22.10.16 טיול מקסים ומיוחד לשויצרייה הקטנה בכרמל - טיולים ואתגרים

22.10.16 טיול מקסים ומיוחד לשויצרייה הקטנה בכרמל

נחל גלים, עין קדם ,נחל כלח שוויצריה הקטנה,ונחל נשר !

חברים ומטיילים יקרים

הפעם אנחנו נטייל בכרמל. הכרמל כשמו כן הוא: כרם-אל. אזור פורה ועשיר בצמחיית חורש טבעית

אנחנו נתחיל בנחל גלים שהוא אחד הנחלים המנקזים את רכס הכרמל.

 

נחל גלים נחל גָּלִּים הוא נחל בהר הכרמל באזור הכרמל הגבוה. בגובה של 400 מטר מעל פני הים. הנחל הוא חלק מפארק הכרמל.הנחל זורם בתלילות על הצלע המערבית של הכרמל לכוון דרום מערב. בתחילת זרימתו מתחתר הנחל בשיפוע תלול בסלע הקירטון, ובחלקו העליון יוצר הנחל עמק רחב יחסית. נחל חוצה בדרכו דרך רכב המגיעה לשמורת חי בר. לאחר שהוא מתחבר ליובלו נחל כלח שנשפך אליו מכוון דרום מזרח, פונה הנחל מערבה ועובר בדרכו סלע קשה עם קירות המגיעים לגובה של 8-6 מטר, ויוצר בדרכו צנירים, מפלים וכוכים. גובה המפל הגבוה הוא כ-5 מטר. חלק זה של הנחל הוא בעל שיפוע מתון יחסית. בדרכו נשפכים אליו מדרום נחל דורים ונחל אורנית, ומצפון נחל נדר. הנחל עובר בדרכו בתוך טירת כרמל ונשפך לים התיכון מדרום לכפר גלים. חלקו העליון המזרחי של הנחל נקרא בערבית "אלוַאסְט" (התיכון), חלקו המערבי נקרא "אלעין" על שם עין קדם.

עין קדם, נחשב גם כיום לאחד המעיינות הגדול והמרשימים בכרמל כולו, ומהווה את האטרקציה בטיול.

זהו מעיין שכבה הנובע משתי ניקבות חצובות שנחצבו בעת העתיקה כנראה כדי להגביר את שפיעת המעיין. השכבה האטומה היא של טוף געשי רך בצבע אפור ירקרק, והשכבה מעליה היא של סלע גיר הבנוי ממאובני נֶ‏ריִנֵיאוֹ‏ת. מי המעיין היו מקור המים העיקרי של הכפר הערבי א-טירה.

יש להביא פנס למי שרוצה להכנס לניקבה (הכניסה אינה חובה)

נחבור לנחל כֶּלַח הוא נחל אכזב בהר הכרמל באזור הכרמל הגבוה. תחילתו כחצי ק"מ מצפון לצומת דמון שעל כביש 672 והוא זורם בתלילות על הצלע המערבית של הכרמל לכוון צפון מערב ונשפך לנחל גלים באזור מדרום מערב לאוניברסיטת חיפה. בדרכו חותר הנחל בתוך סלעי גיר ודולומיט. חלקו המצוקי של הנחל מכונה "שווייצריה הקטנה". הנחל הוא חלק משמורת פארק הכרמל בחלק שמורת נחל כלח-נחל גלים. חלקו המצוקי של הנחל מכונה "שווייצריה הקטנה" וגם "העמק הנעלם". זהו מעוק (נקיק סחיפה) צר ועמוק מסלע גיר קשה, הכולל צנירים, מפלים ושפע של צמחייה. אורך הנקיק כ-150 מטר, עומקו בין 30-20 מטר ורוחבו כ-10 מטר. בחלקו העליון צנירים שגובהם נע בין 5-4 מטר. בקרקעית הנקיק נמצאים שני מפלים. הצנירים נמצאים משני צידי הנקיק והם נותנים לו מראה דמוי צינור.


נמשיך לטייל מול נוף הררי פראי וירוק , ובתוך צמחיית חורש סבוכה,

דרך גן לאומי כרמל ,לנחל נשר הוא מהבולטים בגיאיות היורדים מרכס הכרמל מזרחה. אורכו של הנחל כשמונה קילומטרים, במהלכם הוא מתגבר על הפרש גבהים של כ- 500 מטרים, דרך סדרת מדרגות סלע ומפלונים קטנים. בחלקו העליון של הנחל סומן שביל הליכה העובר רובו ככולו בחורש מוצל, ונעים מאד להליכה בכל ימות השנה.

לאורך הטיול מובטח לכם תצפיות נוף יפות על שפלת הכרמל והים התיכון ,הליכה בחורש ים תיכוני ,בנחלים מקסימים,כמו גם ביקור בניקבה מקסימה שמלאה במים . (חובה פנס).

כמה הולכים ? כ14 ק"מ

חשוב לדעת

הטיול ברמת קושי בינוני למיטיבי לכת.!

לסיכום :נחלים מרהיבים ,טיול המשלב מצוקי סלע גבוהים, מערות ומאובנים, שרידי התיישבות עתיקה פריחה ייחודית בעונתה, ,המון ירוק , אוויר צח וצלול , תצפיות נוף נהדרות לכרמל : "יופי, טבע ושלווה"., כך מסתכם בשורה אחת טיולנו השבת.

מחיר הטיול בהרשמה מוקדמת 150 ש"ח עד לתאריך 27.09.16 שעה 19.00 ולאחר מכן 160 ש"ח

כלול במחיר

  • אוטובוס תיירים
  • בטוחים
  • הדרכה

אז….לא לשכוח מצלמה ,כובע ,מים,ונעלי הליכה טובות (לא מתפשרים בנושא בטיחות! החיים שלכם יקרים לנו !!!

אנא הרשמו ואל תחכו לרגע האחרון ! והכי חשוב תביאו הרבה מטעמים לחלוק עם החברים

 

תחנות הסעה : 6.30 חניון מכבי רחוב גולדה מאיר 21 ראשלצ : 7.00 רכבת ארלוזורוב : 7.10 סינמה סיטי גלילות : 7.20 צומת כפר שמריהו : 7.30 צומת נתניה : 7.40 צומת אולגה

כללי בטיחות:

3 ליטר מים חובה

נעלי הליכה ( לא ספורט )

כיסוי ראש

קרם הגנה

פנס (מומלץ פנס ראש )

במידה ועזבת את המסלול לכל מטרה שהיא משאירים את התרמיל על המסלול

לרשותך 4 אנשי צוות עם מכשירי קשר בכל שאלה ניתן לפנות ולקבל תשובה

לכל אורך הטיול יהיה מאסף , אף לא אחד נשאר מאחור .

חל איסור לעקוף את מוביל הקבוצה ,

כל מטייל אשר עוקף את מוביל הקבוצה או נשאר מאחור המאסף לא חלה עליו אחריות שילוחית והנו אחראי על עצמו

נא להכניס לזיכרון הפון 054-2233888 איציק

להרשמה מאובטחת

דף הבית

הטיולים החדשים

הטיולים לחו"ל

אודותינו

מקטעי השביל

ציוד מומלץ לטיולים

Comments are closed.



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו