מידע על מונטנגרו מונטנגרו - טיולים ואתגרים
מונטנגרו – מידע למטייל על קצה המזלג 
עיר בירה: פודגוריצה.  שפה: מונטנגרית.  אוכלוסייה: 640,000 איש. שטח: 13,812 קמ"ר.
אזור זמן: פחות שעה מישראל. מטבע: יורו.  חשמל:  V220/230. 50Hz  שקע של 2 פינים ולכן צריך מתאם אירופאי.  קידומת בינלאומית: 382.כמה עובדות מעניינות על מונטנגרו 
מונטנגרו השיגה עצמאות מסרביה בשנת 2006 והיא אחת המדינות המתפתחות בעולם, בין השאר בשל כמות התיירים ההולכת וגדלה משנה לשנה הנכנסת למדינה . פירוש השם "מונטנגרו" הוא "ההרים  השחורים " הנקרא על שמו של היער הירוק שכיסה בעבר את מדרונותיה של האלפים אשר חצו בעבר את מונטנגרו. מונטנגרו שזכתה לעצמאות מסרביה רק בשנת 2006, הינה  פנינה קטנה ושקטה אשר מהווה מוקד תיירות מרתק במזרח אירופה והים התיכון. מונטנגרו עומדת הרחק משכנותיה ביופייה הטבעי, יציבותה הכלכלית והאווירה הידידותית לתיירים. נופי המדינה כוללים אגמים צלולים, נהרות זורמים, קניונים ירוקים על רקע כפרים בעלי גגות אדומים. המקומיים מסבירי פנים ומסורת ענפה, כל אלו ועוד מותירים במבקר תחושה כאילו הוא נמצא בתמונה שעוצבה ביד אומן. אחד המאפיינים הבולטים ביותר של מונטנגרו הם חופיה, כ-17 חופים שונים מדהימים ביופיים ובסוגם. המים הגואים וצלילי הגלים המתרסקים לאורך חופי הים האדריאטי יוצרים תחושה ייחודית של שלווה ורוגע. החוף בעיר הנופש בודבה הינו  אחד החופים הפופולריים והציוריים ביותר. מעט צפונה מבודבה, תוכלו לבקר בחוף הנמצא בעיר קוטור ולראות את הפיורד הטבעי העמוק ביותר בים התיכון. קוטור הינה עיר מימי הביניים אשר הוגנה ונשתמרה ע"י חומה גדולה והרים תלולים הסובבים אותה. השילוב של יופי טבעי עוצר נשימה ותחושה מדהימה של ציוויליזציה עתיקה, שהשתמרה בקפידה, היא אחד ממקורות הגאווה הרבים למונטנגרו. הרכב האוכלוסייה במונטנגרו ניחן  ברב תרבותיות, אולם קיימת סובלנות וכבוד הדדי בין התרבויות. כ-75% מכלל התושבים במונטנגרו הם נוצרים אורתודוקסים, כ-4% לערך הם נוצרים קתולים וכ-18% מכלל האוכלוסייה הם מוסלמים סונים.

 קהילה יהודית במונטנגרו 
ישנם מספר מוסדות יהודים אשר פועלים משנת 2011 ברשות הרב יואל קפלן, רבה הראשי של אלבניה אשר שם לו למטרה להחיות את החיים היהודיים במדינות חבל הבלקן. בינואר 2012 נחתם הסכם בין מדינת מונטנגרו לבין הקהילה היהודית המסדיר את מעמד היהודים כמיעוט מוכר ושווה זכויות.

ויזות ודרכונים
החוק האירופי מחייב לשאת מסמך מזהה (דרכון) בכל עת. אי לכך מומלץ לשאת את הדרכון צמוד לגוף ולא להשאירו במזוודה או בחדר המלון.

מטבע מקומי ואמצעי תשלום 
המטבע הרשמי של מונטנגרו הוא יורו,כספומטים זמינים באופן נרחב ברוב מרכזי העיר. כרטיסי אשראי מתקבלים במונטנגרו (בעיקר ויזה ומאסטרקארד) ואין כל בעיה להשתמש בהם בחנויות ובמסעדות גדולות.

עלויות
משקה קל / מים מינרליים / קפה בערך  1-2 יורו. ארוחת צהריים ממוצעת המורכבת מסלט או סנדוויץ' וסודה או מים בסביבות 5-7 יורו. ארוחת ערב במסעדת עממית עם קינוח ומשקה לא אלכוהולי בסביבות 15 יורו.

טיפים
מסעדות-ברוב המסעדות במונטנגרו השירות אינו כלול בחשבון ; 10-15% הוא מענק מאוד מוערך. יש להשאיר את הטיפים במזומן ולא הוסיף את התשלום בכרטיס אשראי.
מוניות- עיגול מחיר הנסיעה נחשב כטיפ הולם. טיפ לצוות המלון – מקובל לתת יורו אחד עבור שירות חדרים. כמה מטבעות עשויים להיות נחוצים לשירותים ציבוריים.
טמפרטורה 
מונטנגרו נהנית מאקלים ים תיכוני, קיץ יבש וחורף  גשום.

Comments are closed.



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו