אורח החיים הירדני  - טיולים ואתגרים

אורח החיים הירדני 

אורח החיים הירדני 

דת

ירדן היא מדינה אסלאמית סובלנית המקדמת בברכה את כל הדתות. רוב הירדנים הם מוסלמים, כ- 92% הם מוסלמים סונים, ואחד% הם השיעים או הסופים. בערים בדרום ירדן יש את האחוז הגבוה ביותר של מוסלמים. נוצרים, המתגוררים ברובם בעמאן או בבקעת הירדן, מהווים 6% מהסך הכל, כאשר 1% מייצגים דתות אחרות.

אחד מחמשת העמודים החיוניים הנהוגים על ידי מוסלמים הוא אמירת תפילות חמש פעמים ביום. קריאות לתפילה מוכרזות בפומבי על ידי מסגדים וניתן לשמוע אותן ברחבי הממלכה. האדוקים מגלגלים שטיח תפילה קטן ופנים אל מכה להתפלל. הרמדאן, החודש ה- 9 בלוח השנה האסלאמי, הוא זמן של צום מהזריחה ועד השקיעה. רוב המסעדות הציבוריות אינן נפתחות לעסקים רק לפני השקיעה. עם שקיעת החמה מציינות המשפחות את המאורע במסיבות גדולות וממתקים מיוחדים. עמוד נוסף של האיסלאם הוא חג'ג ', העלייה לרגל הקדושה שנעשתה לפחות פעם אחת במהלך חייו למכה.

חוגים וקאסטים

כל המערכות החברתיות והפוליטיות של ירדן מרוכזות ביחידות משפחתיות פטריארכליות מורחבות המבוססות על שושלות ועושר.

יחידות משפחתיות מובילות לרוב על ידי שייחים אשר שלטונם תלוי בגודל משפחתם, בעושרם וברצון אישיותם. לאחר מותו של שייח '

הבן הבכור עולה לתפקיד ראש המשפחה .

נישואין
להתחתן ולהביא ילדים הם בראש סדר העדיפויות. לחתונה שתי חגיגות: מסיבת אירוסין ומסיבת חתונה. לאחר מסיבת האירוסין מתחיל תהליך היכרויות והיכרות. לאחר שהנשים והגבר המאורסים חתמו על המסמכים במסיבת האירוסין, הם נשואים כחוק. אם הם בחרו שלא להמשיך, למרות שהם לא חיו יחד, עליהם להתגרש .

נשים לטיפול בילדים הן המטפלות העיקריות בילדים. אחרי הבן הראשון שנולדתי, האב והאם לוקחים את שמו של הבן. אם שמו של הבן הוא מוחמד, האב הופך לאבו מוחמד, כלומר "אבי מוחמד", והאם הופכת לאום מוחמד, או "אם מוחמד" .

חינוך
חינוך יסודי הוא חובה וחובה, החל מגיל 6 עד לילד בן 16. כל התלמידים נדרשים לבחינה נרחבת בשם "טוג'ייה" לפני סיום הלימודים בבית הספר העל יסודי וכתנאי תנאי להכניסה לאוניברסיטאות ומכללות .

חגיגות חילוניות
הירדנים עוקבים אחר לוח השנה האסלאמי. חגים לאומיים כוללים את יום הארבור (15 בינואר), יום הליגה הערבית (22 במרץ) ויום העצמאות (25 במאי). חגי הדתות כוללים את עיד אל-פיטר (סוף הרמדאן), עיד אל-אדחה (חג הקורבן), ראש השנה האסלאמי, יום הולדתו של מוחמד, ולילד אל-מאיריי (עליית מוחמד).

תקשורת חברתית
האינטראקציה החברתית בירדן גדושה בכל מיני טקסים מילוליים והתנהגותיים כביכול בלתי חדירים, שרובם יכולים להישאר ללא התייחסות על ידי זרים חסרי מעשה.

עם זאת, כמה דברים שווה לדעת. האנרגיה שהירדנים הכניסו למערכות יחסים חברתיות יכולה להביא בושה למערביים שנהגו לשמור על מרחק.

זרים מוחלטים מברכים זה את זה כמו חניכים ומפטפטים בשמחה על שום דבר מיוחד, עוברים ושבים שואלים זה את עצתו של זה או מחליפים דעות בלי מחשבה שנייה, וחברים ותיקים יוצאים למלכות של חמש דקות של הצדיעות ונשיקות לחיים, סחיטת זרוע שמחה או סטירה לאחור ובירורים רציניים לאחר בריאות, משפחה, עסקים וחדשות. זרים שרגילים יותר להימנע מאנשים זרים ולעשות עסקים בחנויות במהירות ובאופן לא אישי יכולים להיתקל כקר, לא מעוניין ואפילו סנוטי. מחייך, לימוד אחת או שתיים מצורות הברכה הסטנדרטיות, הכרה במי שמסביר את פניכם ולוקח את הזמן לחילופי נעימות, תקרב אתכם לאנשים במהירות רבה יותר מכל דבר אחר. אנשים לוחצים יד בירדן הרבה יותר מאשר במערב, ואפילו המגע הטוב ביותר עם אדם זר בדרך כלל מנוקד על ידי לחיצת יד לפחות אחת או שתיים כדי להעיד על אחווה. במצב לא פורמלי כמו הליכה ברחוב,

אנשים נוטים ללכת קרוב מאוד זה לזה בקבוצות קטנות. מקובל שחברים טובים מאותו המין אוחזים ידיים או משולבים זרועות תוך כדי הליכה ומשוחחים יחד.

זו דרך לבטא את ידידותם. הכרה במי שמסביר את פניכם ולוקח את הזמן להחליף נעימות תקרב אתכם לאנשים במהירות רבה יותר מכל דבר אחר.

אנשים לוחצים יד בירדן הרבה יותר מאשר במערב, ואפילו המגע הטוב ביותר עם אדם זר בדרך כלל מנוקד על ידי לחיצת יד לפחות אחת או שתיים כדי להעיד על אחווה. במצב לא פורמלי כמו הליכה ברחוב, אנשים נוטים ללכת קרוב מאוד זה לזה בקבוצות קטנות. מקובל שחברים טובים מאותו המין אוחזים ידיים או משולבים זרועות תוך כדי הליכה ומשוחחים יחד.

זו דרך לבטא את ידידותם. הכרה במי שמסביר את פניכם ולוקח את הזמן להחליף נעימות תקרב אתכם לאנשים במהירות רבה יותר מכל דבר אחר.

מקובל שחברים טובים מאותו המין אוחזים ידיים או משולבים זרועות תוך כדי הליכה ומשוחחים יחד.

זו דרך לבטא את ידידותם. במצב לא פורמלי כמו הליכה ברחוב, אנשים נוטים להסתובב קרוב מאוד זה לזה בקבוצות קטנות.

משמעות הקפה
בתרבות הבדואית השבטית, שם הסימן של גבר הוא כיצד הוא מתייחס לאורחים שלו, והיכן שמה שלא נאמר יש לו תהודה רבה (או יותר) ממה שנאמר,

קפה ממלא תפקיד סמלי משמעותי להפליא. באזורים מסוימים, רק התחלת הכנת קפה מהווה איתות למשפחות באוהלים הסמוכים שאורח  נמצא :

על ידי הכתה של גלעיני הקפה הטרי  קלויה במיבש – סוג של עלי ועית, לפעמים עץ, לפעמים מתכת –

בעזרת רעשן או ג'נגלינג ייחודי. צליל, גבר (זה תמיד גבר) יכול לשלוח הזמנה ללא מילים מהאוהל שלו,

לכל מי שנמצא באוזן. הוא מבשל את הקפה עם הל בדלחה, סיר עם זרבובית ארוכה בגביע, ואז מגיש אותו לכל הנוכחים בכוסות זעירות בגודל אצבעון, תמיד מתחיל עם אורח הכבוד וממשיך בכיוון השעון סביב המעגל. הגביע הראשון נקרא l'thayf ("לאורח"), כדי לציין אירוח. השנייה היא l'kayf ("למצב הרוח"), כדי להצביע על אווירה רגועה. השלישי הוא זה ("בשביל החרב") כדי להראות שכל איבה התפוגגה. ואז, ורק אז, יכול להתחיל האינטראקציה החברתית או הדיון

דף הבית

אודות חברת טיולים ואתגרים

הטיולים החדשים של טיולים ואתגרים

מטיילים מספרים עלינו

 



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו