה (מיני כיריים חשמליות), כמו שניסיתי פעם אחת, מה שגרם לי לבזבז 3 שעות בקנה אחד עם המכס רק כדי שזה יוחרם. אל תביא פורנו. אני לא בטוח למה כן, אבל פשוט אל תעשה את זה. הימנע מלהביא כל דבר ביקורתי על ממשלת קובה.

 

הימנע מלהביא כל דבר בכמויות גדולות, כגון 10 כונני USB אגודל או 20 חבילות עפרונות. בקובה חוקים נוקשים ומוזרים לגבי מה שניתן להכניס ומגביל את הכמויות המותרות של פריטים רבים. ראה את הרשימה המלאה של כללים (בספרדית) כאן .

 

  1. 29. יש גישה רגועה

מדינות הקריביים נוטות להיות מאוד רגועות וקובה אינה יוצאת דופן. הקובנים רגילים לחכות בתור שעות רבות כמעט לכל דבר. נהגים מגיעים באיחור, הסיורים מתחילים מאוחר ואף אחד לא ממהר לעזור לכם להיות ממהרים. זה יכול להיות מתסכל שאומרים לנו "פשוט להירגע" כשהדברים לא הולכים כמתוכנן אבל אנא נסו. הקובנים לא מתוסכלים כאשר הדברים אינם מתוכננים. החיים הם נוזלים והם רוצים שכולם יהנו מהנוזלים האלה.

 

  1. 30. קובה משתנה

במשך 10 שנים לפחות, כולם מתווכחים "לבקר בקובה לפני שהיא תשתנה." נחשו מה, אתם מאחרים מדי. קובה משתנה לנצח והיא תמשיך להשתנות וזה בסדר. כל מדינה בעולם משתנה וקובה אינה שונה. זה עדיין אי יפה עם חופים פנטסטיים, צלילה, טיולים רגליים ורכיבה על אופניים. מוזיקת ​​הסלסה והריקודים הם עדיין הטובים בעולם. מכוניות קלאסיות עדיין נמצאות בכל מקום. והכי חשוב, האנשים עדיין חביבים, מהנים ונדיבים.

 

אמנם יש יותר מטיילים המבקרים בקובה מדי שנה (כולל אמריקאים!) והגישה המוגברת לאינטרנט וסחורות ודולרים זרים ללא ספק משנה את החוויה שיש למטיילים במדינה. אנחנו לא יודעים מתי או אם מקדונלד'ס אי פעם יופיע באי (אצבעותי משוכלות שהוא לא יעשה זאת), ואף אחד לא יודע בוודאות אילו שינויים אחרים העתיד עשוי לחולל אבל בשורה התחתונה זה תמיד טוב זמן לבקר בקובה. תפסיקו לתירוץ והזמינו את כרטיס הטיסה שלכם היום!

 

רוצה עזרה נוספת בתכנון טיול קובה?



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו