טיול בירדן טיפים תחבורה ההגעה ועזיבה - טיולים ואתגרים

טיול בירדן טיפים תחבורה ההגעה ועזיבה

טיול בירדן טיפים תחבורה הגעה ועזיבה

הגעה ועזיבה

טיסות : מרבית המבקרים מהארץ מגיעים לירדן דרך מעברי הגבול היבשתיים שכן הטיסות יקרות יחסית,

והקרבה הגאוגרפית מאפשרת הגעה יבשתית פשוטה. יחד עם זאת, מבקרים ממקומות שונים בעולם מגיעים אליה

באמצעות טיסות דרך יעדים שונים במזרח התיכון ובאירופה. חברת התעופה הלאומית של ירדן נקראת רויאל ג'ורדניאן, ובסיסה הראשי נמצא בנמל התעופה הבינלאומי והראשי של המדינה  עמאן-המלכה עאליה, הממוקם כ- 35 ק"מ דרומית לבירה.

לירדן שני נמלי תעופה בינלאומיים נוספים – מארקה שבמזרח עמאן, ונמל התעופה הבינלאומי המלך חוסיין השוכן בעקבה שבדרום ירדן

, כ- 9 ק"מ מצפון למרכז העיר, וכ- 2 ק"מ ממזרח לגבול הישראלי. טיסות ישירות לירדן מנמל התעופה בן גוריון מפעילות חברות התעופה

רויאל ג'ורדניאן וארקיע, ומחיריהן די גבוהים (כ- 400 דולרים ואף צפונה לטיסה האורכת כ- 45 דקות בלבד).  טיולים ואתגרים

שייט : הדרך היחידה להגיע לירדן באמצעות שייט היא יציאה מנמל נואבה שבמצרים באמצעות מעבורת או סירת מנוע,

אל עבר נמל עקבה. עבור הישראלים זוהי דרך מסורבלת ולא נוחה, בעיקר כאשר מעברי הגבול כל כך קרובים ולא מסובכים למעבר.

ההגעה באמצעות שייט רלוונטית למטיילים בחצי האי סיני שמעוניינים להגיע משם ישירות לעקבה שבדרום ירדן.

תחבורה יבשתית : תחבורה יבשתית היא האמצעי הפופולרי והחסכוני ביותר עבורנו הישראלים להגיע לירדן.

ישנם כאלו המעדיפים לעבור עם רכבם הפרטי, כאלו המעדיפים לנסוע בעזרתה של חברת תיירות,

כאלו החוצים את הגבול באמצעות קו אוטובוס לעמאן מנצרת, חיפה או עפולה (של חברת נזארין), ו

כאלו הלוקחים מונית לגבול וממנו. קיימים שלושה מעברי גבול בין ירדן לישראל כאשר אחד מהם אינו מיועד לישראלים

– מעבר הגבול נהר הירדן (המכונה גם "גשר שיח' חוסיין") הסמוך לבית שאן בישראל ולאירביד שבירדן,

ואדי רם

ואדי רם בירדן עם טיולים ואתגרים

מעבר יצחק רבין (שבעבר כונה "ואדי ערבה") הצמוד לאילת בישראל ולעקבה שבירדן, ומעבר אלנבי (המכונה גם "גשר המלך חוסיין") שסמוך ליריחו, המשרת בעיקר פלסטינים תושבי הגדה המערבית, ואסור לאזרחי ישראל למעט בעלי אזרחות נוספת. למבקרים החוצים את מעבר הגבול נהר הירדן, הדרך הטובה ביותר היא להגיע עצמאית לבית שאן ומשם לקחת מונית למעבר הגבול. קחו בחשבון שהמעבר עשוי לקחת כשעתיים ולעתים גם שלוש שעות (בשל קבלת הויזה שעולה כמאה ש"ח וכדומה). לחוצים במעבר יצחק רבין – זהו מעבר הגבול הידידותי ביותר וגם הפופולרי ביותר בקרב המטיילים הישראלים שנוסעים לביקור בעקבה ובפטרה. המעבר אורך כחצי שעה בלבד.

תחבורה בתוך המדינה

אוטובוסים ומיניבוסים : אוטובוסים ומיניבוסים הם אמצעי התחבורה הקיים היעיל ביותר לנסיעות למרחקים ארוכים. את הכרטיסים לאוטובוסים ניתן לקנות בעת העלייה לאוטובוס או יום קודם בחברות פרטיות. שתי חברות פרטיות אמינות המקשרות בין עמאן לעקבה ולאירביד הן החברות ג'ט וחיג'אזי. מפעילי האוטובוסים הקטנים פחות מסודרים ומארגנים ולרוב הם יוצאים לדרך רק כאשר המיניבוס והאוטובוס מלאים. קיימים גם שירותים של אוטובוסים ומיניבוסים בתוך הערים הגדולות, עמאן ואירביד, ובמחירים זולים,  אך מוניות השירות יותר יעילות ולא יקרות.

מוניות :

ואדי רם בירדן עם טיולים ואתגרים

ואדי רם בירדן עם טיולים ואתגרים

המוניות בירדן מתחלקות לשני סוגים – מוניות שירות (בצבע לבן או קרם) ומוניות פרטיות (בצבע צהוב). מוניות השירות מכסות כמעט את כל המסלולים של האוטובוסים. נסיעה בהן עולה יותר ממיניבוס אך היא גם יותר נוחה ומהירה. שימו לב שאתם עשויים לחכות זמן מה לפני שתצאו לדרך מאחר ומפעילי מוניות השירות ממתינים שהן יתמלאו לגמרי. מוניות פרטיות קיימות בשפע ובהן מומלץ להסכים מראש על תעריף הנסיעה (כ- 3$ לנסיעה של 10 ק"מ), אלא אם כן קיים במונית מונה. את התיקים תשמרו אצלכם מאחר ולפעמים הנהגים מסרבים לפתוח את תא המטען מבלי לדרוש תשלום נוסף על המטען שבתוכו. כך או כך, במרחקים ארוכים מומלץ לנסוע באמצעות אוטובוסים או מיניבוסים ופחות במוניות.

רכב שכור :

לטיול ברכב שכור ישנם יתרונות רבים, כשהבולט מביניהם הוא כמובן החופש לנסוע לאן שרוצים, מתי שרוצים, ולעצור היכן ומתי שמתחשק. לעומת זאת, החיסרון בנהיגה בירדן טמון בתרבות הנהיגה המקומית, ובתחזוקה קלוקלת של הרכבים. אם אתם מגיעים עם רכב שכור מהארץ, קחו בחשבון תשלום של ביטוח מקומי במעבר הגבול (כ- 50$), בנוסף לתשלומי מכס עבור רישום הרכב (כ- 7$).

עלויות השכרת רכב בירדן הן סבירות, אך הן עולות אם אתם שוכרים רכבי שטח לנהיגה במדבר. עלות ההשכרה ליום לרכבים קטנים מגיעה לכ- 50$, ואילו השכרת רכבי שטח מתחילה לרוב מכ- 90$. מומלץ לשכור מחברות גדולות שמחזיקות רכבים חדשים יחסית, במצב טוב ועם מזגן. עלות הדלק נמוכה (כדולר אחד לליטר), מה שהופך את הנסיעה עצמה לחסכונית ביותר. היזהרו מפני שוטרים בדרכים שכן הם קונסים גם על סטייה של 10% מן המהירות המותרת, ובכלל, עדיף לנהוג במשנה זהירות.

טיסות : מסלול הטיסה הפנימית היחיד המוצע בירדן הוא המסלול שבין עמאן לעקבה. עלות הכרטיס עשויה לנוע סביב ה- 55$ והטיסה אורכת כ- 40 דקות. מאחר וירדן היא מדינה קטנה (כחמש שעות נסיעה מצפון לדרום), מרבית המבקרים לא עושים שימוש בטיסות פנימיות אלא מגיעים ליעדים השונים באמצעות רכב שכור או אוטובוסים, ובכך גם

רג'ף

רג'ף

נהנים מהנופים שבדרך.

נסיעות בטרמפים : טרמפים הם הדרך החסכונית ביותר לטיול אבל עם מחיר ביטחוני אישי כמעט בכל מדינות העולם. מי שמרים את האגודל תמיד לוקח סיכון בכך שהוא עולה על רכב של מישהו זר, ולפעמים גם ההמתנות עשויות לייגע. יחד עם זאת, בירדן לא תמתינו הרבה זמן, בעיקר בדרכים הראשיות, בצמתים וסמוך לאטרקציות תיירותיות, בעיקר בזכות המקומיים הידידותיים שתמיד מוכנים לעצור ולעזור לטרמפיסטים. שימו לב לשאול לפני העלייה לרכב אם עליכם לשלם משהו לנותן הטרמפ, ואם כן, סכמו מראש על מחיר.

  • אזהרה : היו מקרים בו מטיילים שילמו לנהג המונית שיבוא לסוף המסלול וגילו שהם נותרו לבד בשטח 
  • ניתן לרכוש סים ירדני ולנווט במפות גוגל 
  • אישית אני מעדיף לנסוע לירדן עם חברת טיולים אשר דואגת לכל הפרטים 

 

דף הבית

הטיולים החדשים

הטיולים לחו"ל

אודותינו

מקטעי השביל

ציוד מומלץ לטיולים

 

 



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו