טיול לשבת נחל תבור - טיולים ואתגרים

נחל תבור עם טיולים ואתגרים

טיול לשבת נחל תבור

פתיחה

נחל תבור עם טיולים ואתגרים

לא מעט אנשים שואלים  אומרים  . איך זה שאתה מטייל כל שבת ?  תגיד אתה לא רוצה לנוח ?

ותשובתי אליהם , "תבינו , הטיול בשבילי ובשביל רבים כמוני היא המנוחה , בכל טיול אנו מאמצים את הגוף אבל הנשמה נחה  , הראש מתנקה מבעיות  והלחצים היום יומיים , בכל טיול אנו מגלים דברים על עצמנו  , בכל טיול אנו פוגשים אנשים חדשים אשר לעולם אינכם יודעים או תדעו למה יכול להביא המפגש האקראי הזה . רוצים שינוי ? מרגישים תקועים ? צאו לטייל ,

האביב כבר כאן , ובאוויר ריח של התחדשות , פריחה ריחנית  וצבעונית ובכל צבעי הקשת  והרבה מים בנחלים .

רוב הפרחים העונתיים , לא יהיו כבר  בחודש הבא  , לכן כדאי ורצוי  להקדים ולנסוע לראות לחוש ולחוות את הטבע בהתגלמותו . והטיול שלנו לשבת לוקח אותנו לנחל תבור  .

בתחומי השמורה צומחים עצי שיזף מצוי, אלה אטלנטית ושקד קטן-עלים. כמו כן קיימים בשמורה ריכוזים גבוהים של פרחי בר מוגנים ביניהם נכללים: תורמוס ההרים, רקפת מצויה, כלנית וכֶּלֶך. בנוסף קיימת בשמורה גם אוכלוסייה מגוונת של בעלי חיים, ביניהם: צבי ארץ ישראלי, דגים, צבי ביצות, סרטני הנחלים, ועוד. במפגש נחל תבור עם נחל רכש נתצפת על תל רכש          (היא אֲנָחֲרָת המקראית), עיר שנכללה בנחלת שבט יששכר.

נחל תבור הוא אחד הנחלים הגדולים בגליל התחתון המזרחי, ואורכו כ- 33 ק"מ, מנצרת עילית עד שפכו לירדן דרומית לקיבוץ גשר.

, הנחל מתחתר בקניון עמוק – "קניון הבזלת" (אורכו כ- 3 ק"מ, עומקו כ- 130 מ'), והמשכו באפיק מתון ורחב עד כביש הבקעה, בעומק שמגיע עד ל- 300 מ' מתחת לרמות הבזלתיות שבסביבה."קניון הבזלת" הוא למעשה שריד להר געש קדום.

נבקר בחורשה יפה של שיטה מלבינה בנחל .בשמורה  קיים ריכוז גדול של שיטה מלבינה. זהו עץ נדיר למדי בארץ, הצומח במספר ריכוזים. העץ כלל אינו מתרבה מזרעים, והוא שורד רק בזכות החיוניות הרבה שמגלים הנצרים הבוקעים מן השורשים. זו הסיבה שהשיטה המלבינה צומחת תמיד בצורה של סבכים צפופים.

בסוף המסלול נעלה לכוכב הירדן לתצפית מרהיבה  על עמק הירדן. כוכב הירדן נמצא בנקודה גבוהה לסביבתה וניתן לצפות ממנה על שטח רחב מאוד. בימים עם ראות טובה במיוחד ניתן לראות את החרמון מצפון ועד צפון השומרון בדרום. רואים ממנה גם את הרי נצרת, הר תבור והרי הגלעד.

חשוב לדעת :הטיול ברמת קושי בינוני  למיטיבי אוהבי לכת.!

לסיכום :צעידה אדירה על שביל ישראל ,ביקור בחבלי ארץ שונים ,נחלים  מרהיבים ואתגרים ,טיול המשלב מצוקי סלע גבוהים. שמורות טבע, המון ירוק , אוויר צח וצלול , תצפיות נוף נהדרות לכרמל ולים . בקיצור : "יופי, טבע ושלווה"., כך מסתכם בשורה אחת טיולנו השבת

חברת טיולים ואתגרים  מוציאה טיול השבת לנחל תבור ואת בא לכם להצטרף נשמח מאוד לראותכם יחד עם הרבה חברים

איך מגיעים

כותבים בוויז קיבוץ גזית, מכביש 65 פונים בצומת גזית] מזרחה לכיוון קיבוץ גזית. נוסעים בכביש 7276, עוברים את הפנייה לכפר קיש ] ונכנסים לתוך קיבוץ גזית . יוצאים משער הקיבוץ האחורי וממשיכים בדרך העפר הטובה עוד כ-800 מטר עד לפנייה ימינה לדרך עפר בסימון שבילים אדום ]. זוהי נקודת ההתחלה של המסלול, וכאן מחנים את הרכב (בשבתות ייתכן כי יחנו כאן רכבים רבים – הקפידו למצוא נקודת חנייה שאינה חוסמת את דרך העפר).

לטיולים נוספים :  https://www.tiyoolim.com/

 

Comments are closed.



x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו