איך לחסוך כסף בחו"ל - טיולים ואתגרים

איך לחסוך כסף בחו"ל

שוק התיירות העולמי עבר בשנים האחרונות מהפכה של ממש. עד לפני מספר שנים, כל ההזמנות של שירותי תיירות היו מתבצעות באמצעות סוכני נסיעות במשרדים, אבל, כיום ניתן לתכנן ולהזמין טיול שלם דרך האינטרנט, מבלי לצאת מהבית. המעבר של השוק לערוץ המקוון, שינה את כללי המשחק וקירב בצורה משמעותית את נותני השירות לצרכנים.

בעידן החדש – בו ניתן למצוא ברשת אינספור אתרים להזמנת טיסותמלונותהשכרת רכב ושירותי תיירות נוספים, ידע הוא כח. הבנה נכונה של כללי המשחק ומיהם השחקנים המרכזיים, יכולה לחסוך סכומי כסף משמעותיים (בין מאות לאלפי דולרים) בהזמנת כל השירותים הנדרשים לטיול. בהמשך ננסה לתת את המידע והטיפים עבור כל אחד מהשירותים שנדרשים לתכנון הטיול על מנת להגיע להצעות המשתלמות ביותר ולחסוך כמה שיותר כסף בתכנון הטיול ובמהלכו. 

טיסות סדירות, צ'ארטרים ומה שבינהם

לפני שאתם קונים כרטיס טיסה או חבילת נופש כוללת, כדאי להבין מיהם המפעילים של הטיסות ואיזה סוגים של כרטיסי טיסה קיימים בשוק. טיסות סדירות הן טיסות המופעלות בזמנים קבועים בין יעדים פופולרים (כמו הטיסה היומית שמפעילה חברת אל-על לניו יורק). בכל מטוס ישנן בד"כ 3 מחלקות (תיירים, עסקים ומחלקה ראשונה) ובחלק מחברות התעופה קיימת גם מחלקה רביעית (בד"כ מחלקת תיירים משודרגת). הגיוני לחשוב שאם בחרתם לרכוש כרטיס למחלקת התיירים למשל, סביר ששילמתם מחיר זהה לנוסעים שיושבים סביבכם, אבל בפועל זה רחוק מאוד מהאמת. חברות התעופה מציעות כרטיסים לאותן המחלקות במגוון גדול של מחירים שונים. הן עושות זאת בכדי לאפשר לעצמן לפרסם מחיר טיסה זול ואטרקטיבי, כאשר בפועל קיימים מספר כרטיסים בודדים במחיר הנ"ל ואילו שאר הכרטיסים מוצעים במחירים גבוהים משמעותית. זה רלוונטי לכל מחלקות הטיסה (אקונומי, ביזנס וכו') ולכל היעדים בין אן אתם נוסעים לטיול בחו"ל, לנסיעת עסקים או לעבודה בחו"ל.

אם אתם רואים פרסום לכרטיס טיסה במחיר של 799$ מישראל לבנגקוק, דעו מראש כי המחיר המוזל מתייחס רק למספר מצומצם של כרטיסי טיסה וסביר שאת הכרטיס שלכם תקנו במחיר גבוה יותר. בהזמנת כרטיסים לטיסות סדירות אין חשיבות גדולה באם אתם מזמינים דרך האינטרנט או דרך סוכן נסיעות. כולם עובדים מול חברות התעופה עצמן, המחירים אחידים והעמלות שמשולמות ע"י חברות התעופה נמוכות כך שלנותני השירות באינטרנט אין גמישות בקביעת המחיר. אז איך בכל זאת חוסכים כסף בהזמנת כרטיסי טיסה ? פשוט מאוד, מזמינים אותם כמה שיותר זמן מראש. אם תזמינו כרטיס טיסה בין 6-10 חודשים לפני מועד הטיסה, הסיכוי שלכם להשיג את אחד מהכרטיסים הזולים ביותר גדל משמעותית. החיסכון יכול להגיע למאות דולרים ויותר לכרטיס בטיסות ליעדים מרוחקים.

המקרה יוצא הדופן הוא בהזמנת טיסות מקומיות בין יעדים שונים באותה המדינה או בין מדינות סמוכות (בד"כ בארה"ב או אירופה). כאן לאינטרנט יש כבר תפקיד מרכזי ובאתרי החברות המקומיות ניתן למצוא מחירים זולים יותר מאשר אצל סוכני הנסיעות. גם כאן ברוב המקרים, ככל שתזמינו כרטיס טיסה במועד מוקדם יותר תיהנו ממחיר זול יותר. מחירי הטיסות הפנימיות מושפעים מדברים כמו שעת הטיסה והיום בשבוע. לרוב, טיסות בסופי שבוע ובחגים יקרות יותר מאשר טיסות בימי חול וכך גם טיסות שיוצאות באמצע היום לעומת טיסות שיוצאות מוקדם בבוקר או מאוחר בערב. על למצוא טיסות זולות יש לנסות כמה חיפושים בשעות שונות.

טיסות צ'ארטר שונות מהותית מטיסות סדירות. אלו אינן טיסות קבועות אלא טיסות חד-פעמיות שנרכשות מראש ע"י גורמי תיירות. לרוב, טיסות צ'ארטר מופעלות בזמנים מוגדרים בלבד (כמו טיסות לאיי סיישל שמופעלות רק בחודשים יולי ואוגוסט) או שהן נועדו לשרת מכירה של חבילת נופש כוללת (כאשר אתם מזמינים חבילת נופש לרודוס ביוון, הטיסה תמיד תהיה טיסת צ'ארטר במטרה להוזיל את עלויות החבילה). מכיוון שהטיסות נרכשות מראש ע"י גורמים פרטיים, כל מקום ריק שנותר על הטיסה מהווה הפסד כספי עבורן. ולכן, ברכישת טיסות צ'ארטר או חבילות נופש, אם תהיו ספונטניים ותזמינו את הכרטיסים סמוך ככל האפשר למועד הטיסה, כנראה שתשלמו מחיר זול יותר. זהו אגב בדיוק המודל עליו עובדים אתרים כמו הדקה ה- 90 שמוכרים טיסות צ'ארטר וחבילות נופש סמוך מאוד למועד הטיסה. ניסוי משעשע שממחיש בצורה טובה את העניין, הוא להכנס לאחד מהאתרים המציעים מבצעים ברגע האחרון כשבוע לפני מועד הטיסה ולעקוב במשך כל אותו השבוע אחר המחיר באתר. אם הטיסה לא תתמלא, תראו ירידה במחיר בכל יום שעובר.

מלונות מזמינים באינטרנט

 תחום בו האינטרנט הוביל להוזלת המחירים המשמעותית ביותר הוא הזמנת מלונות. המחירים שתמצאו באתרי המלונות המובילים יהיו כמעט תמיד זולים יותר מאשר אצל סוכני המכירות ובאתרי המלונות עצמם (במקרה הגרוע ביותר, המחיר באתרי האינטרנט יהיה זהה למחיר שמציע המלון עצמו). המלונות משתמשים באתרי האינטרנט לצורך ביצוע מבצעים במקרה בו הם נתקעים עם כמות גדולה של חדרים פנויים ומבצעים נוספים כך שלעיתים קרובות תוכלו למצוא באינטרנט חדרים המוצעים בהנחה של עשרות אחוזים מהמחיר הרשמי שמוצע ע"י המלון. בין האתרים הגדולים להזמנת מלונות באינטרנט ניתן למצוא את Booking.com, Hotels.com, Agoda.com ועוד. ניתן למצוא גם אתרים יחודיים כמו Hotwire שמציע להזמין חדר במלון בהנחה משמעותית אך אינו חושף באיזה מלון מדובר עד לסיום ההזמנה.

הגיוני לחשוב שהמחירים בכל אתרי ההזמנות המובילים יהיו זהים פחות או יותר אבל בפועל המצב שונה. כשמלון מסויים מחליט לעשות מבצע הוא בד"כ עושה זאת בתאריכים מסויימים, על כמות מוגבלת של חדרים ועם אתר אחד בלבד. זה מוביל למצבים בהם חיפוש נכון יכול לאתר דילים אטרקטיבים במיוחד (יכולים להגיע ל- 50% הנחה ממחיר המלון ויותר) שמוצעים במקום אחד בלבד. כיוון שקיימים בעולם למעלה מ- 50 אתרי הזמנת מלונות גדולים ורציניים, המשימה של לסרוק את כולם הופכת לכמעט בלתי אפשרית. בדיוק בכדי לפתור את הבעיה הזאת, השקנו לאחרונה את טרוול מרקט – שירות השוואת מלונות המאפשר לחפש בזמן אמת את המחיר הזול ביותר שקיים באינטרנט עבור מלון מסויים. אתם מוזמנים לנסות.

השורה התחתונה בנושא זה: בהזמנת מלונות דרך האתרים המובילים באינטרנט ניתן לחסוך הרבה מאוד כסף. חיפוש נכון, השוואה בין האתרים השונים וקצת סבלנות, יבטיחו שתשלמו הרבה פחות על מלונות בטיול. נושא המלונות הוא אולי התחום הכואב ביותר עבור סוכני הנסיעות בתקופה האחרונה אך הוא גם התחום בו ניתן לחסוך הכי הרבה כסף מבין כל השירותים הנדרשים לטיול.

והיכן משכירים רכב

נושא השכרת הרכב הוא פחות חד-משמעי ובכדי למצוא את המחירים והתנאים המשתלמים ביותר צריך לעשות סקר שוק של ממש. האופציות הן לרוב הזמנה דרך סוכני הנסיעות, דרך אתרי החברות הגדולות (Avis, Eurocar, Ace וכו'), דרך אתרי השוואה שמשווים בין החברות הגדולות או באתרים של חברות מקומיות קטנות שמשתנים ממדינה למדינה. אז איפה נמצא המחיר הזול ביותר ? שאלה מצויינת. למרבה הצער התשובה לשאלה היא לא חד-משמעית והיא תלויה בעיקר במדינה שבה אתם מתכננים להשכיר את הרכב. כלל אצבע שעובד ברוב המקרים הוא שבמדינות מערביות (מערב אירופה, ארה"ב וכו') חברות ההשכרה הגדולות יציעו את המחירים והתנאים הטובים ביותר ואילו במדינות מתפתחות עדיף להזמין דרך סוכנות מקומית או להעזר בשירותיו של סוכן נסיעות בכדי למצוא את המחיר המשתלם ביותר.

בכדי להשוות בצורה נכונה בין השירותים המוצעים, צריך לקחת בחשבון חא רק את מחיר הרכב עצמו אלא גם את מחיר הביטוח ואת הכיסוי שהביטוח נותן (המינימום שמומלץ לקחת הוא ביטוח מסוג CDW המכסה גם גניבה ופגיעה ברכב ע"י צד שלישי. כדאי גם לשקול להוסיף ביטוח שמבטל לחלוטין את עלות ההשתתפות העצמית במקרה של נזק לרכב). לעיתים יוצג לכם באתר מסויים מחיר אטרקטיבי מאוד לרכב עצמו, אבל במהרה תגלו שמחיר הביטוח שמוצע לו מופרז לחלוטין. במקרה של השכרת רכב כדאי לבדוק לעומק את כל התנאים שרשומים בחוזה ואת העלויות של שירותים משלימים שאולי תרצו לרכוש (כמו השכרת GPS או הוספת כיסא תינוק לרכב). אם תעשו סקר שוק מקיף תוכלו לחסוך גם במחיר השכרת הרכב וגם תהיו מכוסים למקרה של תאונה.

על מה עוד ניתן לחסוך: טלפון סלולרי והמרת כספים

 לפעמים על דברים שנראים לנו קטנים אנו משלמים הרבה מאוד כסף. הדוגמא הטובה ביותר לכך היא הטלפון הסלולרי. שיחות טלפון בחו"ל הן דבר יקר וגלישה סלולרית בחו"ל יקרה עוד יותר. ועדיין, רבים חוזרים לארץ ומופתעים לגלות חשבון חודשי מנופח וחסר פרופורציה לשימוש שהם עשו במכשיר בחו"ל. לפני הטיסה כדאי לבדוק את כל האופציות האפשריות: דילים שמציעות חברות הסלולר ליעד שאתם טסים אליו בחו"ל, אפשרויות לקניית כרטיס SIM עולמי שמציע שיחות בעלות מוזלת וגם את האופציה לקנות כרטיס SIM מקומי במדינת היעד שלכם. בדיקה מראש של האפשרויות השונות ובחירה באופציה הזולה ביותר, יכולה לחסוך לכם מאות שקלים שהייתם משלמים לחברת הסלולר. כמובן שדרך נוספת (ואולי הטובה ביותר) לחסוך, היא להשתמש בשירותים כגון סקייפ, מסנג'ר ופייסבוק כדי לבצע את רוב השיחות מחו"ל  בחינם דרך האינטרנט.

תחום נוסף שמפסידים בו לא מעט כסף מבלי לשים לב, הוא נושא המרת הכספים. קיימת עמלה לא קטנה על משיכת כסף מהכספומט בחו"ל וגם על גיהוץ של כרטיסי אשראי. במדינות מסויימות על תשלום בכרטיס אשראי גובים עמלה אסטרונומית של למעלה מ- 10% (!) משווי העסקה. בכדי לחסוך כסף, תבצעו מעט משיכות מהמכספומט בסכומים גבוהים יחסית (כיוון שלרוב העמלה משולמת ללא קשר לסכום שאתם מושכים) ובכרטיס האשראי תעשו שימוש רק לקנייה של שירותים במקומות גדולים ומוכרים כמו מלונות וכרטיסי טיסה. במסעדות וחנויות קטנות מומלץ שלא לעשות שימוש בכרטיסי אשראי.

אז כמה באמת ניתן לחסוך

 3D Money growing on a tree – financial concepts

אם תעקבו אחרי כל ההמלצות שלנו תגלו שניתן לחסוך הרבה מאוד כסף. כדאי לבצע הזמנת טיסה זמן רב מראש, לערוך חיפוש סבלני אחר מבצעים במלונות, ביצוע סקר שוק מקיף לפני השכרת רכב ומתן תשומת לב נכונה לדברים הקטנים בטיול. כל אלו יכולים לחסוך לכם מאות דולרים בטיול קצר ואלפי דולרים בטיולים ארוכים יותר. זה אולי ידרוש קצת יותר עבודת הכנה עצמאית ולא תוכלו להעזר בסוכן נסיעות שיעשה עבורכם את הכל, אבל כך תוכלו לחסוך הרבה מאוד כסף.


Facebook Notice for EU! You need to login to view and post FB Comments!

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.

צלצלו עכשיו