כסף ועלויות בירדן - טיולים ואתגרים

כסף ועלויות בירדן

כסף ועלויות בירדן

נכון שהדינר הירדני שווה 5.5 ש"ח לדינר (נכון 2020 ) אך הטיולים בירדן שווים כל שקל שתוציאו

ויש תמורה מלאה לכספכם

תרמילאים

עלות יומית : בהשוואה לארץ הטיול בירדן הוא יותר זול, אולם בהשוואה למדינות אחרות באסיה, ירדן אינה נחשבת ליעד הכי חסכוני. מה שכן, איך שלא תבחנו את זה, הביקור בירדן לא עולה לנו ביוקר, התמורה הוגנת, וההנאה מובטחת. אם כך, העלות היומית הממוצעת של מטיילים המתניידים בטרמפים ובתחבורה ציבורית, לנים בחדרים משותפים או בחדרים במלונות או גסטהאוסים מאוד צנועים, ואוכלים "אוכל רחוב" אחת ליום ובמסעדות מקומיות, תהיה כ- 20$ (בסביבות ה- 15 דינר).

לינה  לתרמילאים:

לינה בחדרים  משותפים, על גגות של הוסטלים או במלונות של כוכב אחד או שניים (הכוללים לעתים ארוחת בוקר לא כל כך מוצלחת), עשויה לעלות בין 7-16$ (בסביבות 5-12 דינר) לאדם ללילה. שימו לב שלעתים (כמו למשל בעמאן) החדרים עשויים להיות לא מאוד אסתטיים, אז אל תהססו להתמקח על המחיר. מלונות זולים לרוב גם נראים בהתאם אך אם תחפשו טוב, תוכלו למצוא גם מציאות נחמדות בתוספת של דולר או שניים.

ארוחות ברחוב:

אוכל הרחוב בירדן לא רע בכלל, ולחך הישראלי הוא בהחלט מוכר וערב. מנת פלאפל או שווארמה תעלה בין 1.5-4$ (1-3 דינר) וארוחה במסעדה מקומית לא יקרה נעה בין 4.5-7$ (3-5 דינר). חומוס לא יחסר לכם, וגם רשתות מזון מהיר ניתן למצוא בה (כ- 6.5$, 4.5 דינר, לארוחה במקדונלדס).

נסיעות :

עלות נסיעה מקומית בתחבורה הציבורית (אוטובוסים ומיניבוסים) היא קצת פחות מדולר אחד לכרטיס.

אוטובוסים פרטיים קצת יותר יקרים (אך עדיין בגדר זולים) אבל יותר נוחים. למרות המחירים הזולים של האוטובוסים והמיניבוסים, מטיילים רבים מעדיפים מוניות שירות בגלל הנוחיות, וגם בשל העובדה שגם הן לא מאוד יקרות. תעריך נסיעה למשל במונית פרטית עומד על כ- 3$ (כ- 2 דינר) לעשרה ק"מ. כמובן שהכי חסכוני יהיה להרים את האגודל.

אינטרנט :

הגישה לאינטרנט בירדן היא נוחה ולעתים אף חינמית. אם אתם מגיעים עם מחשב נייד, טאבלט, או כל מכשיר אחר עם חיבור לאינטרנט,

במרבית המלונות תוכלו להתחבר לאינטרנט אלחוטי מהיר בתוספת תשלום. לעומת זאת, בתי קפה רבים מספקים גישה לאינטרנט ללא עלות.

אטרקציות :

עלות האטרקציות כמובן משתנה בהתאם לאטרקציה. לרוב היא נעה סביב ה- 2$,

אך כניסה ליום אחד לאחד מן האתרים התיירותיים ביותר בירדן – פטרה, עולה בסביבות ה- 50$ (35 דינר) כשהמחירים נמצאים במגמת עלייה.

המטייל הממוצע

ואדי רם ירדן

ואדי רם

עלות יומית : היתרון של ירדן הוא שלא צריך לשחוט את הכיס כדי לעלות קצת ברמה ובאיכות הביקור. העלות היומית הממוצעת של מטיילים שאוכלים במסעדות מקומיות, מתניידים באמצעות מוניות, ולנים במלונות של 3-4 כוכבים, נעה סביב ה- 60$ (כ- 45 דינר), וסביב ה- 90$ (65 דינר) אם מוסיפים לזה עלויות והוצאות יומיות של השכרת רכב.

לינה  במלונות:

לינה במלונות 3-4 כוכבים ברמה טובה ומספקת, עולה בין 30-50$ לאדם ללילה (20-35 דינר). בעונות החמות ובאזורים המתוירים יותר, המחירים יותר קרובים לגבול העליון ואף חוצים אותו. חשוב לציין שדירוג המלונות שונה מדירוג המלונות המערביים (מלבד רשתות כמו שרתון וקראון פלאזה). חמישה כוכבים בדירוג המקומי של ירדן למשל, הם יותר כמו 3-4 כוכבים בדירוג מערבי, אך גם המחירים בהתאם אז אין ממה לחשוש.

ארוחות : מנה עיקרית במסעדות מקומיות וטובות עשויה לעלות כ- 3.5$ (כ- 2.5 דינר). כאמור, ארוחה במסעדת מזון מהיר בינלאומית עשויה לעלות עד 7$ (כ- 5 דינר), ואילו ארוחת בופה במסעדות מקומיות עשויה לעלות כ- 21$ (כ- 15 דינר). ככל שרמת המסעדה עולה, המחיר כמובן עולה במקביל, אבל באופן משמעותי, לכן תמיד אפשר לשבוע פעם ביום ממנת פלאפל או חומוס ולצמצם הוצאות.

השכרת רכב :

השכרה של רכב קטן מתחילה לרוב סביב ה- 35$ (כ- 25 דינר). עלויות הדלק זולות בירדן, כשליטר דלק עשוי להגיע לפחות מדולר אחד בלבד. נסיעות למרחקים ארוכים בירדן נוחות ומאוד מהנות ברכב שכור, אבל האלטרנטיבה (האוטובוסים) מאוד משתלמת וחסכונית. בערים הגדולות יותר פשוט להתנייד בתחבורה ציבורית בשל בעיות חנייה. שימו לב שמומלץ לשכור רכב מסוכנויות וחברות גדולות, שכן לחברות הקטנות ידועה בעיה בתחזוק הרכבים.

העשירון העליון

ואדי רם ירדן

ואדי רם ירדן

עלות יומית : ישנן הרבה דרכים להתפנק בירדן. אלו שמתפנקים במלונות יוקרתיים של 5 כוכבים, אוכלים במסעדות טובות, ומתניידים במרחקים ברכב שכור, ישלמו בסביבות ה- 200$ ליום (כ- 140 דינר), וכמובן שתמיד אפשר להצפין עם העלויות, תלוי במידת הפינוק והבזבזנות.

לינה : לילה במלונות יוקרתיים מעוטרים ב- 5 כוכבים ואתרי נופש מפוארים עם חדרים יפים וארוחות מפנקות, מתחיל לרוב ב- 120$ (כ- 85 דינר) כשהמחיר כמובן מצפין עם עליית כמות התיירים ורמת המלון והחדרים. כאמור, שימו לב ש- 5 כוכבים בסטנדרטים מקומיים הם לא 5 כוכבים בסטנדרטים מערביים, אלא יותר 3-4 כוכבים. מה שכן, רשתות מלון מוכרות כמו שרתון וקראון פלאזה, משמרות סטנדרטים גבוהים, וכאלו יש הרבה.

ארוחות : למען האמת אין צורך ללכת למסעדת פאר כדי ליהנות מהאוכל הירדני, כך שב- 20$ (כ- 15 דינר) לאדם תוכלו להתפנק וליהנות ממגוון של מסעדות (לא כולל בקבוק יין). מסעדות בינלאומיות יוקרתיות תוכלו למצוא לרוב במלונות היוקרתיים (והמחיר בהתאם).

טיולים מאורגנים :

מדינה מתוירת כמו ירדן פורשת מבחר עצום של סוכנויות המציעות טיולים וסיורים מאורגנים, מסיורים של חצי יום ועד למספר ימים ויותר. טווח המחירים רחב מאוד, אך לשם המושג, טיול עם רכבי שטח בואדי רם הכולל לילה במאהל בדואי וארוחות, עולה כ- 77$ (55 דינר).

טיפים (תשר)

כמו ברוב רובו של העולם כך גם בירדן נהוג להשאיר טיפ. אין חוקים בירדן מתי וכמה תשאירו לנותן השירות. טיול בוואדי רם תוכלו לתת 5 דולר לנהג.

במסעדה תוכלו להשאיר 2 דולר לאדם.

אזהרה : בביקורכם בפטרה מחיר הכרטיס שעלותו כ 50 דולר כוללת גם שירות של כירכרה,חמור סוס. המקומיים ינסו לשכנע אתכם שהם לא יקחו כסף אך

אל תתפתו כי בסיום הם ידרשו ולא יניחו לכם עד שתוותרו. לכן לפני שאתם רוכשים את השירות תסכמו על המחיר. 



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו