תכונותיו של מטייל - טיולים ואתגרים

תכונותיו של מטייל

“רק אתה יכול לשלוט על העתיד שלך” אמר פעם דוקטור סוס, זהו הוא, ששלח אותי לחפש אחר הרפתקאות שנוצרו בדמיוני, איתם רקמתי מציאות. אני הוא אתה, אני הוא החיידק הקיים בכולנו, “חיידק הסקרנות” אשר מעיר אותנו בכל בוקר בציפייה לגלות דברים חדשים. אחרי טעימה אחת מטעמו המשכר של הטיול אנשים רבים לוקים במחלה קשה המאופיינת בשם “חיידק הטיולים”, אך מה בעצם משותף לכל הנדבקים? בספר “אם יוצאים מגיעים למקומות נפלאים” דוקטור סוס מספר כי בעזרת רגליים בנעליים וקצת שכל בראש, נמצא את הדרך שלנו, כך שאין סיבה לחשוש. אם גם אתם, פראים, סקרנים ואוהבים לחוות דברים חדשים, הישארו עימנו, להלן 10 תכונות נפוצות אצל אנשים שמטיילים, תיהנו.

נסיעה לעתים קרובות כרוכה ביציאה מגבולות התודעה אל מחוזות חדשים, אל הלא נודע. בין רגע, הכול הופך חדש ולא מוכר, לרגעים אפילו מאיים, דבר שמוליד סקרנות גדולה. כך, בצעדים קטנים אנחנו מוצאים את עצמנו, יוצאים להרפתקה חדשה. אלו הרגעים שבהם אנחנו באמת מרגישים חיים, האושר מתגלה אלינו ברגעים בהם התעלינו מעל הפחד, זה חלק אדיר מההבנה של הכוח האין סופי שקיים בנו. כך למעשה אנחנו אחראים לבחור מי נרצה להיות.

אמפאתיים:
יש לנו תחושה של אמפתיה חזקה. זהו שיא החוויות המגוונות שלנו. בכל טיול, אנו נתקלים במגוון רחב של אנשים, בעוני עצום או בעושר שלא ידענו שקיים. ללא כל קשר למעמד או רכוש, נבחר לחלוק סיפורים עם זרים אקראיים, להפוך להיות חברים ולסמוך על אנשים כדי לשמר את קצב החיים. התנסינו בזמנים קשים מספיק, מכדי להקדיש רגע אחד לעצב, גם אם גנבו את התיקים שלנו. כל החוויות המפגשים השונים הכינו אותנו לרגע הזה, הם שאפשרו לנו לקבל ולהעריך את ההבדלים השונים בין אנשים. הם שמאפשרים לנו לראות את העולם דרך נקודת מבט חופשית.

סקרנים:
הלב שלנו יודע מדוע אנחנו כאן. כולנו חלק ממשהו. הסקרנות היא זאת שהביאה אותנו לכאן מלכתחילה. היא האשמה והאחראית, ככל שאנחנו מתקדמים הלאה, מתבגרים או נודדים ממקום למקום, היא שם, מלווה אותנו בדרכה. הסקרנות היא נהר שלא נגמר, היא עמק נסתר, היא כל מה שיכולנו להעלות על דעתנו וגם מה שלא. היא הלהט, היא השמחה, היא הסיפוק שבסופו של יום. היא החומר החזק ביותר בכל האנשים אשר טורחים לשאול בכל יום “מדוע אנחנו קיימים”, הסקרנות היא הסיבה לחיים חדשים.

מקבלים שינויים בקלות:
החיים משולים לרכבת ולא לתחנה, כאשר אנחנו נוסעים, הדבר הקבוע היחיד שמתרחש בחיינו הוא שינויים. אנו מוצאים את עצמנו מוקפים אנשים חדשים ומקומות חדשים באופן קבוע. במשך הזמן, אנו לומדים לקבל בברכה שינויים אלה. אנו לומדים לצפות אותם מבעוד מועד, להכיר את הנורמות על פי הן מתנהלים מהלכים בין אישיים, כך גם כאשר אנחנו נקלעים לרגעים לא צפויים ומפתיעים אנחנו מגיעים מוכנים.

מרגישים בנוח עם עצמנו:
זה אולי נראה קלישאה, אבל זה נכון. נסיעה מלמדת אותנו על החוזק שלנו, החולשה שלנו, מה שאנחנו אוהבים ולא אוהבים. היא מלמדת אותנו על האישיות שלנו ויותר מכך, היא מלמדת אותנו שהחיים אינם שלמים ללא שמץ של אי שפיות.
הערכה עצמית גבוהה
בעוד אנחנו מטיילים באופן קבוע, נראה שאנחנו נוטים, ללא הרף לדחוף את עצמנו אל מחוץ אזורי הנוחות שלנו. אנחנו מדברים עם זרים אקראיים. אנחנו פוגשים אנשים חדשים באכסניות. אנו יוצרים תוכניות פעולה תוך כדי תנועה. אנו מחייכים בפני אתגרים, כל זה משפר את הביטחון העצמי שלנו והיכולות שלנו. אם אתם מחפשים מורה טוב, קפצו לטיול במקום חדש, כנראה שתמצאו שם את הגרסה הכי טובה שלכם.

בעלי מודעות עצמית גבוהה:
מי שבאמת מחויב לחיים, לעולם אינו מפסיק ללכת. המשפט הזה, חקוק לכולנו בראש. בין אם באופן מודע או לא, כולנו כאן כדי להשתפר, כדי לשפר את עצמנו עד למקסימום, לכן, בכל רגע שקיים אנחנו פועלים במטרה לגדול ולהתפתח. זה בלתי נמנע שטיולים ומסעות יביאו אותנו לפתח מודעות עצמית גבוה. עם הזמן, בעת מפגש עם אנשים נדע גם לעבוד ולפתח מודעות ותקשורת חברתית חזקה. זהו הצעד הראשון בפיתוח האי קיו שלנו, הוא נבנה על ידי החוויות שנחווה. אלו למעשה אבני הבניין אשר אחראיות על עיצוב האופי שלנו.

אסירי תודה:
הכרת תודה היא הבסיס שממנו ההערכה גדלה. צלחת של אוכל חם המוגשת לשולחן בסופו של יום ארוך, היא הסיבה לחיוך, טיפוס ממושך על הר וכבישתו, היא הסיבה לחיוך. אלו כמובן לא הסיבות היחידות, אבל הן עוד דוגמה קטנה לאנרגיה הטובה המלווה את חיינו, היא כאן, סביבנו כל הזמן, בעזרת הודיה נוכל להחיות אותה.

מלאי הערכה:
ערכה היא רגש עוצמתי המתבטא דרכנו. הערכה היא ההתרגשות שמפגש עם פרח, חפץ, מקום, סיטואציה או אדם. אנחנו יודעים להעריך כל מפגש, שלילי או חיובי, כפי שהיקום בחר בעבורנו, כשיעור מלמד בחיים, כשיעור שיבנה אותנו. הראי אין דבר אשר לא נוכל להתמודד עימו וכנראה שאין דבר שנשלח אלינו שלא בר התמודדות מצידינו, לכן, הרבה יותר קל לקבל את הדברים בחיוך ובהערכה.

עצמאיים:
“אני כאן. אני אומנם תוצר של כל מה שהיה ויהיה, אבל אני כאן” … “אם עשיתי משהו נכון, הראי שאני חש מאושר ומחובר יותר לעכשיו” – פאולו קואלו
כאשר אנחנו נוסעים, אנחנו מבינים שזה רק בינינו לבין העולם הגדול. אנחנו אחראים על כל צעד ופעולה שאנו לוקחים. לאן אנחנו הולכים. המקומות שאנחנו רואים. האנשים שאנו באים עימם במגע. אנו לומדים להתמודד עם כל האתגרים שמגיעים דרכנו.

תודה רבה לכל החברים שמטיילים איתי יחד וגורמים לי לפחות פעם בשבוע להתעלות רוחנית, לטעון מצברים, להעשיר אותי ולהחשף לחייכם ולדברים חדשים. תודה על חברויות חדשות ומקסימות שהתפתחו וחלקם הפכו לחלק בלתי נפרד מחיי.

 

ובנימה אישית , מה אני למדתי מהטיולים סביב העולם

ככל שהתבגרתי למדתי לסלוח לעצמי. להבין את הורי וילדי. לקבל את האחר,השונה. הבנתי שהזכות לשפוט ניתנת אך ורק לבורא עולם. במהלך חיי איבדתי חברים בשדה הקרב, הם לא הספיקו לראות ולחוות את החיים. לחוות אהבת אישה, לאחוז בידיהם תינוק פרי אהבתם. עם חלוף השנים ראיתי חברים יקרים עוזבים את העולם שלא בדרך הטבע. במהלך עבודתי אחזתי גופות ילדים אשר נפלו מפיגום גבוה. בורכתי בשנים ארוכות עד ששיער ראשי האפיר, והצחוקים של נעורי חקקו קמטים עמוקים על פני. קמטי ההבעה ניתנו לי במתנה על כי עיני הביטו בחמלה, וליבי העניק כה הרבה לנצרכים. רבים כל-כך לא זכו לחייך,לחיות, לצחוק, ורבים כל-כך מתו בטרם שיערם הכסיף.  שנות חיי למדוני כי הדאגה למחר הוא האתמול של היום. למדתי שמחשבות יוצרות מציאות ובורא עולם דואג לכל ילדיו. אני לא אחיה לנצח, אבל כל עוד אני כאן, לא אבזבז את זמני בקינה ובבכי על מה שיכול היה להיות, או בדאגה על מה שיהיה. אני תוצר של כל מה שחוויתי בחיי. המלחמות חישלו את רוחי, האכזבות פתחו לי דלת לתקווה חדשה. כל פרק בחיי לימד אותי כי הדרך אל האושר רצוף בקשיים ובמכשולים, והאושר הנכסף הוא הדרך ולא המטרה. הישרתי עיני אל תוך המראה, אל תוך עצמי, אל תוך ישותי ונשמתי. הפעם לא נרתעתי. הכרתי את האיש שבמראה, האיש הזה הוא אני. הכרתי את ההרגשה שעיני חזו, עיין אחת דמעה עיין שנייה צחקה. ואז הבנתי – אלו הם חיי, שזורים בכאב, בצער, באושר, ושימחה. הושטתי יד לשלום והשלמה על מי ומה שאני.

 

Comments are closed.



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו