פסח פטרה קטנה וגדולה גאבל ארון וואדי רם וגוואר - טיולים ואתגרים

טיול עשיר בתוכן ואטרקציות,פטרה קטנה פטרה גדולה,וואדי חסה,וואדי רם ,ועוד.

טיול אתגרי לממלכה 

וואדי רם , פטרה קטנה וגדולה , ג'אבל ארון , וואדי גאוויר 

 

  •  הטיול מיעד לטווח גילאים  עד 45 

טיול אתגרי אל הרי  אדום  הממלכה השמית  סודות הנבטים וקבר אהרון

הפעם נבקר בממלכה השמית ונראה את הצד האחר והקסום של הממלכה השכנה שלנו . אנו נפסע על  הדרכים אשר  הובילו את הנבטים במשעולי המדבר  נלך בדרכים סודיות נבקר בקשתות אשר  בוואדי רם נחזה  בתופעות טבע הייחודיות רק  לחבל ארץ זה נלך בעקבות  לורנס איש ערב , נשמע סיפורים מאלפים מפי אדם שחי וגדל במקום וכל זאת בשפה העברית …

תכנית הטיול

יום 1 טיול ג'יפים בוואדי רם 

וואדי רם , פטרה קטנה וגדולה , ג'אבל ארון , וואדי גאוויר 

 

טיולים ואתגרים בפטרה

בשעה  7.30 בבוקר ניפגש במעבר הגבול בעקבה , לאחר שנסדיר במעבר הגבול  את הרישומים והאגרות נכנס לממלכה , שם ימתינו לנו  מדריך ירדני ושוטר אשר ילוו אותנו לאורך כל הטיול .

את היום הראשון אנו נבלה בוואדי רם ,  נעלה על הרכבים וניסע אל המרחבים העצומים , יש שקוראים לוואדי רם  נוף פני הירח . אזור ואדי רם בדרום ירדן הוא אחד מחבלי המדבריות היפים בעולם. הרי אבן חול עצומים בגובהם המזדקרים מתוך המישורים החוליים והיוצרים מעין מישור ענק שעליו מזדקרים הרים וגבעות  מוזרות  ודמיוניות . אבן החול הנתונה להשפעת האירוזיה של המים והרוח יוצרת שלל צורות קסומות שהעין אינה שבעה מהן. בדואים מבני שבט החוויטאת עדיין נודדים במרחב ומוסיפים לקסם המדבר.

ואכן כך הדבר , הנופים עוצרי הנשימה יובילו אותנו אל תוך תוכי המדבר , הבדואים  החיים במדבר והמכירים כל  נקודה יובילו אותנו מקרוב אל ההיסטוריה רבת התהפוכות אשר ארעו בחבל ארץ זה . אנו נראה את הקשתות את  הכתב הנבטי החרוט בסלע את הבארות  אשר שירתו את שיירות הנבטים וגם את  לורנס איש ערב , נטפס ברגליים יחפות  על הדיונה הגבוהה , נבקר במצודה אשר שימשה לתפאורה בסרטים ,את החדר בו הסתתר לורנס וכמובן נשמע המון סיפורים על ההיסטוריה המקומית .    את ארוחת הצהריים אנו נסעד באוכל מסורתי  במאהל  בדואי .

לאחר שטעמנו את נופי המדבר ניסע למלון המפנק  פנורמה  להתארגנות ארוחת ערב  .

וואדי רם

וואדי רם

לאחר ארוחת הערב יש אפשרות לצאת לרחבי העיר או  לפאב אשר בפטרה .

יום 2 טיפוס לג'אבל הרון 

התורה אינה מספרת לנו היכן בדיוק שוכן הר  הרון בפי הירדנים או  הר  אהרון  בפי היהודים העובדה שהוא מצוי בפאתי ארץ אדום יכולה אולי להצביע שכאן קבור  אהרון הכהן , הסופר היהודי יוסף בן מתתיהו, המסתמך כנראה על מסורת שהייתה מקובלת בימיו, טוען, כי הר ההר שוכן בקרבת העיר הנבטית המפורסמת פטרה. אוסביוס, הבישוף הנוצרי של קיסריה, שחי כשלוש מאות שנה אחריו, מצטט אף הוא מסורת ששמע מהיהודים ולפיה קבר אהרן הכהן ומקום הכאת הסלע מצויים בסביבות העיר פטרה. ההר היחיד באזור שהולם את תיאור ההר הוא ג'בל הרון, הר אהרן.
ההר, המתנשא לגובה 1,360 מטרים, אינו הגבוה ביותר באזור. ברכס הרי אדום ניתן למצוא גם הרים שגובהם 1,800 מטרים ואף יותר מזה. ברם צורתו הייחודית אינה מותירה מקום לספק. חז"ל מסבירים את שמו של ההר בכך שהוא נראה כמו "הר על גבי הר". ואומנם בחלקו העליון של ג'בל הרון מזדקר גוש סלע אדיר הנראה כאלו מישהו הפיל אותו על פסגת ההר. ומעל גוש הסלע – מבנה אבן קטן שצבעו הלבן בוהק למרחקים. נבי הרון. קברו של אהרן. כשנגיע  אלו המאמינים יכולים להיכנס לחדר ולהתפלל .  ל

 

 

     יום 3 הדרכים הסודיות של הנבטים  מפטרה הקטנה  לפטרה הגדולה ולאוצר .

לאחר ההשכמה וארוחת הבוקר נלך במסלול אשר רבים אינם מכירים ובוודאי לא עשו וראו  וחוו את היופי הנדיר אנו נחזה בהרי אילת מלמעלה .

מדריך הדרך שלנו חי וגדל בעיר פטרה ומכיר את הדרכים הסודיות אשר הנבטים סללו  אל  האוצר  , הדרך  אשר נלך בה היא דרך למיטיבי לכת ומקסימה .  אנו נעבור בין פטרה הקטנה לפטרה דרך דרכים לא סלולות ושבלים מאתגרים . אנו נבקר בקברי הנבטים בקברי הארמון במנזר , באמפיתאטרון , באוצר , נעבור דרך הסיק המדהים נשמע סיפורים וניחשף את התרבות הכל כך מרתקת של העם אשר השפיע במשך כ  500 שנה .

לאחר היום המהנה  נחזור למלוננו לארוחת הערב והתארגנות ליציאה לעיר

יום 4 הגנים התלויים של וואדי ג'וויר 

  נעזוב את פטרה ונשים פעמינו  צפונה אל הכפר  מנסורה , מהכפר נרד לוואדי לא מוכר אך מקסים שלא רבים מכירים  וואדי ע'רוור  , הנחל שופע  במים צלולים ובו יש שפע של    בריכות  וגנים תלויים , קירות הקניון צבועים בצבעי האדום ורוד את המסלול הקסום אנו נסיים בשפך העצום של שמורת דנא . שם יחכו לנו  הטנדרים  שייקחו אותנו  לאוטובוס  ושם גם נשים פעמינו לדרך לארץ ולבית

 

עלות הטיול  2780 ש"ח 

 
המחיר כולל 

  1. כניסה לכל שמורות הטבע
  2. הסעות מהצפון עד למעבר הגבול
  3. אוטובוס צמוד החל ממעבר הגבול הירדני (עקבה )
  4. שוטר צמוד לאורך כל הטיול
  5. 2 מדריכי טיולים דוברי עברית
  6. בית מלון  ברמה של  4 כוכבים   חצי פנסיון  (שוכן בעיר פטרה ליד מרכז המבקרים
  7. ארוחת צהריים מסורתית  במאהל בדואי
  8. נסיעה ברכב שטח

לא כלול בתשלום

  1. טיפים בסך 30 דולר לכל הימים לצוות הירדני
  2. תשלום במעברי הגבול בסך  160 ש"ח  הלוך ושוב
  3. שתייה
  4. ביטוחים  (חובה לעשות לפני היציאה מהארץ)
  5. כל מה שאינו כלול ורשום

בטיחות 

  1. בעת ההרשמה אתם מצהירים כי  בריאותכם תקינה ואין לכם כל מניעה לעשות פעילות אתגרית כגון הליכה וכו..
  2. חובה עליכם להצטייד בנעלי הליכה , כיסוי ראש , בגדים  נוחים  , ומים ליום הראשון
  3. בכל עת רשאי מדריך הטיול לשנות / לבטל את מסלול הטיול

הרשמה מאובטחת

דף הבית

הטיולים החדשים

הטיולים לחו"ל

אודותינו

מקטעי השביל

ציוד מומלץ לטיולים

 

 

 

 

 

 

Comments are closed.



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו