דת ותרגילי סנטריה בקובה - טיולים ואתגרים דת ותרגילי סנטריה בקובה

דת ותרגילי סנטריה בקובה

דת ותרגילי סנטריה בקובה

דת בקובה

הדתות והאמונות בקובה

את שורשיה של סנטריה ניתן לייחס לדת לוקומיה, אשר נהגה על ידי שבטי יורובה של בנין המודרנית וניגריה. עבדים ממערב אפריקה יובאו לקובה במאה ה -17, והם הביאו עימם את המסורת הדתית שלהם. על העבדים נאסר לעסוק בדתם שלהם ולכן הם התחפשו לאלים שלהם לדמויות קתוליות והמשיכו להתפלל אליהם כרצונם. ככאלה, בסנטריה – פירוש השם הוא דרך הקדושים – הקדושים הקתולים מייצגים ישויות אלוהיות של יורובן, המכונות אורישות .

במשך מאות שנים נהוגה סנטריה – הידועה גם בשם רג'לה דה אוצ'ה – בסתר, ושרדה בעל פה מדור לדור. לאחר המהפכה, הוכרה סנטריה בפתיחות, אך נמתחה עליה ביקורת מצד הממשלה ככישוף עממי. בשנות השמונים של המאה העשרים חלה התעניינות בסנטריה, וכיום היא נהנית משימוש נרחב ברוב קובה. ההערכה היא כי עד 80 אחוז מהאוכלוסייה הקובנית עוקבים אחר מנהגי סנטריה.

דת בקובה

טיול מאורגן לקובה

אפילו שמועה על פידל קסטרו שהוא מאמין. זה יכול להיות בחלקו בגלל אירוע משמח שהתרחש במהלך נאום הניצחון שלו ב- 8 בינואר 1959. בזמן שפידל פנה לקהל, שתי יונים עפו מעל הבמה ואחת מהן נחתה על כתפו. יונים הם סמלים של אובאטלה, בנו של האל בסנטריה. באופן לא מפתיע, אנשים רבים קיבלו זאת כסימן לכך שאלוהים רצה שפידל תוביל את קובה.

שילוב של מושגים וטרמינולוגיה מדתות שונות – במקרה זה, מהקתוליזם והדת לוקומי – נקרא סינכרטיזם דתי. במוחם של קובנים רבים, שתי הדתות מקבילות זו בזו, ולא קיימות כדת אחת מאוחדת. הם גם לא רואים סתירות בין שתי האמונות. המתרגלים משתתפים במיסה קתולית ואף עשויים להטביל את ילדיהם, תוך שהם מתרגלים צורות של לוקומי בביתם. בביתו של סנטרו תוכלו למצוא פסלים של קדושים קתולים לצד סמלי אורישה .

אמונות

חסידי סנטריה מאמינים שאלוהים אחד ברא את היקום וכי העולם מטופח על ידי יצורים אלוהיים פחותים המכונים אורישות . בדומה לאלים יוונים קדומים, האורישות מייצגות כוחות טבע שונים יחד עם מאפיינים אנושיים מסוימים – לדוגמה, ימייא היא האורישה של הים והאימהות.

דתות בקובה

הדתות בקובה

האורישות נחשבות לחוללות נסים עבור תומכים, וניתן להאשים אותם גם באירועים מצערים. אם לאדם יש מזל רע באופן עקבי, עליו לפייס את אורישתו כדי להשיג הרמוניה ואיזון בחייו. העוקבים, לעומת זאת, אינם יכולים לתקשר ישירות עם היצורים האלוהיים הללו. כמרים של סנטריה , המכונים בבאלוואוס , פועלים כמתווכים בדת. הם מפרשים את רצונם של האלים באמצעות חיזוי, הכרוך בטקס מורכב הכולל לרוב רום, תופים, סיגרים והקרבת בעלי חיים. מערכת היחסים עם הסנטרוס מועילה גם לאורישות – הם ממשיכים להתקיים רק אם בני האדם סוגדים להם. לפיכך, האורישות אינן אלמותיות, אלא תלויות במסירות אנושית ובהקרבה כדי לשרוד.

דתות בקובה

הדתות בקובה

אם תטיילו ברחובות קובה, תיתקלו מדי פעם באנשים שלובשים כל בגדים לבנים – רוב הסיכויים שהאנשים האלה יעברו את החניכה שלהם בסנטריה. אנשים בכל הגילאים יכולים לבחור לעקוב אחר סנטריה, בתהליך חניכה המגדיר את העוקב על la regla de ocha (דרך האורישות ). היזמות טקסיות וכוללות טקסים מורחבים. העוקבים נדרשים להישאר בפנים בלילה במשך שנה שלמה ולהתלבש רק בלבן. לאף אחד אסור לגעת בעוקב מלבד בני המשפחה או האוהבים.

כל עוקב מוקצה לאורישה שתכוון אותו או אותה לאורך החיים. יש בסביבות 400 אורישות , אך רק 20 עובדים בסגידה בקובה. יש אוצ'ון, שלובש צהוב ומשויך לווירג'ן דה לה קרידד (הבתולה של הצדקה). אם תבקרו בקתדרלת אל קובר , תוכלו לראות עוקבים עם בגדי צהוב ולובשים חרוזים צהובים ולבנים בהומאז 'לאוצ'ון. צ'אנגו הוא קדוש פופולרי נוסף. קדוש האש והמלחמה, הוא נראה לעתים קרובות נושא גרזן דו-ראשי וקשור לאדום-לבן. האווטאר הקתולי שלו הוא סנטה ברברה.

אובאטלה, אלת הבריאה והשלום, מתלבשת בלבן ומשויכת לווירג'ן דה לה מרסד (הבתולה של הרחמים). ימאי שולט באוקיאנוס והיא אלת האימהות. באופן לא מפתיע, היא לובשת כחול לבן, והיא קשורה לווירג'ן דה רגלה. בסנטרוס יש לעתים קרובות פסלי קדושים בביתם, ואף עשוי להיות להם מזבח שבו מוצעים מאפים, נרות, פירות ומטבעות לאורישה שלהם.

אין כנסיות או מקדשים רשמיים בדת. ככאלה, טקסים וטקסים מבוצעים בדרך כלל בבית או בציבור.

דת בקובה

דתות בקובה

ומכיוון שלסנטריה חסרים כתבים, האמונה כולה מועברת בעל פה. זו הסיבה שטקסים וטקסים חשובים כל כך.

חקר סנטריה בקובה

סנטריה פופולרית בכל קובה, אך בערים סנטיאגו , מטנזס והוואנה יש מספר העוקבים הגדול ביותר. בכל אחד מהמקומות הללו יש הזדמנויות ללמוד יותר על הדת.

בסנטיאגו יש ריכוז גבוה של אפרו-קובנים, ולא במפתיע, מספר גדול של סנטרוס. אמנם כאן, לפעמים תוכלו לראות טקסים של סנטריה שנערכים בפלאזה דולורס – אלה כוללים בדרך כלל ריקודים, שירה ותיפוף. בסנטיאגו ישנם רחובות צדדיים קטנים המוצעים בדוכנים המוכרים פריטים המשמשים בטקסים, כולל נוצות, נרות, עצמות, אבנים, עשבי תיבול ובעלי חיים חיים. אל תהסס לשאול אנשים על הדת, ואם קיבלת אישור, לצלם.

דת בקובה

דתות בקובה

ביקורים בקתדרלה באל קוברה, הנמצאים במרחק של כ -23 מייל מסנטיאגו, יהיו גם מאלפים. סנטרוס רבים עושים את המסע לכאן כדי להתפלל לאוצ'ון, המכונה בתולי הצדקה, המעוגן בתיק זכוכית מעל מזבח הכנסייה. כשאתה כאן, תוכלו לראות אנשים לובשים בגדים צהובים וקונים חמניות לכבוד אוצ'ון. קתדרלה זו מאוד מיוחדת גם לקתולים, ובכך מציעה למטיילים מבט מרתק על הצומת שבין הקתוליות לסנטריה.

santeria%20and%20catholicism

ברגלה, שכונה בצד המזרחי של נמל  הוואנה  , תראה לעתים קרובות מקדשי סנטריה מול הבתים. מספר Babalawos גרים Regla, ואילו כאן אתה יכול לתת להם עצות תמורת סכום נמוך. תוכלו לבקר גם ב- Iglesia de Nuestra Señora de Regla, המארח את Virgen de Regla השחור, המזוהה עם Yemayá והוא קדוש הפטרון של המלחים. העיירה השכנה גואנאבאקואה היא גם מרכז חשוב לסנטריה. למעשה, כאשר סנטרוס נקלע למצב קשה הם לפעמים אומרים שהם יצטרכו לנסוע לגואנבאקואה כדי למצוא בבלאו שיסייע בפתרון בעיותיהם.

מספר רב של עבדים יובאו לקובה דרך מטנאס במהלך המאה ה -19, וסנטריה זכתה לבאות חזקה כאן. עד היום העיר היא אתר חשוב עבור חסידי סנטריה. במוזיאו דה לה רוטה דל אסקלאבו תוכלו לחקור חדר המוקדש לסנטריה ודתות אפרו-קובניות אחרות; ישנם אפילו דגמי אורישות בגודל טבעי .

דת בקובה

הדת בקובה

כשתהיה בקובה, ייתכן שתוכל לחזות בטקסי סנטריה פרטיים. אלה אינם נערכים באופן נרחב לתיירים, אך אם אתם באמת רוצים ללמוד עוד על סנטריה, יתכן שתוכלו לסנטרו מקומי לארגן לכם טקס. הטקסים הם פרשיות חושניות ועוצמתיות, בהן גברים הורגים יונים ותרנגולים, מעשנים סיגרים, יורקים רום ומשחקים תופים. זה לא דומה לשום דבר שראיתם אי פעם. אם אתם משתתפים באחד מהטקסים הללו, הקפידו להטות את הבאבלאו אחר כך – זה לא רק משתלם עבור זמנו ומאמץו , אלא גם עוזר להחזיר את עלויות הטקס, הכולל את בעלי החיים, הרום, הסיגרים ועוד.

דתות בקובה

דתות בקובה

כשאתה מתקשר עם סנטרוס, אנא כבד את דתם. אם אתם צופים בטקס או מצלמים, נהוג להציע טיפ אחר כך. לטקסים ארוכים יותר, עליכם להיות מוכנים להטות את CUC20 ומעלה.



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו