טיול משפחות לעמק האלה - טיולים ואתגרים

טיולים ואתגרים בנחל תבור להזמנת טיול 03-656-44-88

טיול לשבת – עמק האלה  

אביב וסתיו הם ימים של מזג אוויר מושלם לטיולים    ואני האחרון שאתווכח עם אמירה כזאת . ….

ואוסיף עוד שלא רק מזג אוויר נפלא מחכה לכם , אלא גם שדות מוריקים מלא העין, בשלל צבעים גוונים וצורות . והטיול שלנו לשבת הוא אזור עמק האלה  .

שנים רבות לא טיילתי באזור הנפלא הזה , עד ש …… בני בן העשר הלומד בבית ספר הרצל בבת ים הודיע לי חגיגית שיש טיול מטעם בית הספר .

ואכן לאוטובוסים עלו ילדים בני  תשע ועשר , נרגשים ומלאי חדוות נעורים לקראת ההרפתקה המצפה להם .  הטיול היה חוויתי  גם להורים וגם לילדים אשר לא הסתירו את התרגשותם מהנופים הנשקפים ף מצבעי האדום של הכלניות  ממערות המסתור של בר כוכבא ולוחמיו . מסיפור  נצחונו הגדול של  הנער דוד  על גולית הענק .. כל  החוויות המעשירות  אשר חווינו בטיול זה  ילוו את אותם הילדים במשך השנים הבאות , ואולי אותם ילדים ילוו את ילדיהם באותם המסלולים .  . .

בנקודה זאת ברצוני לציין את צוות המחנכות  אשר ליווה את הטיול באחריות ובארגון למופת אשר תרם לחוויה  המעשירה .                                                                                                 איך מגיעים ?  למי שיש אפליקציית ניווט ירשום מבצר האלה חירבת קייאפה

טיולים ואתגרים בנחל תבור
להזמנת טיול 03-656-44-88

או ללחוץ על הקישור   https://goo.gl/maps/3He14DJeFP72

ולמי שאין תוכנת ניווט

אם אתם מגיעים מכביש  מספר אחד  , פונים לכביש  38 לכיוון  כביש  בית שמש . בית ג'וברין   ממשיכים דרומה עם הכביש , מי שרוצה יוכל להיכנס עם השילוט למנזר בית גאמל , שם תוכלו לראות מנזר ונזירים חביבים אשר יתנדבו להסביר לכם את ההיסטוריה של המקום . כמו כן  ,באותה הזדמנות תוכלו לרכוש שמן זית יין הכל מעשה ידיהם של הנזירים .

מהמנזר אנו נמשיך דרומה , לחירבת קייאפה . יש הטוענים כי זה המקום שדוד המלך הקים את ממלכתו ושם היה ביתו . האם נכון הדבר או לא  , הרי מצפה לכם שם ארכאולוגיה במיטבה .

מחירבת קאייפה נמשיך ובתוך דקות נכנס לתל עזקה

עזקה נזכרת במקורות מספר פעמיים , לראשונה בספר יהושע ( י', י-יא )בו מסופר על מלחמה באזור ירושלים ומנוסתם של הלוחמים עד עזקה , בהמשך בספר יהושע פרק ט"ו פסוק ל"ה העיר עזקה מוזכרת בנחלת שבט יהודה יחד עם הערים ירמות עדולם ושוכה .

בכל האתרים יש מפת סימון שבילים וכל אחד יכול לבחור מסלול כראות עיניו

בספר שמואל א'  מסופר על הקרב בין דוד וגוליית , מלחמת פלישתים במלכות שאול ושם נאמר " ויאספו פלישתים את מחנם למלחמה , ויאספו שוכה אשר ליהודה ויחנו בין שוכה ובין עזקה באפס דמים " , ושאול איש ישראל נאספו ויחנו בעמק האלה " , אנו יכולים להבין כי למרגלות תל עזקה בעמק לבין תל שוכה היה שטח הכינוס של הפלישתים ומזרחה מתל שוכה בעמק האלה היה שטח כינוס של בני ישראל .

משני צדי השביל המוביל אל מרומי פסגת תל עזקה , מונחות אבנים שעליהן חקוקים פסוקים שונים ,הלקוחים מסיפור הקרב בין דוד וגוליית  שנערך למרגלות התל . פסוק אחר פסוק מובל העולה בשביל לכל אורכו של סיפור הקרב .

שיאו של הסיפור בשיאו של התל , ניצחונו של דוד " החמוש " באמונתו באלוהי ישראל ובחלוקי אבן בלבד , על גוליית הענק הפלישתי המכוסה בשכבות נחושת ואוחז בחרב וחנית , מחרף ומגדף את ישראל ואלוהיו. סיפור הקרב בין דוד וגוליית הוא סיפור דרמטי ומרתק זהו סיפור ניצחונו של הנער האדמוני , יפה התואר על הענק הפלישתי המאיים , וסיפור ניצחונה של המחשבה היצירתית על העוצמה הצבאית , ולא פחות חשוב זהו סיפור הפיכתו של נער אלמוני לגיבור לאומי .

בראש התל מונחות אבנים ארוכות שמשמשות כמושבים למטיילים ועליהן חקוקים הפסוקים מסיפור הקרב , במרכז התל נמצא שעון שמש ענק , רחבת אבן המיועדת לתצפית היקפית עליה חקוקים הכיוונים והישובים .עוד בתל נחשפו מערכת מערות מסתור שנחצבו בסלע קרטון רך והן מתקופת מרד בר כוכבא , הכניסה אליהן אסורה..

עוד באזור  מצפה משואה  ,שם תוכלו לסעוד את ארוחת הצהריים             ביום בהיר ניתן לראות מהמצפה גם את שפלת החוף

ציוד מומלץ

2 ליטר מים לאדם

נעלי הליכה נוחות

בגד נוח להליכה

מצלמה

ארוחת צהריים

לטיולים נוספים :  www.www.tiyoolim.com

טיולים לחוץ לארץ

לשאלות : 054-22-33-888

Comments are closed.



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו